Tot mai mulţi turişti străini aleg să îşi petreacă noaptea dintre ani în capitala ţării noastre pentru că petrecerile de Revelion durează până dimineaţa, în timp ce în localurile din majoritatea capitalelor europene se dă stingerea imediat ce se trece în noul an, potrivit unei analize a Ibis Continental Hotels, companie care operează patru hoteluri în România, dintre care două în Bucureşti şi câte unul în Sibiu şi Constanţa.
Datele analizate arată că majoritatea turiştilor străini care ajung în Bucureşti de Revelion au până în 45 de ani, stau în oraş două nopţi şi provin în special din ţările vecine - Bulgaria, Serbia şi Polonia, dar şi din Marea Britanie, Italia, Germania şi Franţa.
Cererea pentru Bucureşti ca oraş pentru petrecerea Revelionului a început să crească în ultimii 4-5 ani, la început mai timid, iar acum, tot mai serios. Creşterea numărului de curse low-cost a influenţat fluxul de turişti străini către Bucureşti, dar cel mai mult contează că, uşor-uşor, se îmbunătăţeşte imaginea oraşului în ultima perioadă, în primul rând datorită unor iniţiative private de promovare a oraşului, cum ar fi Experience Bucharest, care e deja la a patra ediţie, context în care hotelierii susţin venirea a 100 de influenceri străini din online în Bucureşti, pentru a scrie despre oraş, mai notează analiza.
Călin Ile, directorul general al Ibis Continental Hotels, a declarat: "Principala motivaţie pentru care vin străinii în Bucureşti de Revelion este să petreacă. Modul în care are loc trecerea dintre ani în Bucureşti şi România reprezintă ceva aparte, diferit faţă de ceea ce se întâmplă în alte ţări. La noi distracţia se întinde până în zori, este o atmosferă festivă şi toate cluburile, barurile, restaurantele şi hotelurile pun în joc cele mai puternice resurse pentru a convinge clienţii. Organizatorii intră, parcă, într-un fel de competiţie, o demonstraţie de forţă, creativitate, entuziasm, practic, o încununare a întregii activităţi din anul respectiv".
În afara petrecerilor organizate în toate marile cluburi din Bucureşti, şi numărul evenimentelor organizate în oraş în perioada sărbătorilor a crescut în ultimii ani.
"Modul în care s-a făcut decorarea de Crăciun a oraşului, iluminatul cu ocazia sărbătorilor, îi impresionează pe mulţi dintre vizitatorii noştri. Chiar şi târgul de Crăciun din Bucureşti e la un nivel mai bun decât în alţi ani, deşi fără o promovare pe măsură, nu este considerat de străini un obiectiv turistic în sine. Vizitatorii din alte ţări sunt atraşi în Bucureşti şi de variantele de shopping pe care le au în această perioadă, iar oraşul are destule mall-uri cu care să atragă. Din păcate, instituţiile culturale nu se adaptează acestui val de turişti, majoritatea muzeelor fiind închise exact de sărbători. Încercăm să schimbăm acest lucru şi suntem deja în discuţii cu mai multe muzee pentru a le convinge să aibă program de vizite de sărbători. Pe de altă parte, cazinourile din Bucureşti sunt o atracţie pentru anumite pieţe, cum ar fi cea israeliană, în special", a afirmat Călin Ile.
Potrivit analizei, pentru un Revelion în Bucureşti, un turist străin alocă cel puţin 400 de euro, sumă în care este inclusă cazarea, masa şi petrecerea din noaptea de Anul Nou. Durata medie a şederii lor în Bucureşti este de 2 zile (adică 31 şi 1 ian).
"Obiectivul nostru pentru anii următori este să îi facem să rămână minimum 3 nopţi, iar pentru a atinge acest obiectiv vom căuta să adaugăm la lista de atracţii şi programe pentru zilele de 1 şi 2 ianuarie, astfel încât plecarea lor sa se întâmple pe 3 ianuarie. Poate renaşterea obiceiului carnavalului de a doua zi, poate spectacole cu tradiţii gen Sorcova la Muzeul Satului sau orice altă idee creativă ar ajuta în acest sens", a continuat Călin Ile.
Din păcate, promovarea oraşului este făcută, mai degrabă, de operatorii privaţi, cluburi şi agenţii de turism, iar hotelurile ştiu să păstreze preţul corect pentru a fi atractive în această perioadă. "Am fi bucuroşi să putem face o promovare structurată a destinaţiei Bucureşti începând cu anul 2019, odată cu noua legislaţie privind organizaţiile de management al destinaţiei. Ministerul Turismului ar trebui să aloce bugete pentru promovarea Revelionului în România şi să o facă cu curaj. Există cerere, produsul e bun şi trebuie doar să avem curaj să ieşim pe pieţe cu această ofertă, una care ne diferenţiază în bine faţă de concurenţa noastră", a mai spus directorul general al Ibis Continental Hotels.
Cu un grad de ocupare de 90% pentru noaptea de Revelion a anului trecut, hotelurile Ibis din Bucureşti mizează pentru acest final de an pe o ocupare de 100%, în condiţiile în care în acest moment mai sunt disponibile doar 40 de camere din totalul de 411.