Visa a anunţat că peste 100 de parteneri din Europa s-au alăturat iniţiativei "Where You Shop Matters" pentru a ajuta proprietarii de companii mici să îşi dezvolte competenţele digitale şi să îşi desfăşoare în continuare activitatea în beneficiul comunităţii din care fac parte, potrivit unui comunicat al VISA.
De când s-a lansat programul la jumătatea anului trecut, peste două milioane de afaceri mici din Europa au primit sprijin prin intermediul campaniei.
În Europa, pandemia Covid-19 continuă să aibă un impact devastator asupra afacerilor mici. Conform unui studiu recent, 65% dintre firmele mici sunt îngrijorate de viitorul afacerii lor . Din cauza restricţiilor şi a perioadelor de carantină, afacerile mici îşi mută din ce în ce mai mult operaţiunile online şi acceptă plăţi digitale. Datele Visa arată că peste 10 ţări din Europa au înregistrat o creştere de 20% a vânzărilor online, iar opt din zece tranzacţii sunt în prezent contactless.
De când şi-a stabilit obiectivul de a sprijini în procesul de digitalizare opt milioane de afaceri mici, Visa şi-a unit forţele cu bănci, guverne, platforme comerciale şi parteneri din domeniul tehnologiei pentru a ajuta micile afaceri să devină digitale. Câteva dintre initiaţivele Visa în această direcţie includ:
• O nouă tehnologie de acceptare a plăţilor: "Tap-to-Phone", noua soluţie Visa care transformă dispozitivele mobile în terminale de plată, ajută mii de companii mici să accepte plăţi digitale în România, Italia, Polonia, Turcia, Ucraina şi Marea. În România, soluţia Visa este disponibilă prin intermediul parteneriatelor cu Alpha Bank, BCR, CEC Bank şi Global Payments.
• Parteneriate publice-private: în Republica Cehă, Polonia şi Slovacia, Visa colaborează cu guvernele pentru a oferi întreprinderilor mici acces gratuit la terminalele de acceptare contactless şi la software în primele 12 luni.
• Noi instrumente online: înfiinţarea unei afaceri online poate fi o sarcină descurajantă. Visa lucrează cu platforme digitale şi pieţe online, astfel încât magazinele mici să-şi poată crea o prezenţă online cu costuri şi dificultăţi minime. Aceste programe au fost lansate în 15 ţări din Europa, sprijinind mii de companii locale. Visa şi-a extins, de asemenea, platforma digitală globală Abilităţi practice de business (Practical Business Skills), care oferă resurse educaţionale gratuite pentru a ajuta proprietarii de întreprinderi mici şi mijlocii să ia decizii în cunoştinţă de cauză pentru a-şi dezvolta afacerea printr-un proces extins de digitalizare.
• Noi instrumente bancare: Firmele mici apelează, de asemenea, la instrumente bancare digitale pentru a-şi gestiona finanţele într-un moment critic pentru afacerea lor. În parteneriat cu bănci şi fintech-uri din Europa, Visa are 30 de noi programe de carduri business care ajută firmele mici să-şi gestioneze mai bine fluxul de numerar şi achiziţiile, oferind în acelaşi timp acces la instrumente financiare inovatoare.
• Angajament faţă de comunitate: Visa şi-a extins campania "Where You Shop Matters", încurajând consumatorii să cumpere de la comercianţi locali şi să sprijine afacerile mici din comunităţile lor. Exemple de campanii care şi-au propus să vină în sprijinul magazinelor locale includ "Susţinem Afacerile Mici" (România), campanie iniţiată de Beans & Dots Specialty Coffee Shop şi start-up-ul românesc Ialoc.ro, Champion Green (Irlanda), Smart SME (Turcia), Fiver Fest (Marea Britanie) şi Kaufnebenan week (Germania).