Executivul Consiliului Judeţean Braşov va prezenta aleşilor la finele acestei săptămâni cele trei variante pentru realizarea aerogării Aeroportului Internaţional Braşov - Ghimbav, practic cea de-a doua fază a proiectului, care urmează a fi scoasă la licitaţie în prima parte a anului viitor.
Prima variantă a continuării proiectului vizează "demararea procedurilor legale în vederea concesionării restului lucrărilor către un investitor privat care să asigure finanţarea, proiectarea, realizarea şi operarea pe o perioada determinată a obiectivului de investiţii". Mai exact preluarea investiţiei de către o companie privată, care va construi aerogara, după care va opera aeroportul pe o perioadă definită pentru a-şi recupera suma investită.
Cea de-a doua variantă vizează încheierea unui parteneriat public privat, mai ales că de ieri a devenit aplicabilă Legea parteneriatului public privat. "Pentru a putea aplica legea PPP, terenul cu care judeţul Braşov ar intra în parteneriat trebuie să aparţină domeniului privat al judeţului. În acest sens este obligatorie promulgarea unui act normativ de către Guvernul României pentru a realiza transferul de proprietate al terenului din domeniul public al statului în domeniul privat al judeţului Braşov", se arată în informarea care va fi prezentată consilierilor judeţeni.
Cea de-a treia posibilitate a continuării aeroportului vizează un efort investiţional susţinut din fonduri bugetare de la nivel central şi local. De altfel, această variantă este şi cea mai puţin realizabilă, având în vedere lipsa banilor pentru astfel de proiecte, atât la nivel central, cât şi la nivel local.
Executivul va solicita aleşilor judeţeni împuternicirea pentru a analiza şi alege "varianta optimă pentru realizarea etapei a II-a a investiţiei < Aeroport internaţional Braşov - Ghimbav >".
La mijlocul lunii trecute, după mai bine de cinci luni de la organizarea licitaţiei, a fost semnat contractul pentru proiectarea şi execuţia pistei Aeroportului Internaţional Braşov- Ghimbav. Potrivit contractului, proiectarea şi construcţia pistei care va avea o lungime de 2.850 de metri şi o lăţime de 45 de metri ar trebui să dureze 12 luni. "45 de zile va dura predarea proiectului, iar după ce vom recepţiona acest proiect şi vom fi de acord cu el, vom putea solicita demararea construcţiei pistei", anunţa atunci Mihai Pascu, vicepreşedinte al CJ Braşov.
Potrivit studiului de fezabilitate al proiectului realizat de Mott McDonald, în primul an de funcţionare, aeroportul de la Braşov va avea un trafic de pasageri de 300.000 de persoane, urmând ca abia în al 8-lea an de funcţionare să depăşească un milion de pasageri pe an. Traficul de pasageri va continua să crească până la peste două milioane de pasageri în cel de-al 25-lea an de funcţionare. În cei 25 de ani, potrivit studiilor, aeroportul va avea un trafic de 34,367 milioane de pasageri.
Potrivit studiului de impact comandat de CJ Braşov în zona Braşov - Harghita - Covasna - staţiunile de pe Valea Prahovei, gradul de aşteptare al acestui aeroport este de peste 92%.