Aproximativ 10% dintre companiile din România accesează servicii de corporate intelligence, atunci când sunt implicate într-o tranzacţie, fie că este vorba de o fuziune, fie de o achiziţie, potrivit unei analize a Corporate Intelligence Agency, companie de management al riscului dedicată mediului de afaceri.
Tot mai frecvent, în procesele de fuziuni şi achiziţii (M&A), al treilea mare pas al companiilor, după contractarea echipelor de consultanţă financiară şi de legal, este să acceseze serviciile unei companii de corporate & competitive intelligence. Acestea documentează, în teren, confruntă realitatea cifrelor şi a rapoartelor din statistici cu realitatea din teren, analizează conduita de business, reputaţia companiei în rândul partenerilor, cultura organizaţiei şi alte elemente de interes pentru clientul care a apelat la serviciile sale.
Gabriel Zgunea, CEO Corporate Intelligence Agency, informează: "Zona de intelligence pentru companii este o componentă cheie în procesul de luare a deciziilor de către acţionarii sau managementul companiilor. Când o corporaţie ia decizia de a investi în noi produse, servicii sau în altă companie, face acest lucru în urma unor studii, analize de piaţă, trenduri ale economiei etc. Deci, decizia se ia în baza unor informaţii de natură economică. Corporate Intelligence Agency livrează partenerilor acel tip de informaţie care aduce valoare adăugată în operaţiunile zilnice ale companiei, indiferent de momentul în care este ea livrată: înaintea apariţiei unor noi produse, servicii sau investiţii sau post-factum, atunci când compania suspicionează că este ţinta unei agresiuni interne sau externe".
Corporate intelligence este o piaţă suport, dedicată exclusiv mediului de business, care urmăreşte să eficientizeze procesele de dezvoltare şi să maximizeze protecţia la risc. Valoarea pieţei locale de corporate intelligence s-a apropiat anul trecut de 10 milioane de euro, pe fondul creşterii interesului faţă de astfel de servicii şi reprezintă un instrument util şi important în procesul de luare a deciziilor.
În România, clienţii care folosesc cu precădere aceste tipuri de servicii sunt companii multinaţionale din industriile de retail, investment, banking, producţie, farmaceutică, IT, oil & gas, construcţii, logistică, asigurări, telecom etc.
În ultimii 3 ani, piaţa de corporate intelligence din România a cunoscut o deschidere mult mai mare faţă de investitorii străini şi faţă de acele companii care navighează printre procese operaţionale complexe, printr-o multitudine de colaboratori şi de competitori.
Rămâne însă departe de pieţele mature din Occident sau din spaţiul Anglo-Saxon. Aici, companiile de corporate & competitive intelligence au tradiţie, unele având istoric de 20-30 de ani. Mai mult, majoritatea clienţilor companiilor de profil sunt entităţi listate la bursă, unde reputaţia brandului valorează, uneori, mai mult decât o pierdere financiară.
Corporate Intelligence Agency este o companie de management al riscului dedicată exclusiv mediului de afaceri, specializată în identificarea şi atenuarea potenţialelor riscuri sau ameninţări la adresa securităţii şi integrităţii partenerilor. Aceasta se adresează tuturor companiilor şi corporaţiilor care înţeleg importanţa utilizării unor profesionişti pentru obţinerea de cunoaştere asupra unor teme, pieţe, sau situaţii de interes, precum şi reducerea riscurilor sau vulnerabilităţilor în domenii ce pot afecta securitatea companiei.