Producătorul de preparate din carne Vascar a înregistrat o creştere de 34% a vânzărilor la preparatele din carne în primele patru luni din 2016, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Cea mai mare creştere este reprezentată de vânzările de specialităţi ţărăneşti din gama premium "Moldova în Bucate", potrivit unui comunicat de presă. Vlad Ciuburciu, director de Marketing Vascar, a declarat: "La 6 luni de la extinderea gamei «Moldova în bucate» şi în categoria de preparate din carne, aceasta a ajuns să reprezinte 30,6% din vânzările de preparate ale companiei. Cele mai bine căutate produse sunt specialităţile ţărăneşti - şunca Praga, crenwurştii din piept de pui, salamurile şi cârnaţii premium. Reducerea TVA-ului la alimente de la 24% la 9% a condus, pe de o parte, la orientarea clienţilor către produse de calitate superioară, şi pe de altă parte, la creşterea în volum a vânzărilor".
O creştere semnificativă a vânzărilor este înregistrată şi la categoria conserve - mâncare la cutie. Astfel, vânzările din acest segment au crescut cu 43% în primele 4 luni din 2016, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Sub brandul "Moldova în Bucate", Vascar produce mâncăruri la cutie după reţete din bucătaria tradiţională moldovenească: ciorbă rădăuţeană, ciorbă de fasole cu afumătură, sărmăluţe, chiftele cu sos, ciolan cu fasole, costiţă şi cârnăciori cu fasole. Gama de mâncăruri s-a îmbogăţit recent cu încă două sortimente: tocăniţă de cartofi cu pulpă de porc şi ghiveci de legume, un produs de post.
Vascar a avut anul trecut o cifră de afaceri de aproape 61,2 milioane de lei în 2015 şi numără circa 300 de angajaţi. Compania deţine o fabrică de procesare şi 20 magazine proprii în regiunea Moldovei. Compania Vascar a fost înfiinţată în 1984, la Vaslui.