Xiaomi a publicat datele financiare şi rezultatele obţinute până la data de 30 iunie 2020. Venituri totale au avut o valoare de 103,24 de miliarde RMB, în creştere cu 7,9% faţă de anul trecut, anunţă comunicatul de presă transmis redacţiei.
Mesajul Xiaomi Corporation a fost următorul: "În prima jumătate a anului 2020, în ciuda impactului COVID-19 şi a incertitudinilor majore din întreaga lumea, afacerile diversificate ale Xiaomi din segmentul ecosistemelor au demonstrat capacitatea de a trece cu bine peste toate dificultăţile şi atât venitul, cât şi profiturile ajustate au depăşit aşteptările pieţei, în timp ce operaţiunile noastre au continuat să se extindă. Suntem pe lista Fortune Global 500 pentru a doua oară, pe locul 422, cu un avans de 46 de poziţii în comparaţie cu anul trecut. În 2020, Xiaomi a aniversat 10 ani de existenţă. Ne-am dezvoltat strategia 'Smartphone X AIoT', al cărei punct central este segmentul telefoanelor inteligente".
Pe fondul provocărilor aduse de COVID-19 în piaţa telefoanelor inteligente, Xiaomi a respectat trei principii directoare "a continuat să exploreze, să inoveze şi să ofere produse cu tehnologii performante la preţuri juste". Veniturile din segmentul smartphone-urilor au fost de 61,952 miliarde RMB şi, respectiv, 31,628 miliarde RMB în primele două trimestre ale anului 2020, iar livrările de telefoane inteligente au ajuns la 28,3 milioane de unităţi.
Grupul a pus în aplicare strategia dual-brand şi a obţinut rezultate semnificative. Flagship-urile 5G Mi 10 şi Mi 10 Pro au fost lansate în februarie 2020, livrările au depăşit un milion de unităţi în doar două luni. În august 2020, Xiaomi a lansat Mi 10 Ultra, care a obţinut un scor DXOMARK de 130 pentru performanţele generale ale camerei, ocupând din nou locul 1 la nivel global la momentul lansării. Vânzările au depăşit 400 milioane RMB după 10 minute de la debut.
Xiaomi şi-a lansat recent fabrica inteligentă, cu o investiţie totală de 600 de milioane RMB. Mi 10 Ultra este primul model mass market de ultimă generaţie ultra-high-end produs de Xiaomi Smart Factory, conform comunicatului de presă.
Câştigurile din produsele IoT şi lifestyle au fost de 28,237 miliarde RMB în prima jumătate a anului şi de 15,253 de miliarde RMB în al doilea trimestru din 2020. Livrările de televizoare Xiaomi din al doilea trimestru al anului au fost de 2,8 milioane de unităţi, înregistrându-se o creştere anuală, în ciuda scăderilor de vânzări de pe piaţa de televizoare.
În al doilea trimestru, Xiaomi a lansat două produse flagship din seria Mi TV Master şi s-a extins pe piaţa premium. În iulie, 2020, Xiaomi a lansat primul TV OLED, Mi TV Lux 65". În luna august, a apărut Mi TV Master Series-Mi TV LUX Transparent Edition, primul televizor transparent din lume produs în serie.
Televizoarele smart ale Xiaomi au intrat în al doilea trimestru pe mai multe pieţe europene, printre care cele din Polonia, Franţa şi Italia. În luna iulie, Xiaomi a avut prima lansare globală de produse de tip ecosistem, în cadrul căreia au fost lansate Mi Smart Band 5 şi Mi True Wireless Earphones 2 Basic.
Recent, fondatorul Xiaomi, Lei Jun, a distribuit o scrisoare adresată angajaţilor prin care anunţă că în următorii zece ani, compania îşi va concentra resursele asupra tehnologiei "Smartphone X AIoT". Până la data de 30 iunie, numărul dispozitivelor conectate IoT (în afara telefoanelor inteligente şi a laptopurilor) pe platforma IoT Xiaomi a ajuns la 271 de milioane de unităţi, în creştere cu 38,3% faţă de anul trecut. Numărul utilizatorilor care au cinci sau mai multe dispozitive conectate la platforma IoT Xiaomi (în afara telefoanelor inteligente şi a laptopurilor) a crescut cu peste 5,1 milioane, reprezentând o creştere de 63,9% în comparaţie cu 2019. Aplicaţia Mi Home a avut 40,8 milioane de utilizatori activi lunari, în creştere cu 34,1%, dintre care numărul utilizatorilor de telefoane inteligente non-Xiaomi a crescut cu 67,9%. În iunie 2020, Asistentul AI a avut 78,4 milioane de utilizatori activi lunari, în creştere cu 57,1% faţă de anul trecut.
Veniturile din serviciile de internet s-au ridicat la 11,808 miliarde RMB, respectiv 5,908 miliarde RMB în primul şi al doilea trimestru din 2020. În cel de-al doilea trimestru al anului 2020, numărul de utilizatori activi lunari MIUI a crescut cu 23,3% faţă de anul anterior, la 343,5 milioane, în timp ce în China a ajuns la 109.7 milioane.
În iunie 2020, numărul de utilizatori activi lunari ai televizoarelor inteligente Xiaomi şi ai Mi Box a ajuns la 32 milioane, ceea ce reprezintă o creştere de 41,8% faţă de anul anterior. La 30 iunie 2020, numărul abonaţilor a crescut cu 33,1% faţă de anul anterior, la 4 milioane.
Veniturile din pieţele internaţionale au fost de 48,861 miliarde RMB, respectiv 24,029! miliarde RMB în primul şi în al doilea trimestru din 2020. Potrivit Canalys, în al doilea trimestru al anului 2020, Xiaomi s-a clasat în top 5 ca volum de livrări în 50 de pieţe în care compania este prezentă şi în top 3 în 25 dintre aceste pieţe.
În Europa de Est, Xiaomi a devenit compania de smartphone-uri nr.1 din Ucraina şi Polonia în ceea ce priveşte livrările de telefoane inteligente, cu cote de piaţă de 37,1% şi respectiv de 27,5%.
Conform comunicatului de presă, în al doilea trimestru din 2020, pandemia de COVID-19 a afectat operaţiunile globale ale Xiaomi. În aprilie şi mai, mai multe pieţe cheie ale Grupului au implementat măsuri de izolare stricte, fapt ce s-a resimţit în vânzări. Pe măsură ce restricţiile au fost ridicate, vânzările s-au îmbunătăţit vizibil.