Vinieta Oxigen a intrat în vigoare de la 1 ianuarie

I.A.
Miscellanea / 6 ianuarie 2020

Gabriela Firea

Gabriela Firea

Vinieta Oxigen a intrat în vigoare de la 1 ianuarie, dar Primăria Capitalei va aplica amenzi abia din luna martie celor prinşi că circulă cu maşina în Bucureşti sau în zona în care nu au voie, a declarat primarul general al Capitalei, Gabriela Firea.

Potrivit sursei citate, până în momentul de faţă, nici sistemul care monitorizează maşinile care tranzitează oraşul nu este gata, informează Hotnews.ro.

De asemenea, primarul Capitalei a reamintit că, teoretic, de la 1 ianuarie, maşinile sub Euro 3 nu mai au voie în centrul Capitalei, iar cele sub Euro 4 pot circula în oraş doar dacă plătesc vinieta Oxigen. Restricţia se aplică de luni până vineri în intervalul 07:00-22:00, cu excepţia sărbătorilor legale. Până acum au fost achiziţionate 104 viniete, potrivit primarului general.

Gabriela Firea a explicat: "Vinieta Oxigen a intrat în vigoare la 1 ianuarie, dar folosim prima perioadă de aplicare pentru acomodare şi conştientizare. Posibile amenzi se vor da începând din martie. Voi organiza spre sfârşitul săptămânii o conferinţă de presă şi voi da toate detaliile. Cetăţenii au început deja să achiziţioneze viniete Oxigen".

Consiliul General al Municipiului Bucureşti a aprobat pe 24 octombrie, la propunerea primarului Gabriela Firea, introducerea vinietei Oxigen începând cu 1 ianuarie 2020 pentru maşinile sub Euro 4 care circulă în Bucureşti, iar maşinile sub Euro 3 nu vor mai avea acces în centrul oraşului chiar dacă plătesc vinieta. Pentru maşinile sub Euro 3 vinieta va fi de 15 lei pe zi, iar pentru cele Euro 3 şi 4 - 5 lei pe zi.

Autoturismele Euro 4 vor plăti vinieta din 2021. Maşinile noneuro, Euro 1 şi Euro 2 nu vor mai avea voie deloc în Bucureşti din 2022, iar pentru cele Euro 3 restricţia este valabilă din 2024.

Şoferii care nu au vinieta corespunzătoare vor fi sancţionaţi cu amenzi de la 1.500 la 2.000 de lei. Aplicarea sancţiunilor va fi făcută atât de poliţişti şi poliţişti locali, cât şi de "împuterniciţi ai primarului general".

"Încasarea tarifelor pentru achiziţionarea vinietelor tip Oxigen se face de către structurile de specialitate ale Municipiului Bucureşti, cu atribuţii în administrarea drumurilor publice şi managementul traficului, direct sau prin distribuitori. Sumele provenite din încasarea vinietei tip Oxigen se fac venit la bugetul Municipiului Bucureşti şi vor fi folosite cu prioritate pentru lucrări, investiţii şi proiecte din domeniul protectiei mediului şi al mobilităţii urbane, care contribuie direct sau indirect la îmbunătăţirea condiţilor de transport şi a calitäţii aerului", se arata în proiectul de hotărâre.

Următoarele categorii de autovehicule sunt exceptate: cele electrice şi hibrid; scuterele şi motocicletele; cele special adaptate pentru persoanele cu dizabilităţI; cele destinate transmisiunilor radio şi tv; autovehiculele aparţinând poliţiei, pompierilor, jandarmeriei, poliţiei de frontieră, Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, serviciului de ambulanţă sau medicină legală, protecţiei civile, Ministerului Apararii Naţionale, unitatilor speciale ale Serviciului Român de Informaţi şi ale Serviciului de Protectie şi Pază, Servicului de Telecomunicatii Speciale, Servicului de Informatii Externe, Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor din cadrul Ministerului Justiţiei, precum şi autovehiculele de serviciu ale procurorilor din Ministerul Public; servicile publice comunitare pentru situaţii de urgenţă; Societatea Naţională de Cruce Roşie din România; servicile de ambulanţă; Societatea Transport Bucuresti STB; cele utilizate la intervenţiile la căile de comunicaţie şi reţelele edilitare; cele istorice, conform datelor înscrise în certificatul de; înmatriculare sau în cartea de identitate a vehiculului; cele preväzute ca fiind exceptate prin acordurile şi tratatele internaţionale la care România este parte.

Opinia Cititorului ( 24 )

  1. madame Firea! astia care stau la case si ard in godine tot felul de plasticuri, peturi, cauciucuri pentru a se incalzi, cind le bagi Vinieta Oxigen?

    La tara fac focul cu PET-uri de iau foc ca sobolanii, ca poluarea nu se mai ia in considerare de mult. O intamplare hazlie de rasu plansu romanesc ma apuc si pun niste PET-uri intr-un sac big-bag la tara ( stranse de la oras ,ca au fost de apa) cum dau cam rar pe acolo ca asa sunt timpurile, ce sa vezi ,navala de intrebari daca nu dau plasticul la niste vecini, iar cand intreb ca tampul ce fac cu ele raspuns sec focul !!!!!!

    Masinile cu GPL de la EURO 3 in sus pot circula fara vigneta, ati omis sa spunete sau nu aveati habar.

    Am o masina euro 2 cu gpl montat pe ea ,in cazul acesta mai trebuie sa plătesc taxa ? Există și norme de aplicare ,care sa detalieze și aceste aspecte ?

    1. La astia cu GPL se va aplica si dosar penal in afara de amenda si confiscarea rablelor care incurca circulatia in Capitala!

      Sa ciugi ciorapi la cei cu rable

    Tanti Firea era potrivit pt ea sa fi ramas la poale-n brau de unde a venit decat sa scoata legi discriminatorii. Da exemple marile orase europene cu taxe de acces mizand pe faptul ca multi nu cunosc situatia de afara. In Germania sunt taxe de acces in centrul marilor orase in functie de eticheta ecologica de poluare nu de norma de poluare. Dar coana Firea nu stie de aceasta diferenta. Omasina euro3, eticheta ecologica verde are acces in centrul orasului, pe cand o masina euro 5 eticheta ecologica galbena (pentru ca sunt) plateste taxa de acces... Si masinile ce vor plati taxa Firea, vor deveni miraculos ecologice si Bucurestiul oxigenat co o padure din Amazon...

    Pai daca Firea face bloc in bloc fara nici o perspectiva urbanistica (doar ca sa primeasca spaga)sigur ca este poluarea mare pe metru patrat. De la tara din namol aici pe asfalt cred taranii ca-i Las Vegas si fac jocurile producatorilor de masini care inventeaza norme de poluare Euro1......Euro7....Euro cat vor ei, pentru a inventa prostimii taxe si impozite! Probabil ca cei cu masini noi se bucura ca prostii, dar ii va ajunge si pe ei in ani hotia asta!

    D-na Firea , mai sunt si alte categorii de bucuresteni in situatii disperate la care nu va ganditi. Persoane cu handicap grav cu domiciliul in zona de restrictie care au o masina euro 2 pe care familia o floseste pt deplasarea persoanei la medic s-au alte situatii. Dc numai masinile adaptate pt persoane cu dizabilitati au acces , o persoana cu demența de ex nu este o persoana care are nevoie de o masina pt a fi deplasata? Ce adaptare trebuie facuta pt astfel de persoane ??

    "Autoturismele Euro 4 vor plăti vinieta din 2021. Maşinile noneuro, Euro 1 şi Euro 2 nu vor mai avea voie deloc în Bucureşti din 2022, iar pentru cele Euro 3 restricţia este valabilă din 2024."

    "Consiliul General al Municipiului Bucureşti a aprobat pe 24 octombrie, la propunerea primarului Gabriela Firea, introducerea vinietei Oxigen începând cu 1 ianuarie 2020 pentru maşinile sub Euro 4 care circulă în Bucureşti, iar maşinile sub Euro 3 nu vor mai avea acces în centrul oraşului chiar dacă plătesc vinieta. Pentru maşinile sub Euro 3 vinieta va fi de 15 lei pe zi, iar pentru cele Euro 3 şi 4 - 5 lei pe zi."

    WTF?!... 

    Madam Firea sa lase Bucurestiul si sa se intoarca de unde a venit.....este cam in afara subiectului cu poluarea si cu mai toate probleme bucurestenilor

    In camera submarin localizata in casa conjugala Pandele Firea, se petrece un fapt ...

    Primarizda de la capitala pe nume Firea, fosta cotofana moderatoare la antena lui Felix, cel care a avut pe mana asa zisele conturi secrete ale lui Ceausescu, se exprima la un pahar de vin. 

    Draga sot Pandele, primar de Voluntari Ilfov, de unde mai scoatem si noi un blat ? ca ne ghiorae matele de foame, zice ea. 

    "Marele" de Voluntari ii raspunde calm, Oxigen, proast-o.. 

    O sa curga comisionel;e de la importatori, prostanac-o. 

    PS

    "camera submarin" este o situatie cat se poate de reala si denota cultura cupluluii descris mai sus.. 

    Individa asta cu afinitati catre barbatii cu mult mai in varsta (vezi fostul sot Firea,faptuitorul de arme pandele,guvernatorul si or mai fi si altii) spunea deunazi ca avem o "calitate excelenta a aerului",la acuzatiile ministrului mediului ca s-au constatat valori f ridicate ale prafului in aerul Capitalei iar primaria nu a accesat fonduri europene si nu a luat masuri eficiente in ultimii 3 ani. Duamna cu apucaturi de mahala vine cu un certificat in acest sens,privind caliitatea aerului din data de 31.12.2019. Iar apoi minte ca in intervalul 2016-2019 nu s-au inregistrat depasiri ale normelor de poluare,desi din 2017 a crescut nr auto inmatriculate datorita eliminarii taxei de mediu.Pai atunci,cand minti si de ce nefuri din buzunare cu aceasta taxa anti-poluare,daca nu exista poluare?Atat masuratporile oficiale de pe saitul Ministerului Mediului,cat si saituri recunoscute international evidentiaza Capitala ca fiind in "zona verde"! Cine induce atunci in eroare populatia dar se miorlaia, in toamna 2019, ca vai,mor copilasii din cauza PM10? Iata atitudinea duplicitara si mincinoasa a acestei vrancioaie,marcata de copilaria saraca si nefericita-potrivit interviului dat de ea,dar dornica de parvenire,ea si neamul ei: si-a adus neamul in Bucuresti si,PRIN TRAFIC DE INFLUENTA SI ABUZ IN SERVICIU,prin faptuitorul pandele,le-a angajat pe cele doua surori la primaria din Voluntari,iar apoi le-a promovat sefe.Aia de 51 de ani de ce este recomandata,caci in Bacau parca a avut o afacer cu haine si a dat chix. Adica de la privat la stat,insa ce o recomanda,raportat la specificatia de persoana pt fisa postului ocupat?A sustinut vreun concurs?Asta e coruptie fi rea! Aia de se crede mare doctor in dreptul mediului a urmat studiile la Craiova.Pai ce ai cautat madamo din Bacau la Craiova,vrancioaio? O familie dornica de parvenire! L-a bagat pe fi-su din prima casatorie intr-o firma despagubita de CNAIR pt un teren achizitionat in Voluntari,ce era integrat intr-un plan de dezvoltare rutiera....si a tras si de acolo 200.000 euro! Ce inseamna sa ai acces la planuri de dezvoltare a infracstructurii!Asta e coruptie,duamna gurista fi rea! La cca 20 ani il despartea pe afaceristul Firea,mai in varsta cu 16 ani,de sotie si copil.Asa e,dragostea e mare!In ianuarie 2010 Firea a murit iar in august individa "vaporea" cu pandele,si asta mai in varsta cu peste 10 ani ca ea.Sa nu mai amintim de guvernare si "abilitatile" ei financiare.Nici macar nu a tinut doliul crestinesc,cica o luna a fost indeajuns,potrivit evlavioasei.Jipanu' ala ML300 cu care "se da" l-a achizitionat tot in 2010,probabil dupa ce a dat de banul gros,dupa moartea afaceristului Firea. Ca doar nu venise la 20 ani din fundul Bacaului sa se marite cu un sofer/cameraman/regizor antenist,gurista avea planuri marete!

    1. Sa mai mentionam ca in toamna 2019 a fost aprobata o alta HCGMB,tot la "initiativa" duamnei fi rea,privind acordarea de vouchere de 3.00 euro pt taximetristii,detinatori de "rable",dornici sa-si schimbe auto.Asta nu mai e discriminare,individo?Din banii cui fi reo?Calculati numai jumatate din taxa pt detinatorii de euro3,perceputa doar de la jumatate din numarul tota al celor afectati de taxa...si veti avea surprize:cca 19 milioane euro! Iar pt vaoucherele amintite,duamna gurista anunta ca vor fi necesari 9 milioane euro,pt primul an.Cu un tupeu fantastic,minte facand trimitere la principiul "poluatorul plateste"!Pai individo,cei nu non-euro-euro3,auto care oricum sunt putine in trafic sau nu circula frecvent si vor disparea,"in mod natural",vom plati iar ulterior chiar nu vom mai avea dreptul sa circulam delor,INSA CEI CARE CIRCULA ZILNIC SI MULTI KM,DECI POLUEAZA MULT MAI MULT,NU PLATESC DELOC!TU TE AUZI CAND GANDESTI SI VORBESTI? SA ITI MAI AMINTESC CA ESTE PLIN BUCURESTIUL DE INDIVIZII TAI TAXIMETRISTI DIN ILFOV SI CHIAR CALARASI?CA E PLIN BUCURESTIUL DE AUTO DIN PROVINCIE?CARE PT CA SUNT EURO5,6 NU PLATESC DESI POLUEAZA?ASTA E ECHITATE SOCIALA SI RESPECTAREA PRINCIPIULUI "POLUATORUL PLATESTE"?ASTA E IPOCRIZIE,DUAMNA fi rea!In viata ta ai auzit de SCANDALUL INTERNATIONAL DIESELGATE IN CARE S-A RECUNOSCUT OFICIAL SI SUNT PROCESE IN SUA SI GERMANIA PT DESPAGUBIREA CETATENILOR INSELATI,CA AUTO VW EURO5, CHIPURILE,IN FAPT SE INCADREAZA LA EURO3?SI AI CONSULTAT EVIDENTELE DE LA INMATRICULARI (PE CARE IN ALTE INTERESE LE CONSULTI ABUZIV SI ILEGAL) CATE AUTO EURO5 VW SUNT,IN FAPT "MARI POLUATORI" CA CELE OFICIAL EURO3?De ce HCGM nu are documentatria tehnica de fundamentare a acestei rusini juridice de HCGMB, in care SA EVIDENTIATI PE CARE ASPECTE TEHNICE,OFICIALE,DOCUMENTATE,V -ATI BAZAT CAND AI PROPUS TU SI AIA PORCARIA ASTA JURIDICA DE NORMA?

    Stau in sectorul 4 si se construieste ca in codru . cain ii taxati si pe cei care construiesc si nu le pasa de curatenie. De praf nu mai spun trebuie sa spal masina de 5 ori pe saptamana . Cum facem D.na FIREA cu santierele care polueaza mai mult decat masinile si cu mizeria de pe strazi astea nu le mai taxati , sau taxele pentru aceste nereguli sunt platite altfel ???????????

    Rusine Firea

    Rusine Firea

    Propietarii de euro 2 care locuiesc in centru au voie sa intre cu masina propietate personala in zona de domiciliu (zona ZACA) daca isi platesc vignieta? Multumesc

    D-na Firea , mai sunt si alte categorii de bucuresteni in situatii disperate la care nu va ganditi. Persoane cu handicap grav cu domiciliul in zona de restrictie care au o masina euro 3 pe care familia o floseste pt deplasarea persoanei la medic s-au alte situatii. Dc numai masinile adaptate pt persoane cu dizabilitati au acces , o persoana cu demența de ex nu este o persoana care are nevoie de o masina pt a fi deplasata? Ce adaptare trebuie facuta pt astfel de persoane ??

    Cum sa ajuns la concluzia că euro 3 cu gpl nu plătește taxă pe oxigen și euro 4 cu GPL plătește?Se poate dovedi acest fel de calcul?

    Doamna Firea. Vă rog să dați mai detaliat cum sa făcut calculul ?Vă mulțumesc.

    Domnilor Consilieri dacă tot ați votat pentru plata TAXEI PE OXIGEN ,afișați și cum sau făcut calculele .Lucrați la acest tabel pentru toate categoriile de autovehicule.Va multumesc.Afisati acest tabel cu aceste calcule.Autoturismele cu GPL.Euro 3 si euro 4.

    In HCGMB nr 539/10.2019 privind stabilirea acestei taxe, la art. 54, lit. c scrie că ”sunt exceptate de la plata taxei...autovehiculele aflate in proprietatea persoanelor cu dizabilități care posedă certificat de încadrare în grad de handicap GRAV, cu însoțitor eliberat de comisia de evaluare a persoanelor adulte cu handicap, de pe raza Mun București”.

    In primul rând, înțelegem că autovehiculele persoanelor cu handicap accentuat, mediu sau ușor nu sunt exceptate de la plata acestei taxe, fiind limitată (exceptarea) doar la cele cu handicap grav. 

    In al doilea rând, potrivit prevederilor legale actuale, certificatele de incadrare in grad de handicap grav nu se mai emit cu însoțitor, ci cu asistent personal. 

    In al treilea rând, cum se poate ca ÎNSOȚITORUL să fie eliberat de...”comisia de evaluare a persoanelor adulte cu handicap, de pe raza Mun București”.???  

    In al patrulea rând, se constată că, tot la lit. c, menționându-se că sunt exceptate autovehiculele special adaptate pentru persoanele cu dizabilități, nu este necesar ca acestea să fie in proprietatea acestora, astfel incât excepția ar privi autovehiculele cu hycomat, dar aflate in proprietatea oricui, nu neapărat in cea a persoanelor cu handicap.

    Frumoooos, nu? 

    1. De asemenea, insotitorul persoanei cu handicap poate fi orice persoana acompaniaza persoana cu handicap, astfel incat acesta nu poate fi (DE)numit de o institutie anume.

      In acesti termeni, ne temem ca nu pot fi puse in aplicare prevederile acestei minunate hotarari, in interesul persoanelor cu dizabilitati...

      Corect ar fi fost ca aceasta hotarare de consiliu general sa fi fost luata ȘI prin consultarea specialistilor din asistenta sociala. 

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

13 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.6879
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3062
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9723
Gram de aur (XAU)Gram de aur393.4124

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
thediplomat.ro
targuldeturism.ro
gustulitaliei.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb