Compania americană Twitter, care oferă serviciul gratuit de microblogging cu acelaşi nume, este pus în situaţia să-şi restrângă forţa de muncă cu până la 10%, pe fondul lipsei de interes din partea investitorilor, informează Reuters, arătând că măsura de disponibilizare priveşte circa 4.000 de angajaţi.
Conform sursei, Twitter va începe concedierile la departamentul de vânzări şi de marketing, unde cheltuielile sunt mai mult decât duble faţă de cele ale rivalului Facebook, pentru atragerea de noi utilizatori.
În primele şase luni ale anului prezent, compania americană a cheltuit în total 473 de milioane de dolari, însemnând aproape 40% din venituri, precizează sursa citată. Pentru comparaţie, Yahoo cheltuie 19% din venituri, Facebook - 15%, iar Google - 12%, conform unui studiu efectuat de Reuters.
De asemenea, Twitter este în fruntea topului cheltuielilor pentru cercetare şi dezvoltare. În prima jumătate a anului a înregistrat cheltuieli în materie de 334 milioane de dolari, însemnând 28%, faţă de Facebook cu 24%, Yahoo - cu 23% şi Google cu 16%, conform aceluiaşi studiu.
În urma restructurării, Twitter va economisi aproximativ 100 de milioane de dolari anual.
Luna aceasta, reţeaua a angajat bancheri pentru cercetarea posibilităţilor de vânzare a sa. Companii precum Salesforce.com Inc, Walt Disney Co şi Google şi-au arătat interesul pentru cumpărarea reţelei de microblogging, însă în cele din urmă nu s-a concretizat nimic.
În anul precedent, reţeaua de socializare le-a acordat angajaţilor compensaţii în valoare de 682 milioane dolari din cele două miliarde de dolari care înseamnă veniturile totale anuale.