Astăzi, la Chicago, se va lansa un produs, Kozmophone, care speră să-i cucereas-că pe amatorii de muzică. Aparatul, o reinterpretare a clasicului fonograf, este conceput în ţara noastră, se lansează în SUA iar cei trei fondatori ai afacerii speră să cucerească lumea. Am discutat cu unul dintre ei pe acest subiect- Cosmin Carvaci (33 de ani - antreprenor cu experienţă în zona de ecommerce în USA).
Reporter:Ce recomandă acest produs ca să devină atractiv pentru clienţi, mai ales că piaţa este relativ saturată?
Cosmin Carvaci: Kozmophone este un produs modular. În primul rând este un fonograf, compatibil cu discurile de 33 şi 45 rotaţii pe minut. Este un produs pe care îl recomandă, în primul rând, designul. Am vrut să dezvoltăm un produs util şi care să aibă factorul "wow" integrat în el. De aceea, pe lângă toate specificaţiile tehnice, arată incredibil de bine. Am avut în minte un produs care să ne placă nouă şi pe care să ni-l dorim în casele noastre şi cred că am reuşit să creăm asta, având în vedere feedback-ul pe care l-am primit până acum.
Reporter: Când şi unde va avea loc lansarea oficială?
Cosmin Carvaci: Lansarea oficială are loc pe 13 iunie, în Chicago, pe platforma de crowdfunding Kickstarter.com.
Reporter: Câţi oameni au lucrat la proiectarea acestui aparat?
Cosmin Carvaci: Suntem o echipă mică, dar foarte ataşată de acest concept. Pe lângă cei trei membri fondatori, am strâns alături de noi designeri industriali entuziasmaţi de idee, oameni de creaţie şi prieteni pasionaţi de muzică. Fiecare dintre aceştia ne-a ajutat să rafinăm ideea, să creăm un produs care ştim că va fi un succes.
Reporter: Cui aparţine ideea, cine a participat la realizare, ce firma îl produce, unde se asamblează?
Cosmin Carvaci: Ideea am avut-o împreună cu Cosmin Raţă (30 de ani) şi Andrei Pantilie (25 de ani), ambii antreprenori cu experienţă în zona de ecommerce în SUA. Pe parcurs ni s-au alăturat alţi parteneri care au crezut în produs şi în viziunea noastră. Produsul este asamblat în Statele Unite, în Chicago, dar publicul ţintă este internaţional.
Reporter: La cât se ridică investiţia în acest proiect?
Cosmin Carvaci: Dacă ar fi să luăm în calcul sutele de ore în care am discutat despre proiect, sutele de ore de creaţie, discuţiile cu designerii industriali şi cu oamenii din industria muzicală, valoarea totală a proiectului sare de 100.000 dolari.
Reporter: Care sunt datele tehnice/performanţele?
Cosmin Carvaci: Cum spuneam, este un produs modular. Este compus din fonograf, o boxă detaşabilă, un încărcător wireless, care este încorporat în design, este compatibil bluetooth 4.2., are şi o hologramă, care crează atmosferă atunci când asculţi discurile preferate.
Reporter: Cărui tip de consumator se adresează? Există o nişă interesată de combinaţia dintre modern (smartphone) şi clasic (fonograful)?
Cosmin Carvaci: Se adresează audiofililor, pasionaţilor de tehnologie, pasionaţilor de design şi celor pe care îi numim "early-adopters".
Reporter: Mulţumesc!