VARGHA MOAYED, UIPATH: "Dacă ne vom lista, o vom face într-o ţară în care avem sediul"

A consemnat MIHAI GONGOROI
Ziarul BURSA #Companii / 28 martie 2019

Vargha Moayed: "Cred că sunt multe de realizat în lumea întreprinderilor, unde considerăm că tehnologia noastră are cele mai multe aplicaţii".

Vargha Moayed: "Cred că sunt multe de realizat în lumea întreprinderilor, unde considerăm că tehnologia noastră are cele mai multe aplicaţii".

(Interviu cu Vargha Moayed, Chief Strategy Officer la UiPath)

"Nu suntem o companie adresată pieţei de larg consum"

"Avem rezultate spectaculoase, iar ca rezultat atragem multe persoane care vor să ne finanţeze"

O ofertă publică iniţială (IPO) nu este un obiectiv ultim, ci reprezintă doar pasul următor pentru UiPath, ne-a declarat Vargha Moayed, Chief Strategy Officer la UiPath, prima companie românească evaluată la peste un miliard de dolari şi liderul de piaţă pe segmentul RPA (robotic automation processes - automatizarea proceselor repetitive), care a avut amabilitatea să acorde un interviu Ziarului BURSA despre strategia companiei şi viitorul inteligenţei artificiale (AI) în activitatea companiilor.

Domnia sa ne-a mai precizat că domeniul automatizării proceselor repetitive este o nouă categorie a întreprinderii, precum sistemele software ERP - Planificarea Resurselor Întreprinderii - în anii 1990, Vargha Moayed subliniind că RPA reprezintă fundaţia pe care transformarea digitală se va înfăptui.

Pentru acest an, conducerea companiei cu sediul central la New York, Statele Unite, estimează mai mult decât dublarea veniturilor, până la circa 500 milioane de dolari, în condiţiile în care numărul de clienţi va creşte de la 2.740 la peste 6.000. De asemenea, în maximum doi ani, compania se aşteaptă ca toate companiile din topul Fortune 500 să adopte tehnologia UiPath. În prezent, 55% din companiile din acest clasament folosesc serviciile companiei.

Reporter: Care este strategia UiPath, privind către viitor?

Vargha Moayed: Credem că automatizarea este o nouă categorie a întreprinderii (n.r. precum sistemele software ERP - Planificarea Resurselor Întreprinderii - în anii 1990), în sensul că este tehnologia care le va permite companiilor consacrate (n.r. «incumbent company») să furnizeze tipul de customer experience pe care îl furnizează companiile native digital (n.r. care au ca domeniu, de la apariţie, o activitate tehnologică digitală), pentru că va permite conectarea sistemelor «legacy» (n.r. termen folosit pentru a descrie tehnologiile, sistemele sau programele de rulare învechite care sunt încă în folosinţă, din diverse motive, în cadrul anumitor companii sau instituţii guvernamentale) între ele, pentru a interveni cu inteligenţă artificială acolo unde este nevoie şi pentru a permite două lucruri: în primul rând, angajaţilor să devină mai productivi, iar în al doilea rând, să comute către (furnizarea de) servicii cu valoare adăugată mai mare. Când combinăm toa-te acestea, (RPA) devine o tehnologie care va juca un rol esenţial în acest proces pe care toată lumea îl evocă: digitizare. Acesta este un răspuns concret şi practic, un exemplu a ceea ce digitizarea înseamnă cu adevărat pentru corporaţiile mari.

Reporter: Deci această tehnologie ar fi, presupuneţi, principalul factor de impuls al...

Vargha Moayed: Este fundaţia pe care această transformare digitală va avea loc. Pentru că, după cum am spus, companiile mari, consacrate, precum cele de asigurări sau băncile, nu beneficiază de luxul de a renunţa la toate sistemele IT «legacy» pe care le-au adunat în decursul anilor, din diverse motive, şi să devină un fintech (n.r. companie care furnizează servicii financiare prin software şi tehnologie). Oricum, atunci, fintech-urile vor creşte aşteptările în termeni de servicii oferite clienţilor în comparaţie cu băncile tradiţionale. De exemplu, deţin un card Revolut şi pot face un transfer bancar doar printr-un click pe numele cuiva. Aşa că mă voi aştepta ca banca la care sunt client să-mi ofere acelaşi serviciu. Sau, eventual, ca Revolut să devină o bancă în toată regula. În orice caz, este mult mai complicat ca băncile tradiţionale să ofere acest serviciu, din cauza arhitecturii actuale, iar acestea nu pot, pur şi simplu, să-şi închidă activitatea pentru opt luni şi să se reconstruiască. Noi furnizăm o soluţie tehnologică pentru ca ei să realizeze echivalentul pe o durată de doar câteva luni şi în mod rentabil. Astfel se explică şi de ce piaţa (RPA) a decolat atât de rapid şi de ce considerăm că suntem de abia la începutul a ceea ce această tehnologie va oferi întreprinderilor.

Reporter: Şi care consideraţi că vor fi provocările cu care se vor întâlni acest proces şi UiPath?

Vargha Moayed: Sunt câteva provocări de ordin tehnologic. Trebuie să continuăm să inovăm, să arătăm că (tehnologia) «computer vision» (n.r. abilitatea cognitivă a unui software de a înţelege, ca un om, ceea ce se întâmplă pe un ecran) poate fi atât de performantă pe cât credem noi că este şi pe cât este cu adevărat. Ca în cazul fiecărei tehnologii, pot exista provocări în ceea ce priveşte adopţia: pot fi cazuri de oameni care adoptă o tehnologie mai devreme, alţii care rezistă...

Reporter: Plănuiţi totodată să intraţi pe piaţa de larg consum?

Vargha Moayed: Nu, noi nu suntem o companie adresată pieţei de larg consum şi nu plănuim să fim, pentru moment. Cred că sunt multe de realizat în lumea întreprinderilor, unde considerăm că tehnologia noastră are cele mai multe aplicaţii.

Reporter: Cum aţi ajuns o companie atât de globală?

Vargha Moayed: Cred că datorită faptului că am transformat o inconvenienţă într-un atu. Este un fapt că ne-am născut în România, iar când te-ai născut aici şi doreşti să fii o companie globală nu ai de ales decât să ieşi. Asta în primul rând. O valoare primordială a noastră este umilinţa. Iar când ieşi din România ca o companie de IT este greu să fii arogant. De exemplu, când fondatorul nostru şi director general Daniel Dineş a mers pentru prima dată în Japonia, nu s-a gândit niciodată să le spună japonezilor cum trebuie să facă lucrurile. Care este, de cele mai multe ori, prin definiţie să zicem, comportamentul unei companii americane. Pentru că până să meargă în Japonia şi-au testat tehnologia în Statele Unite şi consideră că au soluţia optimă şi le spun japonezilor: «asta este calea, faceţi lucrurile în modul ăsta». Noi am mers în Japonia spunând: «avem această tehnologie, spuneţi-ne dacă putem face ceva cu ea, împreună?». Deci am mers cu dorinţa de a învăţa din Japonia, nu să dictăm. Cred că această filosofie, acest mod pe care îl avem de a intra pe pieţe, angajând oameni foarte calificaţi, dar spunând: «noi avem tehnologia şi cam atât; voi să decideţi cum credeţi că această tehnologie poate fi folositoare în ţara voastră». Chiar asigurăm o autonomie semnificativă country managerilor noştri pentru a adapta produsele la particularităţile fiecărei ţări. Cred că aceasta este diferenţa importantă (n.r. în comparaţie cu alte companii din domeniu), şi poa-te faptul că am pornit dintr-o ţară mică a contribuit inerent la abordarea noastră umilă de a intra pe noi pieţe.

Reporter: Există nişte discuţii prin media că sunteţi în căutare de noi finanţări pentru a scala în continuare...

Vargha Moayed: Vom continua să scalăm. Avem rezultate spectaculoase, iar ca rezultat atragem multe persoane care vor să ne finanţeze. Când şi dacă vom căuta finanţare adiţională, cu siguranţă vom face un anunţ oficial.

Reporter: Guy (Kirkwood, Chief "Evangelist" pe regiunea EMEA la UiPath) spunea că «scopul ultim» pentru UiPath este o ofertă publică iniţială.

Vargha Moayed: Nu, nu cred că acesta este un «scop ultim» deloc, ci cred că este doar pasul următor.

Reporter: Care ar urma să aibă loc în curând?

Vargha Moayed: O ofertă publică iniţială nu este niciodată, sau cel puţin eu... noi, nu o vedem drept un «obiectiv ultim». Un IPO este doar începutul capitolului doi.

Reporter: Oferta ar avea loc la New York Stock Exchange, nu plănuiţi...

Vargha Moayed: Este foarte probabil că, dacă ar fi să derulăm o ofertă publică iniţială, o vom face, cel mai probabil, într-o ţară în care avem sediul.

Reporter: Vă mulţumesc!

UiPath are sediul central în New York, iar prezenţa sa se extinde la 21 de birouri din 45 de ţări din America de Nord, Europa şi Asia. Din ianuarie 2018 şi până în prezent, UiPath a deschis noi operaţiuni în Amsterdam, Austin, Cluj, Dubai, Houston, Madrid, Mumbai, Munchen, Paris, Seul, Singapore, Washington DC., printre altele, şi a deschis primul centru de dezvoltare de produs din Statele Unite în Bellevue, Washington.

Compania a crescut cu 238% în prima jumătate a anului 2018, depăşind veniturile recurente anuale de 100 milioane de dolari, un indicator financiar important pentru companiile de software pe bază de licenţă.

UiPath îşi doreşte să impulsioneze "cea de-a patra revoluţie industrială" prin furnizarea unei platforme software de ultimă generaţie care elimină sarcini repetitive în organizaţii mari din toate industriile majore. Sarcinile includ introducerea de date, respectiv ordine, facturi în conturi, şi procesarea aplicaţiilor de zi cu zi.

Viziunea companiei este aceea de a avea "un robot pentru fiecare persoană" (angajat), iar piaţa totală adresabilă pentru serviciile de RPA s-ar ridica la între 50 şi 70 de miliarde de dolari.

UiPath are acum peste 2.500 de angajaţi.

Comanda carte
fngcimm.ro
danescu.ro
raobooks.com
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
chocoland.ro
arsc.ro
domeniileostrov.ro
leonidas-universitate.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

20 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7908
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3538
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9910
Gram de aur (XAU)Gram de aur401.4137

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

erfi.ro
Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb