Vânzările Tesla continuă să scadă în luna trecută pe pieţele din Scandinavia, erodându-i cota de piaţă în Europa, conform Reuters.
Producătorul de vehicule electrice (EV) se confruntă cu o provocare legată de loialitatea clienţilor faţă de brand, pe fondul implicării directorului general Elon Musk în politica americană şi susţinerii mişcărilor de extremă dreapta din Europa,.
După o perioadă de creştere semnificativă a livrărilor în Norvegia, Suedia şi Danemarca în 2023 şi 2024, Tesla se confruntă în acest an cu o scădere a vânzărilor, în faţa unor rivali precum Volkswagen şi Toyota. Conform datelor publicate luni, în luna februarie, vânzările Tesla au înregistrat un declin de 42% în Suedia, unde au fost înmatriculate doar 613 unităţi, în timp ce în Norvegia şi Danemarca, înmatriculările au scăzut cu 48%, la 917 unităţi, respectiv 509 unităţi, deşi cererea pentru automobile a crescut în aceste ţări, conform Reuters.
Implicarea lui Musk în politica din Statele Unite şi sprijinul pentru mişcările de extremă dreapta din Europa au dus la demonstraţii în faţa magazinelor Tesla în SUA şi cereri de boicot în alte părţi ale lumii.
În Norvegia, unde aproape toate maşinile noi sunt complet electrice, ponderea vânzărilor Tesla a scăzut la 8,8% în primele două luni ale acestui an, faţă de 18,9% în 2024 şi 20% în 2023, când Tesla era lider de piaţă, conform Reuters.
Pe lângă aceste probleme, Tesla se confruntă cu provocări legate de îmbătrânirea gamei de vehicule. În următoarele luni, compania pregăteşte lansarea unei versiuni modernizate a SUV-ului Model Y în Europa, un model care a dominat vânzările în regiunea scandinavă în ultimii doi ani. Însă analiştii sunt sceptici că Tesla va reuşi să îşi recâştige poziţia de lider.
"Tesla a avut o poziţie unică pe piaţa norvegiană în ultimii ani. Este nesigur dacă tendinţa va continua deorece există multă agitaţie şi gălăgie în jurul Testla şi a lui Elon Musk", a declarat Consiliul pentru Traficul Rutier din Norvegia (OFV), citează Reuters.
În Danemarca, din ce în ce mai mulţi potenţiali cumpărători se adresează Federaţiei Auto (FDM) pentru a găsi alternative la Tesla. Atle Falch Tuverud, editor-şef la publicaţia auto norvegiană BilNytt, susţine că, deşi Musk a fost văzut mult timp ca un antreprenor de succes, acum pare să devină cel mai mare inamic al propriei sale companii.
În Europa, livrările Tesla au înregistrat un declin de 45% în luna ianuarie, contrastând puternic cu avansul de 37% al înmatriculărilor totale de vehicule electrice.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 03.03.2025, 18:51)
Să și le cumpere Musk.
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 03.03.2025, 19:02)
Si acelea au fost comandate si platite deja inainte de evenimentele recente
3. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 03.03.2025, 21:36)
Dacă sunt din cele fabricate in UE nu-i o veste chiar bună...