• Investiţiile s-au ridicat, în ultimii 14 ani, la 400 milioane de euro
Coca-Cola Hellenic Bottling Company România a depăşit anul trecut volumul de vînzări de 100 milioane de navete uni-tăţi, au informat reprezentanţii companiei în cadrul Conferinţei anuale de vînzări şi marketing desfăşurată la sfîrşitul săptă-mî-nii trecute. Anul 2004 a fost un an al recordurilor pentru Sis-temul Coca-Cola din Ro-mâ-nia: a debutat cu un record omologat în Guiness Book - cel mai mare mozaic din lume format din capace - şi s-a încheiat cu recordul de 100 de milioane de navete unităţi vîndute. În acelaşi timp, 2004 a fost anul în care s-a lansat în premieră pe piaţa românească un ambalaj premium pentru Coca-Cola şi Schweppes - sticla de 200 ml.
În cursul anului 2004, camioa-nele Coca-Cola au parcurs aproximativ 3.800.000 de km pentru a duce produsele companiei mai aproape de consumatori. De asemenea, 2004 a fost şi anul în care prin activări şi promoţii au fost oferite peste 5.000.000 de premii consumatorilor.
Coca-Cola este lider în segmentul băuturilor răcoritoare carbonatate, iar Fanta în segmentul băuturilor răcoritoare carbonatate cu aromă de fructe. Poziţia de lider a fost atinsă şi pe segmentul de apă minerală, iar pe segmentul nectaruri şi juice produsele companiei ocupa poziţii de top. Una din cele mai importante investiţii ale Sistemu-lui Coca-Cola - achiziţia Dorna, în 2002 - a beneficiat de o atenţie deosebită. Astfel, în 2004 au fost finalizate o serie de inves-tiţii în sistemul de depozitare, transport şi distribuţie, precum şi într-o linie nouă de producţie. De asemenea, Sistemul Coca-Cola a făcut investiţii majore şi în comunicare şi marketing inovator, reuşind să poziţioneze Dorna şi Izvorul Alb ca mărci premium pe piaţa apelor minerale în România.
Compania Coca-Cola şi îmbuteliatorul său, Coca-Cola HBC, au făcut investiţii semnificative pentru a construi şi a îmbună-tăţi continuu activitatea din Ro-mâ-nia. Aceste investiţii s-au ridicat, în ultimii 14 ani, la 400 milioane de euro. Mai mult, Sis-temul Coca-Cola din România contribuie anual la bugetul de stat cu 40 milioane de euro, taxe şi impozite. De asemenea, 80% din resursele folosite de Coca-Cola HBC - cum ar fi za-hă-rul, dioxidul de carbon, ambalaje (sticle, capace, etichete şi lăzi), materialele promoţionale, serviciile de transport, publicitatea etc. - sunt achiziţionate de la furnizori din România.
Compania Coca-Cola Hellenic Bottling Company (CCHBC) este unul din cei mai mari îmbuteliatori mondiali de băuturi răcoritoare, deservind 26 de pieţe cu o populaţie totală de peste 500 milioane de persoane.
Acţiunile Coca-Cola HBC sunt listate în principal pe Bursa din Atena şi secundar pe bursele din Londra, New York şi Sydney.
Coca-Cola HBC România are aproximativ 3.000 de angajaţi şi operează şapte fabrici în şase locaţii: Bucureşti, Ploieşti, Iaşi, Timişoara, Oradea şi Vatra Dornei.