Veniturile Orange România au scăzut în primul trimestru cu 6%, la 222 milioane euro, de la 237 milioane euro în aceeaşi perioadă a anului trecut, din cauza condiţiilor economice dificile, accentuate de creşterea inflaţiei. Compania avea 10,274 milioane de clienţi la sfârşitul lunii martie, cu 5% mai puţini faţă de nivelul de la aceeaşi dată din 2010, potrivit unui rapot al grupului France Telecom, citat de Mediafax. La finele anului trecut, Orange România avea 10,464 milioane de clienţi.
Baza de clienţi PrePay a continuat să se diminueze, în timp ce numărul de abonaţi a crescut faţă de primul trimes-tru al anului trecut, precizează Orange România într-un comunicat. Venitul mediu anual pe utilizator a fost de 82,7 euro.
Creşterea inflaţiei din luna februarie peste nivelul aşteptat a accentuat scăderea consumului, nu doar pe piaţa telecomunicaţiilor, ci şi în alte domenii, rezultatele Orange fiind comparabile cu cele ale altor companii din România, din diferite industrii, se mai spune în comunicat.
Directorul general al Orange Româ-nia, Thierry Millet, a declarat: "Ultimii doi ani de criză economică şi-au pus amprenta pe obiceiurile de consum ale clienţilor. Chiar dacă observăm o oarecare îmbunătăţire a mediului economic, cererea va creşte într-un ritm mult mai lent, iar în domeniul telecom, care este oricum un domeniu cu o concurenţă feroce, eroziunea veniturilor va continua şi în trimestrele următoare". Millet se arată mulţumit de rezultatele companiei, de păstrarea unei baze solide de abonaţi şi a poziţiei de lider de piaţă.
Veniturile din servicii înregistrate de Orange România în primul trimestru al acestui an au scăzut cu 7% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, de la 214 milioane euro la 199 milioane euro, mai reiese din raportările France Telecom.
Pe segmentul serviciilor de internet mobil, numărul clienţilor companiei a crescut cu aproape 20% faţă de sfârşitul lunii martie a anului trecut, la 3,1 milioane, în stagnare comparativ cu finele lui 2010.