Producătorul auto francez Renault a anunţat, joi, că anul trecut a vândut 311.332 de automobile marca Dacia (autoturisme plus vehicule comerciale uşoare), în creştere cu 20,5% faţă de 258.372 de unităţi în 2008, potrivit rezultatelor anuale comunicate de grupul auto Renault. Graţie programelor guvernamentale de sprijinire a pieţei auto, vânzările de vehicule marca Dacia în Europa au crescut cu 91,1%, până la 214.431 unităţi în 2009, faţă de 112.195 de unităţi în 2008. În topul mărcilor, Sandero a devenit cea mai populară marcă
Dacia, cu 151.206 unităţi vândute în 2009, faţă de 38.921 de unităţi vândute în 2008. În schimb, vânzările de autovehicule Logan Dacia au scăzut la 158.251 de unităţi în 2009, de la 218.887 de unităţi în 2008.
În 2009, vedeta exporturilor româneşti pe piaţa germană a fost linia de autoturisme Dacia cu peste 85.000 de bucăţi vândute în 2009, iar estimările arată pentru 2010 vânzarea a altor 55.000 de bucăţi.
< link >https://www.bursa.ro/on-line/s=companii_afaceri&articol=75302&editie_precedenta=2010-02-11.html< link2 >Renault a înregistrat pierderi de peste 3 miliarde euro în 2009< link3 >