Uniunea Europeană a lansat în ţara noastră, începând de astăzi, un eveniment dedicat informării pasagerilor cu privire la drepturile lor atunci când călătoresc în statele membre, se arată într-un comunicat de presă.
Acţiunea se va desfăşura pe o perioadă de 5 zile, între 4 şi 8 iulie, în Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti. Consumatorii vor afla de la experţi în domeniul protecţiei consumatorilor ce drepturi au atunci când zborul lor întârzie sau dacă bagajul este pierdut, sau atunci când pachetul de vacanţă este diferit de ceea ce s-a promis în broşură.
Irina Chiriţoiu, directorul Centrului European al Consumatorilor România, a declarat: "An de an, un număr din ce în ce mai mare de oameni călătoresc cu avionul. Astfel, dreptul pasagerilor pe transportul aerian a devenit unul dintre cele mai importante domenii ale drepturilor consumatorilor, situaţie confirmată şi de numărul plângerilor înregistrate spre soluţionare de Reţeaua Centrelor Europene ale Consumatorilor - ECC Net, 11.000 de cazuri înregistrate de ECC-Net în 2011. Pasagerii pe transportul aerian sunt, în general, conştienţi de drepturile pe care le au, dar se simte o puternică nevoie de consultanţă şi asistenţă. Prin participarea la acest eveniment, ne propunem să reamintim atât pasagerilor cât şi companiilor aeriene că pasagerii europeni au drepturi, că aceste drepturi trebuie respectate şi aplicate în mod egal tuturor".