Trendyol, unul dintre cele mai importante marketplace-uri internaţionale de e-commerce, la un an de activitate în Romania, a atras peste 1,3 milioane de cumpărători activi la nivel local, clienţii români achiziţionând peste 13 milioane de produse pe platformă. România a devenit astfel cea mai importantă piaţă a Trendyol din Europa Centrală şi de Est, reprezentând 70% din baza de clienţi a companiei în regiune. Mai mult, în ultimul trimestru al anului trecut, Bucureştiul s-a clasat în top 3 oraşe internaţionale după numărul de comenzi în reţeaua multi-regională a Trendyol, ce cuprinde 15 ţări.
"Suntem încântaţi de rezultatele obţinute în primul nostru an de activitate în România, care ne-au confirmat încă o dată că am ales să ne extindem pe o piaţă cu un apetit fantastic pentru oferta noastră. Ca atare, obiectivul nostru principal aici este să oferim în continuare servicii extraordinare clienţilor noştri. După inaugurarea depozitului din Ştefăneşti, următorii noştri paşi includ extinderea echipei, deschiderea unui birou local Trendyol şi investiţii în tehnologie de ultimă generaţie", declară Irem Yilandil, Head of International Expansion, Trendyol Group.
Top oraşe din România cu cele mai multe comenzi în 2024
Potrivit datelor Trendyol, majoritatea comenzilor înregistrate de marketplace în România anul trecut au provenit din marile centre urbane, cu Bucureştiul în frunte, urmat de Cluj-Napoca şi Constanţa. În plus, în ultimul trimestru din 2024, Capitala României a fost printre primele 3 oraşe internaţionale, ca număr de comenzi (în afara Turciei), după Baku şi Riyadh.
Anul trecut, majoritatea clienţilor români au fost femei, iar articolele de modă, precum rochiile, puloverele şi bluzele, s-au numărat printre cele mai vândute produse.
De asemenea, noiembrie a fost cea mai performantă lună pentru Trendyol. În timpul celor două campanii de Black Friday desfăşurate în Europa Centrală şi de Est, România a fost liderul vânzărilor regionale, cu aproximativ 3 milioane de produse vândute în doar două săptămâni.
Top branduri locale pe Trendyol
Compania a început primele iniţiative de integrare a vânzătorilor locali pe platformă la sfârşitul anului 2024, reuşind într-un timp scurt să atragă peste 20 de branduri, printre care Mini Prix (modă), Gerovital, Mayie (produse cosmetice), Drool şi Bebeluc (produse pentru copii). Pentru 2025, Trendyol are în plan să integreze peste 200 de comercianţi locali noi pe platformă şi să-şi extindă gama de produse şi categorii.
În ceea ce priveşte numărul total de comercianţi, în 2024, pe platforma Trendyol din România au fost activi 6.600 de vânzători, oferind peste 4 milioane de produse. Printre cele mai vândute branduri s-au numărat nume populare precum US Polo Assn, Happiness İstanbul, Nike, Madmext, Tommy Hilfiger, Adidas sau Puma.
Mai mult, în primul său an pe piaţa din România, Trendyol a construit o comunitate solidă de influenceri şi derulează în prezent unul dintre cele mai mari programe de influenceri din ţară, creând astfel o conexiune autentică cu clienţii. În 2024, la promovarea produselor de pe Trendyol au contribuit peste 2.800 de influenceri, care au postat circa 150.000 de Instagram stories pe conturile lor de social media. De asemenea, compania a organizat 5 evenimente offline dedicate influencerilor, consolidând astfel relaţiile şi promovând brandul în rândul acestora.
"Pe viitor, Trendyol îşi propune să consolideze fundaţia solidă construită în primul an pe piaţa din România. Ne dorim să oferim şi mai multă diversitate, integrând peste 200 de comercianţi locali în 2025, pentru a deveni alegerea principală a cumpărătorilor online din România", a concluzionat Irem Yilandil.
Opinia Cititorului