Vânzările retail ale Grupului MOL în România au crescut cu 21% în volum în trimestrul al treilea, respectiv cu 16% pe ansamblul primelor nouă luni ale acestui an, în principal ca urmare a extinderii reţelei de benzinării, potrivit datelor publicate vineri de Grupul MOL în raportul trimestrial transmis investitorilor pe piaţa de capital.
Astfel, volumele vânzărilor retail (inclusiv benzină, motorină, lubrifianţi şi GPL) s-au situat la 166 kilotone (kt) în perioada iulie-septembrie 2015, comparativ cu 137 kt în intervalul corespunzător al anului anterior. În primele nouă luni ale acestui an, volumul vânzărilor retail a fost de 433 kt, în urcare de la 373 kt în aceeaşi perioadă din 2014.
În structura vânzărilor de carburanţi, motorina rămâne dominantă. Vânzările de motorină au urcat cu 14% în volum în primele 9 luni, la 309 kt, respectiv cu 19% în al treilea trimestru, la 118 kt. În ceea ce priveşte benzina, volumul vânzărilor a fost de 112 kt în perioada ianuarie-septembrie 2015, în urcare cu 17%, în timp ce volumele din trimestrul trei s-au situat la 43 kt, în creştere cu 23%, potrivit raportului trimestrial al grupului.
Pe ansamblul Grupului MOL, volumul vânzărilor retail a urcat cu 10% în primele nouă luni, la 2,903 kt, ca urmare a cresterii cererii de carburanţi în regiunea Europei Centrale şi de Est. Grupul a înregistrat în trimestrul al treilea cel mai bun rezultat trimestrial din istorie, cu un profit operaţional (clean CCS EBITDA) de 708 milioane dolari.