Magazinul IKEA din România a înregistrat, în anul de catalog 2014 (1 septembrie 2013 - 31 august 2014), vânzări în valoare de 468.400.249 lei (inclusiv TVA), în creştere cu 6,45% faţă de anul de catalog anterior.
Potrivit unui comunicat al companiei, peste 3,23 milioane de persoane au trecut pragul magazinului, cu 30.820 mai multe faţă de anul precedent, şi au plecat acasă cu 13.258.148 produse IKEA.
"Ne dorim să fim mai buni an de an şi să îi cunoaştem mai bine pe clienţii noştri. Dacă îmbunătăţirea ofertei de produse este preocuparea constantă la nivel global, local ne dorim să răspundem cât mai bine nevoilor românilor. Faptul că România ocupă locul 4 între ţările în care compania IKEA este prezentă, din punct de vedere al satisfacţiei clienţilor, este un mare motiv de bucurie. Românii apreciază foarte mult un raport bun între preţ, calitate si design şi credem că numărul de peste 3 milioane de vizitatori care au trecut pragul magazinului nostru demonstrează acest lucru", a declarat Cornel Oprişan, Retail Manager IKEA România.
Din cele 13.258.148 de produse IKEA vândute, 60% au fost obiecte de mobilier, iar 40% accesorii şi decoraţiuni. Dintre produsele de mobilier, familia Hemnes (mobilier de depozitare pentru dormitor, living şi baie) a avut cea mai mare pondere, cu 15.691 de bucăţi cumpărate. Dintre accesorii şi decoraţiuni, familia de tigăi, oale, borcane şi ustensile de bucătărie IKEA 365+ a atins şi anul acesta cel mai mare număr de vânzări, cu 281.653 de bucăţi vândute.
Departamentul IKEA Food, compus din restaurantul IKEA, Magazinul de Delicatese Suedeze şi Bistro a înregistrat vânzări cu 3% mai mari faţă de anul trecut.
"Anul de catalog 2014 s-a încheiat cu rezultate foarte bune. Credem că am reuşit să creştem interesul pentru mobilarea şi decorarea casei prin soluţiile prezentate în magazin şi prin ajutorul oferit clienţilor de către colegii noştri. Iar pentru fanii IKEA care nu au cum să ajungă la magazinul din Bucureşti, am lansat pe 15 iulie serviciul de comenzi online cu livrare la domiciliu", spune Mihaela Mureşan, Marketing Manager IKEA România.
"La 30 de minute de la lansarea bannerului pe site-ul nostru aveam deja prima comandă. Clientul a comandat patul cu depozitare MALM. A fost un moment de mare bucurie în echipa magazinului IKEA, care a gândit şi implementat local serviciul de comenzi online. Într-o lună şi jumătate de la lansare am ajuns la 3.500 de comenzi plasate. Dar cel mai mult ne bucură faptul că avem comenzi din toată ţara şi că din ce în ce mai mulţi români se bucură de produsele IKEA. Am avut comenzi şi din Bucureşti, dar şi din Vişeul de Sus", declară Mihaela Mureşan, Marketing Manager IKEA România.
Din totalul comenzilor plasate până la 31 august 2014, aproximativ 17% dintre comenzi au fost plasate din Bucureşti, iar restul din ţară, cele mai multe comenzi fiind din judeţele Cluj, Timiş, Iaşi şi Constanţa. Valoarea celei mai mari comenzi a fost de 22.000 lei (TVA inclus, valorile nu includ costurile de colectare şi transport).