Veniturile companiilor Romtelecom şi Cosmote România au cunoscut scăderi, în primele nouă luni ale anului 2013, informează OTE. Astfel, potrivit cifrelor publicate într-un raport citat de mass-media, compania Romtelecom a înregistrat venituri de 446,8 milioane euro, cu 4,9% mai mici faţă de cele din 2012. De asemenea, compania de telefonie mobilă, Cosmote România, al treilea jucător din piaţă, a obţinut venituri mai mici cu 3,9% în aceeaşi perioadă a anului, comparativ cu perioada ianuarie-septembrie 2012. Conform comunicării celor două companii, în trimestrul al treilea 2013, Romtelecom şi-a menţinut poziţia stabilă pe piaţă, raportând venituri de 152,6 milioane de euro, cu 0,6% mai reduse faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
În ceea ce priveşte compania Romtelecom, scăderea abonaţilor de voce s-a stabilizat la 3,8% în trimestrul al treilea 2013, mai mică decât cea raportată pentru trimestrul al doilea al aceluiaşi an. Rata de penetrare a serviciilor de internet în baza de clienţi de voce ai Romtelecom a crescut, ajungând la 55%, în timp ce serviciile TV au înregistrat o rată de penetrare de 58% din baza serviciilor de voce.
Cea mai mare rată de creştere a veniturilor (221% în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului trecut) a fost înregistrată de soluţiile ITC. În acelaşi timp, numărul clienţilor TV a crescut cu 7,2%, iar cel al abonaţilor la internet cu 4,8% faţă de trimestrul al treilea din 2012.
Pentru Cosmote România, trimestrul al treilea al anului curent a adus venituri totale de 116 de milioane de euro. Totoodată, EBITDA pro-forma (câştigurile operaţionale înaintea dobânzilor, taxelor şi amortizărilor) a atins valoarea de 33 milioane euro, în scădere cu 3,5% comparativ cu perioada de referinţă a anului trecut 2012, anunţă compania. Potrivit acesteia, la finalul lunii septembrie 2013, numărul total de clienţi ai Cosmote România a fost de 6,1 milioane, din care 25,4% abonaţi.
Romtelecom este acţionar la Cosmote România, al treilea operator local de telefonie mobilă, cu o participaţie de 30%, şi la NextGen Communications, o companie care activează pe piaţa telecom din 2008, unde deţine toate acţiunile. NextGen furnizeză servicii de internet, televiziune prin cablu şi telefonie fixă în peste 120 de localităţi urbane şi rurale.
În trimestrul trei al anului, OTE Group a furnizat servicii de telecomunicaţii pentru aproximativ 15,6 milioane de clienţi din Europa de Sud-Est.