Grupul LEGO a anunţat astăzi rezultate financiare complete pentru anul 2021. Venitul anual a crescut cu 27 procente prin comparaţie cu anul 2020, în timp ce vânzările au crescut cu 22% în acelaşi interval de timp, depăşind ritmul de creştere al industriei jucăriilor, conform unui comunicat de presă. Astfel, cota de piaţă a LEGO a crescut global, cât şi incremental, la nivelul celor mai mari pieţe.
"Sunt recunoscător pentru performanţa grupului LEGO în 2021. Pasiunea şi eforturile celor peste 24,000 colegi care formează echipa LEGO au fost formidabile. Rezultatele financiare puternice atinse în 2021 ne permit să continuăm accelerarea investiţiilor noastre strategice, cu scopul de a ajunge, în termen lung, la cât mai mulţi copii." a declarat Niels B. Christiansen, CEO, Grupul LEGO.
Potrivit sursei citate, toate regiunile comerciale au înregistrat rate anuale de creştere de două cifre, fiind susţinute deopotrivă de operaţiuni şi de disponibilitatea celui mai vast şi divers portofoliu de produse LEGO de până acum. Printre cele mai bine comercializate categorii de produse LEGO se regăsesc LEGO City, LEGO Technic, LEGO Creator Expert, LEGO Harry PotterTM şi LEGO Star WarsTM.
Portofoliul LEGO 2021 a fost onorat cu şapte premii Toy of the Year din partea The Toy Association, care premiază anual cele mai bune lansări de produs. Recunoaşterea este o dovadă a creativităţii şi capabilităţilor echipelor de designeri ai LEGO, cât şi a posibilităţilor nesfârşite ale jocurilor LEGO.
Conform comunicatului, profitul anual al grupului LEGO în 2021 a atins valoarea de 17 miliarde DKK, în creştere cu 32% faţă de 2020, cu atât mai semnificant în contextul investiţiilor strategice ale grupului şi al creşterilor costurilor de producţie şi distribuţie. Profitul net al grupului a crescut, ajungând la 13,3 miliarde DKK în 2021, faţă de cele 9,9 miliarde DKK înregistrate în 2020. Fluxul de numerar liber s-a ridicat la 12,9 miliarde DKK, în 2021.
Rezultatele financiare solide înregistrate de LEGO sunt dublate de performanţe non-financiare excepţionale, precum nivelul de satisfacţie a consumatorilor şi nivelul de interacţiuni al consumatorilor cu brandul LEGO, ambele atingând niveluri-record în 2021.
Investiţiile strategice contribuie atât la creşteri imediate, cât şi la rezultate pe termen lung
Grupul LEGO va continua accelerarea investiţiilor sale strategice în inovaţie la nivel de produs, canale de comerţ, capacitate de producţie, digitalizare şi sustenabilitate, totul cu scopul de a genera creşteri atât pe termen lung, cât şi la nivel anual.
"Beneficiile investiţiilor strategice realizate pe parcursul ultimilor 3 ani, cu scopul de a extinde portofoliul de produse, pentru a dezvolta tipurile de experienţe comerciale pe care le oferim consumatorilor şi pentru a creşte capacitatea lanţului de aprovizionare - toate acestea au generat rezultate favorabile evidente în 2021. Suntem încântaţi de faptul că rezultatele financiare ne permit continuarea acestor investiţii, care ne vor permite să expunem jocul LEGO cât mai multor copii din întreaga lume," a subliniat Niels B. Christiansen, CEO, Grupul LEGO.
În 2022, aşteptările grupului LEGO sunt de a continua obţinerea unei rate de creştere sustenabile, datorită eforturilor dedicate creşterii atât gradului de inovaţie al produselor, cât şi a prezenţei LEGO în pieţele existente şi în cele noi.
• Experienţe comerciale memorabile
Investiţiile considerabile realizate de grupul LEGO pentru extinderea şi transformarea canalelor sale de comerţ, atât digital, cât şi traditional, au generat rezultate pozitive în 2021. Vânzările online au înregistrat rate de creştere de două cifre în 2021 vs. 2020.
Pe parcursul anului 2021, LEGO a deschis 165 magazine LEGO la nivel global, dintre care peste 90 magazine doar în China. Astfel, reţeaua LEGO la finele anului 2021 număra 832 magazine dedicate.
De asemenea, în 2021, LEGO a introdus o nouă viziune asupra magazinelor LEGO, cu scopul de a furniza consumatorilor o experienţă memorabilă şi imersivă, iar în 2022, mai multe magazine LEGO vor adopta aceeaşi viziune.
• Extinderea capacităţii la nivel global
Cele 5 fabrici ale grupului LEGO, dispuse pe 3 continente, au permis adaptarea companiei la evoluţia dinamică a cererii în cele mai importante pieţe în care LEGO este prezentă.
Potrivit sursei citate, în 2021, grupul LEGO a anunţat planurile sale de extindere a reţelei sale de fabrici printr-o investiţie de 1 miliard dolari (USD) în inaugurarea unei fabrici noi în Vietnam. Construită pentru a sprijini creşterea pe termen lung a prezenţei LEGO în regiunea Asia-Pacific şi situată în apropierea oraşului Ho Chi Minh, fabrica va fi prima facilitate de producţie din reţeaua LEGO care atinge nivelul neutru de emisii de carbon.
Mai mult, compania vizează extinderea considerabilă a capacităţilor existente de producţie pe orizontul următorilor 5 ani, pe fondul aşteptărilor de creştere susţinută, atât pe termen scurt, cât şi pe termen lung.
• Interacţiunea cu consumatori prin joacă
În 2021, grupul LEGO a continuat să le furnizeze constructorilor experienţe digitale precum Digital Building Instructions, care a înregistrat 9,6 milioane de descărcări pe parcursul anului, sau aplicaţia LEGO Life, care a fost descărcată de peste 33 milioane de utilizatori de la lansarea din 2018 şi până la finele anului 2021.
Pentru a accelera dezvoltarea ecosistemului de experienţe LEGO care combină mediul digital şi cel fizic, grupul LEGO şi-a extins considerabil echipele din Hub-urile Digitale LEGO din Danemarca, Londra şi Shanghai.
• Construirea unui viitor sustenabil
În 2021, Grupul LEGO a finalizat cu succes un program-pilot dedicate înlocuirii ambalajelor de plastic de unică folosinţă din cutiile LEGO cu un ambalaj sustenabil. Noul ambalaj sustenabil va fi introdus la nivelul portofoliul de produse comercializate de LEGO începând cu jumătatea anului 2022. În acelaşi timp, LEGO continuă eforturile dedicate împlinirii obiectivului operaţional setat pentru 2025 - acela de a utiliza exclusiv ambalaje sustenabile.
De asemenea în decursul anului 2021, grupul LEGO a dezvăluit un prototip de cărămidă LEGO din plastic reciclabil, precum şi a continuat să extindă plaja de componente realizate din materiale bio-PE, acestea fiind acum prezente în aproape jumătate dintre seturile LEGO.
LEGO a primit un calificativ A din partea CDP, recunoscând eforturile companiei, dedicate reducerii amprentei de CO2, conştientizării şi transformării operaţionale la nivelul lanţului de aprovizionare, respectiv stimulării investiţiilor în energie regenerabilă, incluzând creşterea de 98% a capacităţii panourilor solare din fabricile LEGO.
• Beneficii pentru mai mulţi copii
Grupul LEGO consider că învăţarea prin joacă le oferă copiilor cele mai bune oportunităţi de a-şi dezvolta aptitudini pe termen lung şi de a-şi atinge potenţialul. Pe parcursul anului 2021, peste 3.5 milioane de copii au beneficiat de iniţiativele LEGO, printre care donaţii sau programe comunitare. Fundaţia LEGO, care deţine 25% din Grupul LEGO, a deschis un fond de donaţii în valoare totală de 2,8 miliarde DKK, pentru programele care le oferă oportunităţi copiilor şi familiilor cu nevoi speciale.
"2022 marchează aniversarea de 90 ani a grupului LEGO. Suntem bucuroşi că am început acest an cu baze financiare solide, care ne permit să efectuăm investiţii considerabile şi să continuăm să inspirăm şi să contribuim la dezvoltarea tinerelor generaţii," a conchis Niels B. Christiansen, CEO, Grupul LEGO.