Executivul a aprobat varianta revizuită a Programului Operaţional de Cooperare Teritorială Transfrontalieră Ungaria-România 2007-2013. Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor (MDLPL) îndeplineşte rolul de Autoritate Naţională pentru acest program, Autoritatea de Management fiind situată în Ungaria. Programul vizează cooperarea în cadrul ariei eligibile (4 judeţe din România: Timiş, Arad, Bihor, Satu Mare şi 4 judeţe din Ungaria: Csongrád, Békés, Hajdú-Bihar, Szabolcs-Szatmár-Bereg). De asemenea, îşi propune promovarea cooperării în regiunea de graniţă, în domenii precum infrastructura de transport şi de comunicare, protecţia mediului natural, dezvoltarea economică şi socială, prin crearea de parteneriate durabile între actorii de pe ambele laturi ale frontierei.
Bugetul total pentru cei şapte ani de programare este unic pentru cele două state partenere în program şi ajunge la 275,2 milioane de euro (224,4 milioane din Fondul European de Dezvoltare Regională şi 50,8 milioane - co-finanţarea naţională). Programul va fi implementat prin acordarea de finanţare nerambursabilă, în mod competitiv, în cadrul unor apeluri publice de propuneri de proiecte comune de cooperare transfrontalieră. Comitetul Comun de Selecţie va fi organismul responsabil cu selecţia proiectelor în cadrul programului.
Transmiterea oficială către Comisia Europeană a Programului Operaţional Ungaria-România 2007-2013 a fost aprobată de Guvern în vara acestui an. Autoritatea de Management din Ungaria a trimis Programul Operaţional către Comisia Europeană, acesta primind admisibilitatea de la CE la începutul lunii august.
În urma unor comentarii, negocierile au fost suspendate. Autoritatea de Management din Ungaria şi Autoritatea Naţională din România au revizuit Programul Operaţional, rezultând, astfel, o nouă versiune a acestuia, care trebuie aprobată la nivel naţional, pentru a putea fi înaintată Autorităţii de Management, în vederea retransmiterii oficiale către Comisia Europeană.