Izolarea incorectă a acoperişurilor este motivul pentru care peste 95% dintre proprietarii de case pierd sume importante de bani atât în perioada rece a anului, cât şi vara, potrivit unui comunicat de presă al Ursa România trimis astăzi redacţiei.
Sorin Pană, director comercial Ursa România, a declarat: "Din calculele noastre, reiese că aproape toate casele nou-construite în România au o problemă majoră cu izolarea mansardei, din cauza folosirii unui material de izolare dimensionat greşit şi a montării incorecte a izolaţiei. Proprietarii consumă astfel multă energie pentru a-şi încălzi casele iarna şi la fel de multă pentru a le răci în timpul verii. O izolare corectă ar conduce, în medie, la o economie anuală de minim 600 euro la suta de metri pătraţi construiţi. Aceşti bani sunt cheltuiţi acum pe combustibil pentru încălzire şi pe curent electric pentru aerul condiţionat. Dacă luăm în calcul şi faptul că o casă este locuită cel puţin 25-30 de ani, suma economisită ar putea ajunge undeva la 18 mii euro".
În cazul izolării acoperişului cu vată minerală de sticlă, grosimea cea mai utilizată în prezent este de 15 cm, în unele cazuri fiind doar de 10 cm. Grosimea ideală pentru o izolaţie termică şi fonică, cu vată minerală de sticlă, în condiţiile climatice din ţara noastră, ar fi de 30 sau chiar 40 cm, se mai arată în comunicat.
"Pe lângă dimensiune, calitatea materialului este esenţială. Din păcate, în ţara noastră consumatorii încă nu au aceste cunoştinţe şi optează pentru cea mai ieftină variantă de izolare, fără se gândi la consecinţe. Aceştia preferă să cheltuie în medie între 200-300 euro pentru 100 mp de construcţie, faţă de aproximativ 1000 euro, aşa cum ar fi corect, bani care ar fi recuperaţi în mai puţin de 3 ani. Alegerile greşite în privinţa izolaţiei au ca rezultat fenomene pe care le ştim cu toţii. Ajungi să nu poţi dormi vara într-o locuinţă mansardată sau să nu îţi poţi explica de ce, orice ai face, tot este răcoare la etaj în timpul iernii. Pe lângă lipsa de informaţie, comportamentul proprietarilor de case este nesustenabil, la noi neexistând o cultură a economiei de resurse. Pe de altă parte, nici nu există entităţi care să explice proprietarilor că pe termen lung acest «ieftin» la momentul achiziţiei înseamnă mult mai «scump» în timp. Noi am început din acest an un program educaţional menit a-i conştientiza pe beneficiarii finali ai lucrărilor de importanţa izolării corecte a acoperişurilor", mai susţine Sorin Pană.
Ursa România este subsidiara a companiei internaţionale cu acelaşi nume, unul dintre cei mai mari producători de materiale izolatoare din Europa, parte a grupului internaţional Ursalita. În ţara naostră, Ursa este prezentă cu produsele sale de 20 de ani, comercializând două branduri de vată minerală Ursa Glasswool şi vata minerală Ursa Terra, fabricate în Slovenia. Ursa România activează pe piaţă din 2003. Anul trecut, firma a înregistrat o cifră de afaceri de 5,5 milioane euro.
1. fără titlu
(mesaj trimis de Marius trif în data de 15.04.2014, 22:04)
Preferam vata bazaltica.