Uzina Ford de la Craiova va întrerupe producţia pentru şapte zile, în luna septembrie, perioadă în care angajaţii se vor afla în şomaj tehnic, din cauza scăderii de vânzări de pe piaţa auto, anunţă reprezentanţii companiei. Potrivit unui comunicat de presă transmis vineri de reprezentanţii Ford, producţia la uzina din Craiova va fi oprită timp de şapte zile, în luna septembrie.
"Ca reacţie la situaţia precară a pieţei europene, Ford România ajustează volumele de producţie ale uzinei de la Craiova şi are în plan oprirea producţiei pentru şapte zile în luna septembrie, în cadrul secţiei Operaţiuni Vehicule. B-MAX continuă să fie cel mai bine vândut monovolum de dimensiuni mici din Europa, dar, per total, piaţa auto continuă să scadă comparativ cu anul precedent. Ford România va continua să îşi alinieze producţia la cererea efectivă a pieţei şi, datorită flexibilităţii sistemelor noastre de lucru, putem reacţiona în timp real la schimbările pieţei, inclusiv prin creşteri de producţie. Conform contractului colectiv de muncă dintre compania noastră şi angajaţii săi din România, în timpul acestor zile de întrerupere a producţiei, angajaţii se vor afla în şomaj tehnic, fiindu-le plătite sumele astfel prevăzute. Suntem convinşi ca aceasta este o măsură temporară şi că situaţia se va ameliora pe măsură ce vânzarile de automobile pe piaţa europeană vor începe treptat să crească", se menţionează în comunicatul transmis de reprezentanţii Ford.
Conform contractului colectiv de muncă, în perioada în care se află în şomaj tehnic angajaţii primesc 80 la sută din salariu.
Potrivit unor reprezentanţi ai companiei, la uzina Ford din Craiova lucrează aproximativ 4.000 de angajaţi, iar în şomaj tehnic se vor afla circa 2.500 de persoane din secţia Operaţiuni Vehicule, angrenate atât în procesul de producţie motoare, cât şi de maşini, care nu vor veni la serviciu în cele şapte zile şi vor fi plătite cu 80 la sută din salariu.
Ford România a început în luna aprilie producţia de serie a noului motor EcoBoost de 1,5 litri Motorul ecoBoost de 1,5 litri, al doilea motor construit la uzina de motoare din Craiova, în care Ford a investit peste 230 milioane euro, precedentul fiind EcoBoost de 1 litru. Constructorul auto american produce la Craiova şi autovehiculul B-Max.