Uniprest Instal, dezvoltatorul primului ecosistem dedicat exclusiv profesioniştilor în instalaţii, HVAC şi echipamente de încălzire/răcire din România, a încheiat anul 2022 cu o cifră de afaceri în creştere cu 17% faţă de 2021, 275 mil. lei, şi investiţii de aprox. 1 mil euro în logistică, digitalizarea proceselor operaţionale şi consolidarea prezenţei în Banat, conform unui comunicat remis redacţiei.
Potrivit sursei, la finele unui an ieşit din tipare, care a ridicat probleme în toate sectoarele de business şi a impus regândirea strategiilor prin soluţii rapide şi competitive, Uniprest Instal a reuşit să menţină investiţiile şi să-şi crească vânzările şi, implicit, cifra de afaceri.
"În primele luni din 2022 piaţa a avut o evoluţie bună, ceea ce a determinat menţinerea trendului pozitiv al vânzărilor. Dar, apoi, au început să scadă, treptat, ca efect al diminuării numărului de autorizaţii de construire eliberate", declară Attila Fazakas, Managing Director, Uniprest Instal.
Investiţiile făcute de companie în 2022 au vizat zona de logistică, inclusiv relocarea depozitului din Timişoara într-unul mai mare, de 3.000 mp, şi digitalizarea proceselor operaţionale atât ale companiei, cât şi cele ale clienţilor săi. Uniprest Instal Digital este cel mai ambiţios proiect de digitalizare, platformă destinată managementului proiectelor de instalaţii, HVAC şi sanitare, care asigură fluiditatea operaţiunilor, optimizarea timpului de procesare a stocurilor şi comenzilor, mult mai puţine erori, transparenţă şi predictibilitate, subliniază sursa citată.
În paralel cu ajutorul oferit partenerilor pentru digitalizarea afacerilor lor, din 2022 Uniprest Instal le asigură acestora şi accesul la informaţii tehnice şi comerciale valoroase, noutăţi, dezbateri, provocări şi tendinţe ale pieţei instalaţiilor prin EXPO Uniprest şi Uniletter.
EXPO Uniprest, seria de evenimente care reuneşte comunitatea profesioniştilor în instalaţii, HVAC şi echipamente de încălzire/răcire din România, expozanţi, speakeri şi traineri de top, se va desfăşura şi în 2023, în 8 oraşe: Timişoara, Bucureşti, Braşov, Sibiu, Craiova, Iaşi, Cluj-Napoca şi Târgu Mureş. Numărul participanţilor estimaţi este de peste 1,600 de specialişti.
Începând din 2022, Uniprest Instal trimite lunar partenerilor săi Uniletter, un newsletter de tip grupaj de ştiri în format scris şi audio, care sintetizează cele mai importante informaţii din imobiliare, instalaţii, economie şi energie.
"La nivel investiţional, în 2022 am alocat aprox. 1 mil. euro în dezvoltarea infrastructurii, digitalizare şi dezvoltarea echipei, care s-a mărit de la 200 la 240 de angajaţi. Pe termen mediu şi lung, estimăm investiţii de 5 mil. euro în dezvoltarea infrastructurii, logistică, parc auto, transparentizarea şi digitalizarea proceselor, dar şi dezvoltarea ecosistemului pe care îl punem la dispoziţia clienţilor şi partenerilor noştri. De exemplu, pentru a susţine activitatea acestora, vom include în fiecare ediţie a EXPO Uniprest câte un workshop pe teme de interes pentru antreprenorii participanţi, iar în fiecare lună le trimitem un newsletter audio cu informaţii la zi despre industria de construcţii, piaţa imobiliară, economia României şi know-how care să-i ajute pe partenerii şi colaboratorii noştri să ia decizii de business mai bine informate şi argumentate. Şi nu ne vom opri aici, pentru că ne dorim un viitor împreună", declară Attila Fazakas.
Pentru 2023, Uniprest Instal estimează că scăderile vor continua. Însă, pe termen mediu şi lung, se aşteaptă ca piaţa construcţiilor şi a instalaţiilor să crească, ca urmare a deficitului de locuinţe, gospodăriilor supra-aglomerate şi a stocurilor de locuinţe vechi care s-au reînnoit în ultimii 30 de ani doar în proporţie de 12%. Toate acestea vor determina o creştere a pieţei şi o revenire semnificativă, se menţionează în comunicat.