UN ÎMPRUMUTAT ÎN CHF CHEAMĂ BANCPOST LA NEGOCIERI Client: "Fii rezonabilă şi vino cu o soluţie adecvată, care să sprijine cu adevărat"

A.C.
Bănci-Asigurări / 27 aprilie 2015

Client: "Fii rezonabilă şi vino cu o soluţie adecvată, care să sprijine cu adevărat"

Un client Bancpost ce a contractat un credit ipotecar în franci elveţieni (CHF) ne-a remis o scrisoare deschisă către bancă prin care îi cere acesteia să se prezinte la negocierile intermediate de reprezentanţii clienţilor bancari cu o "soluţie adecvată, care să sprijine cu adevărat".

Redăm mai jos scrisoarea deschisă:

"CREDIT CHF: SCRISOARE DESCHISĂ CĂTRE BANCPOST

Dragă Bancpost,

Te contactez pe această cale să-ţi comunic că eşti o mare greşeală. Eşti cea mai mare greşeală din viaţa mea. O greşeală pe care o plătesc cu vârf şi îndesat.

Am venit la tine acum 7 ani, crezând în tine şi în faptul că mă poţi ajuta, ajutându-te pe tine să câştigi, să ai profit. Era vorba despre o relaţie care să-mi permită mie să-mi iau o casă (era visul meu), un apartament mic îl aveam deja, iar tu să-ţi iei partea de profit din asta. În acest fel tu supravieţuieşti în această lume, iar eu încerc să realizez ceva pentru care să plătesc toată tinereţea şi chiar viaţa mea.

Tu, însă, m-ai minţit, m-ai înşelat, ai acţionat cu mârşăvie. În această ţară, în care se fură, se minte, se încalcă legile, aşa firave cum sunt ele, tu ai venit cu un alt «minus».

Venind iniţial pentru a-ţi cere o sumă de bani să rezolv ceva cu ei, tu mi-ai anulat toate socotelile, făcând altele care păreau în beneficiul ambelor părţi. Mi-ai garantat, prin vorbele mincinoase ale servitoarei tale umile, o ofiţăreasă de credite disperată după comisioane, capabilă să mintă, să jure, să exemplifice, să se dea exemplu pe sine înseşi şi să-şi pună în joc credibilitatea şi respectul pentru tine, să te scoată în faţă, să avem încredere în tine - că ceea ce urma să-mi oferi este mai bun decât ceea ce ţi-am cerut eu şi cât de bine problema ar fi rezolvată dacă te ascultam pe tine.

Cu încrederea că erai o instituţie care se supunea unor legi, care funcţiona după unele, ne-am împrietenit. Iar după ce mi-ai câştigat încrederea, ai acţionat mişeleşte.

Soluţiile tale în 2010, pe care eu le-am acceptat, şi anume : o perioadă de graţie de 1 an (perioadă în care tu m-ai pus să plătesc jumătate de rată care era partea ta - dobânda), apoi o perioadă de reeşalonare mai lungă, ca să fie rata mai mică. Parteneriatul nostru în 2008 era pentru 15 ani. Doi trecuseră, unul s-a dus pe apa sâmbetei dându-ţi ţie bani fără ca datoria mea să scadă cu 1 CHF. Ţi-am cerut 19 ani, tu mi-ai dat 17 ani, deoarece atâţia urmau să treacă până soţul meu va fi împlinit 60 ani. Rata a scăzut cu 80 CHF, de la 650, la 570. Am vrut să găsim împreună o soluţie benefică, să-mi transformi creditul în lei. Iar tu mi-ai cerut să-ţi mai aduc o casă, poate a părinţilor sau a unei rude. Cum ai putut să te gândeşti că dacă eu am riscat, convinsă de minciunile tale, dându-ţi casa mea drept garanţie şi aproape tot salariul meu câştigat cu efort maxim (străbătând 120 km zilnic dus-întors până în oraşul în care lucrez, muncind continuu la job, dar şi extrajob să-ţi pot face faţă, familia mea făcând şi ea eforturi de înţelegere, sacrificiu şi nu numai), tu îndrăzneşti să ceri şi casă pe care părinţii mei au plătit-o în 15 ani? De ce vrei mereu mai mult, şi mai mult, foarte mult?

Nu crezi că este mai bine să fii respectată, accesată în caz de nevoie şi să ai clienţi serioşi, care să găsească la tine rezolvarea problemelor şi nu cauza lor?

Ce vină avem noi că ţara este condusă de nişte impertinenţi, nesimţiţi, hoţi, escroci, care sfidează legile, instituţiile statului care au un rol, dar şi pe oamenii care îi ţin acolo, sus, să benchetuiască? Iar tu eşti lăsată de capul tău, fără să fii strunită şi... educată.

În frunte cu părinţii tăi (banca-mamă şi tatăl tău BNR), tu eşti lacomă şi vrei mereu mai mult, foarte mult, maxim.

Acum, când lucrurile au luat-o razna, tot din cauza lăcomiei unora ca tine, tu nu vrei să împărţim împreună acest necaz în care ne aflăm amândouă, ci doar mă loveşti, mă îngenunchezi şi îmi determini familia la sacrificii enorme, astfel încât doar tu să câştigi.

Eu vreau să rămân alături de tine toată perioada rămasă, de 13 ani, dar vreau ca tu să mă ajuţi. Astfel, amândouă avem de câştigat, dar şi piaţa de servicii, de consum pe lângă noi. Tu ai multe case luate şi te joci cu ele luându-le unora şi dându-le altora, înrobindu-i şi pe aceştia din urmă, care poate sunt puţin mai norocoşi, deoarece statul îi susţine puţin, de fapt îi susţine, garantându-ţi ţie nişte câştiguri. Eu nu vreau să-ţi dau casă, nu vreau nici să-mi iei casa. Eu vreau să-ţi pot plăti ţie datoria, în acelaşi timp să pot trăi şi eu decent, iar copilul meu să aibă acces la educaţie, să investesc în el, iar el să devină un om al viitorului capabil, bine pregătit, cu o viaţă decentă şi, poate, să reuşească mai bine cu ajutorul tău. Aşa ar fi bine pentru tine pe termen lung, ai prospera şi ai avea o viaţă lungă.

Cerându-ţi din nou ajutorul, o cale de mijloc ca să ieşim amândouă bine din acest cutremur financiar, tu mi-ai oferit aceleaşi soluţii expirate, ineficiente şi nesimţite aş spune, ca acum 5 ani: perioada de graţie, reeşalonare, denominarea creditului în lei, la cursul actual, cu garanţii suplimentare.

Cum crezi că tu ca un om care plăteşte o casă toată tinereţea lui va avea de unde să-ţi aducă altă casă? Dacă ar avea-o, nu ar mai fi bătut palma cu tine. Şi dacă toţi am fi făcut aşa, tu n-ai mai exista. Cum crezi tu că pot reeşalona acum creditul, când tot tu mi-ai acordat un maximum de 17 ani în 2011? Sunt deja în perioada maximă, ai uitat? Sau nici nu te-a interesat să vezi care e situaţia mea?

Te rog, dragă bancă, încearcă ca acum, pe ultima sută de metri, să vii la întâlnire cu noi, cei care am crezut în tine şi în ceea ce reprezinţi, întâlnire cu noi prin reprezentanţii noştri - Grupul Clienţilor cu credite în CHF, AURSF etc. - mandataţi să vorbească cu tine, să te convingă că şi tu trebuie să cedezi puţin pentru un viitor câştig, nu să fii inflexibilă pentru un câştig pe termen scurt şi o pierdere de imagine de proporţii uriaşe.

Fii rezonabilă şi vino cu o soluţie adecvată, care să sprijine cu adevărat. Ia exemplu de la alte colege ale tale mai înţelegătoare şi mai capabile, dar şi de la cele încăpăţânate şi agresive, care şi-au găsit sfârşitul nefiresc de repede.

Haide să ne întâlnim la jumătatea drumului numit risc, să facem leii noştri puternici, eu să devin mai puternică că să-ţi plătesc fără probleme în următorii 13 ani, dar pentru asta să pot trăi decent, împreună cu familia mea.

Dacă te-ai comporta aşa cum se întâmplă într-un cuplu, fiecare manifestând înţelegere, sprijin, susţinere, compromis, acest «mariaj» ar funcţiona şi am rezolva problemele. De ce să aruncăm pur şi simplu, când putem repara?

Haide, bancă, fii deschisă şi găseşte soluţii inteligente, potrivite, care să te ajute şi să mă ajute. Altfel, poate vreo soră a ta o va face pentru mine, iar tu vei avea de pierdut. De ce să fie aşa?

Partenerii tăi,

Adriana şi Dumitru Zamfir

Mulţumesc".

Împrumutaţii în CHF au creat un grup de negociere colectivă cu băncile, coordonat de Alin Iacob, preşedintele Asociaţiei Utilizatorilor Români de Servicii Financiare (AURSF). La negocieri au fost invitate Volksbank, OTP Bank, Bancpost, Raiffeisen Bank, Banca Românească, Piraeus Bank Credit Europe Bank, dintre acestea singura care a refuzat să discute cu debitorii fiind OTP Bank.

Alin Iacob a precizat, vineri, într-un comunicat, că, după primele răspunsuri venite de la bănci (unele pozitive, altele negative), a transmis noi scrisori operatorilor financiari.

Domnia sa a precizat că a trimis scrisori către cele trei bănci care nu au oferit un răspuns la invitaţia pentru negocierile cu clienţii (Bancpost, Banca Românească, OTP Bank), în care a transmis şi unele argumente juridice, "menite să îi determine pe reprezentanţii băncilor respective să îşi schimbe abordarea", potrivit comunicatului.

Pe pagina de socializare a Grupului clienţilor cu credite în CHF a fost lansată o iniţiativă care propune derularea unui miting în Capitală, dar şi a unor acţiuni de boicotare a operatorilor bancari.

Opinia Cititorului ( 4 )

  1. Adevarat si f.greu cu aceste banci " reci si camataresti" care au dus in eroare oameni care acum platesc, chiar cu viata din disperare . Pacat de noi cei care-i sustinem, nu constientizeaza ca -banca =client. Sunt direct sustinuti. BNR, TREZIREA !!!11

    BNR- adevarat ce se intampla, dar tu dormi ! IA URGENT ATITUDINE !!! Nu-ti umili clientii !!! Vor iesi in strada iar si va anunta banca=camatar de lux flamand

    Oferta extraordinara de lucru! Toti oamenii care lucreaza cu noi se declara multumiti! NU este necesara niciun fel de experienta! Oferim curs gratuit si complet de instruire de la zero! Selectam urgent dezvoltatori de proiect pentru piata nationala si mondiala. Plata castigurilor realizate este garantata prin contract legal. Se lucreaza part-time (in timpul liber) sau full-time, la alegere. Cerem seriozitate maxima si dorinta de a invata ceva absolut nou si de viitor. Va oferim alte detalii dupa ce trimiteti textul ”Info” la adresa de email:  adela.musca@yahoo.com

    Frumos.

    Imi ramane sa evit aceasta banca. Fara operatiuni bancare se stinge. 

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
Fix la cos
IBC SOLAR
rpia.ro
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

26 Sep. 2024
Euro (EUR)Euro4.9759
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.4629
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2641
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9642
Gram de aur (XAU)Gram de aur382.8727

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
energyexpo.ro
cnipmmr.ro
roenergy.eu
notorium.ro
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb