Plafonarea tarifelor RCA impune implementarea urgentă a Strategiei pentru Siguranţa Rutieră, iar singura soluţie realistă de limitare a efectelor negative pentru piaţă este reducerea frecvenţei accidentelor rutiere, susţine Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare din România.
Conform UNSAR, statisticile Poliţei Române arată o creştere cu peste 11% în 2015, faţă de 2014, a numărului de accidente rutiere şi al persoanelor rănite grav pe drumurile din România. Mai mult, România este singura ţară din Uniunea Europeană în care numărul răniţilor în trafic a crescut continuu în ultimii 15 ani. De exemplu, în anul 2000 au fost 6.000 de răniţi, în timp ce în 2014 peste 32.000 de persoane au fost victime ale accidentelor de circulaţie, conform datelor prezentate la începutul acestui an de Comisia Europeană. Ca o consecinţă directă, din anul 2007 până în anul 2015, despăgubirile plătite pentru daune morale aferente vătămărilor corporale şi deceselor au crescut cu 2000%.
Uniunea mai precizează că această creştere s-a resimţit în costul poliţei RCA, însă, mai mult decât impactul financiar, îngrijorătoare este pierderea de vieţi omeneşti.
Un comunicat de presă a UNSAR precizează: "De aceea, UNSAR susţine implementarea cât mai grabnică a Strategiei pentru Siguranţa Rutieră iniţiată de Guvern şi îşi exprimă disponibilitatea de a deveni un partener pentru autorităţi în identificarea soluţiilor şi acţiunilor optime care să crească nivelul de educaţie rutieră atât în rândul şoferilor, cât şi al pietonilor, pentru a evita producerea tragediilor pe şosele. În acest sens, în perioada următoare, UNSAR va dezvolta un program propriu de prevenire a riscurilor din trafic, la care va invita să se alăture toţi partenerii tradiţionali ai asociaţiei". Noile tarife RCA, adoptate la începutul lunii noiembrie în Guvern, au intrat în vigoare vineri pentru o perioadă de şase luni, acestea urmând să fie aplicate de societăţile de asigurare care practică asigurarea obligatorie civilă auto pentru prejudicii produse terţelor persoane prin accidente de vehicule şi de tramvaie.
1. UNSAR cauta vinovati. Altii decat ei.
(mesaj trimis de Misu Negriciosu în data de 21.11.2016, 09:45)
Panaramele de la UNSAR incearca sa gaseasca alti vinovati pt dezastrul din piata de asigurari. ASF si Negritoiu, stim bine, sunt absolut nevinovati asa ca romanii sunt vinovati. UNSAR uita sa mentioneze cate elemente esentiale:
1. Daunele achitate in ultimul an sunt mai mici cu 3%.
2. Frecventa daunei a scazut in ultimii 6 ani de la 11 % la 4,5% pt persoan fizice si 9% pt persoane juridice.
3. La fiecare 100 de lei incasati, acestia platesc daune de maxim 40% (uneori si de 11%, in functie de categoria de varsta sau profesionala), restul fiind cheltuieli administrative si profitul lor.
4. Nu achita daunele cu anii, iar cand o fac, platesc doar partial despagubirile.
5. Au redus comisionul brokerilor de la 28% acum 2 ani, la 1-4% in prezent.
6. ASF a redus o serie de taxe si contributii din partea asiguratorilor.
7. Asiguratorii si-au redus cheltuieile administrative in ultimul an pt ca ASF nu ii mai obliga sa aiba cate o reprezentata in fiecare judet.
A scazut polita RCA in ultimul an?
A fost demis vreun infractor din consiliul ASF pt dezastrul din piata?
S-au imbunatatit conditiile pt asigurati?
Oare de ce nu raspunde UNSAR si ASF pt asta? DNA? Mai existi?