Senso Ambiente, companie specializată în importul şi distribuţia de echipamente sanitare premium, dă publicităţii date şi cifre de consum, date demografice şi localizare geografică a consumatorilor, precum şi alte schimbări ce au avut loc pe piaţa de obiecte sanitare de marcă în 2011, arată un comunicat remis redacţiei.
Consumatorul de obiecte sanitare premium al anului 2011 a avut în medie un buget per baie/obiecte sanitare situat între 2000 şi 3000 de Euro. Chiar dacă cumpărătorii de obiecte sanitare de marcă s-au îndreptat către produse mai accesibile ca preţ, a existat totuşi şi un procent însemnat, de aproximativ 20% dintre consumatori, care au ales produsele high-end cu bugete per baie/obiecte sanitare pornind de la 7000 de Euro.
2011 a fost anul utilării băilor din locuinţele persoanale, în special reamenajări ale acestora. În acest sens 60% din volumul vânzărilor totale pe piaţa produselor de marcă au rezultat din vânzările către case particulare şi doar 40% din vânzările către noi dezvoltări imobiliare sau proiecte publice.
"Ce s-a schimbat în 2011 la consumatorul de produse sanitare de marcă", explică Virgil Lixandru, Director de Marketing şi de Vânzări, Senso Ambiente "este orientarea consumatorului către obţinerea de reduceri: consumatorul este mai atent, acesta preferă să aştepte până prinde o ofertă sau o reducere pentru că stie că în această perioadă există o presiune ridicată asupra producătorilor, ceea ce înseamnă că automat va primi discounturi mai mari fata de alti ani."