Importatorul Porsche România a vândut în primele cinci luni ale anului peste 21.500 de automobile, în creştere cu 41% faţă de perioada similară din 2006, pe fondul creşterilor de peste 50% la autoturismele şi vehiculele comerciale Volkswagen, conform datelor furnizate luni NewsIn de companie.
Porsche România a livrat în intervalul ianuarie - mai 21.703 autovehicule, în creştere cu 41% faţă de cele 15.388 comercializate în perioada similară din 2006. Cea mai importantă creştere s-a înregistrat la marca Porsche, unde vânzările au urcat cu 65%, până la 53 de maşini. Marca de volum a fost Skoda, cu 9.326 maşini vândute, în creştere cu 31% faţă de primele cinci luni din 2006.
Numărul de autoturisme Volkswagen livrate a urcat cu 53%,, la 8.140 de unităţi în primele cinci luni ale anului curent. La segmentul utilitare Volkswagen creşterea a fost şi mai consistentă - 60% - până la aproape 1.400 de unităţi în primele cinci luni. La marca Seat vânzările au crescut mai moderat, cu 28%, până la 1.676 maşini. Vânzările autoturismelor Audi au avansat cu 62%, până la 1.115 unităţi în intervalul ianuarie - mai.
Directorul general al Porsche România, Gunther Seifert, declara în aprilie pentru NewsIn că Porsche România şi-a propus să vândă în acest an 47.000 de maşini, dar ar putea ajunge la 50.000, dacă piaţa va creşte în ritmul din primele trei luni ale anului.
Porsche România a vândut anul trecut 43.541 de automobile, cu 34% mai mult decât în 2005, când a comercializat 32.450 de unităţi. Cea mai vândută marcă a grupului a fost Skoda, cu vânzări de 20.541 maşini, cu 39% peste cele 14.806 comercializate în 2005.
Anul trecut, Porsche România a înregisttrat o cifră de afaceri de 2,64 miliarde lei (750 milioane euro), după ce încheiase anul 2005 cu afaceri de 2,03 miliarde lei (561 milioane euro). Profitul net al companiei a ajuns anul trecut la 220,4 milioane lei (62,6 milioane euro), cu 27% peste valoarea din 2005 - 173,8 milioane lei (48 milioane euro). Pentru anul 2007 se estimează o cifră de afaceri totală de 840 milioane euro.