Provincia Groningen din Olanda a publicat un raport care prezintă rezultatele testelor trenului Coradia iLint efectuate în luna martie pe cei 65 de kilometri de cale ferată dintre Groningen şi Leeuwarden, din nordul Olandei. Testele au avut ca scop să analizeze dacă un tren cu celule de combustie cu hidrogen ar putea fi o alternativă complet sustenabilă la trenurile diesel care circulă în prezent în partea de nord a ţării, conform unui comunicat trimis redacţiei.
Trenul cu hidrogen al Alstom a fost testat în detaliu de operatorul Arriva din provincia Groningen, operatorul olandez de infrastructură feroviară ProRail şi compania de energie Engie. DEKRA, o companie independentă de inspecţie şi certificare a testelor, a condus testele. Acestea au avut loc fără pasageri.
Raportul afirmă că trenul cu hidrogen al Alstom a îndeplinit cu succes cele patru obiective ale cadrului de testare: autorizarea de către NSA (evaluatorul naţional olandez de siguranţă) pentru a circula pe reţeaua feroviară olandeză; zero emisii şi compatibilitatea perfectă cu serviciul comercial al orarului actual; realimentare rapidă şi uşoară precum şi familiarizarea publicului larg cu mobilitatea pe bază de hidrogen.
Bernard Belvaux, director general, Alstom Benelux: "După Germania, Olanda este a doua ţară din Europa în care trenul cu hidrogen al Alstom s-a dovedit a fi o soluţie nepoluantă unică pentru liniile neelectrificate. Testele au demonstrat că trenul nostru cu hidrogen este matur în ceea ce priveşte disponibilitatea şi fiabilitatea, oferind aceleaşi performanţe ca şi echipamentele diesel şi având în plus avantajul că oferă nivel redus de zgomot şi emisii zero. Trenul cu hidrogen Coradia iLint susţine tranziţia către sisteme globale de transport sustenabile".
În ceea ce priveşte performanţa serviciului comercial, atât orarul de circulaţie cu opriri (toate staţiile), cât şi orarul în regim expres au fost testate cu succes. Consumul de hidrogen, compatibilitatea infrastructurii, acceleraţia, frânarea, andocarea, viteza maximă, performanţa auxiliarelor, toate operaţiunile au decurs fără probleme.
Mecanicii olandezi au considerat că trenul este confortabil, se deplasează lin şi este uşor de condus. Realimentarea cu hidrogen a decurs mai rapid decât se aşteptau şi a fost efectuată în siguranţă. Mai mult, acest tren cu emisii zero este semnificativ mai silenţios decât trenurile diesel actuale. Acest lucru a fost confirmat în timpul testelor şi este un beneficiu important pentru pasageri şi pentru locuitorii din zona liniei.
Raportul concluzionează că toate obiectivele au fost atinse şi că trenul cu hidrogen este o alternativă complet viabilă la echipamentele diesel.