VLAD DOICARU, HUAWEI: "Ne-am propus să atingem o cotă de piaţă de 20% pentru smartphone-uri, în 2017"

A consemnat ADELINA TOADER
Ziarul BURSA #Companii #Telecomunicaţii / 23 octombrie 2017

"Ne-am propus să atingem o cotă de piaţă de 20% pentru smartphone-uri, în 2017"

"În 2016 am înregistrat vânzări de aproape 1,25 miliarde lei"

"Avem peste 1.500 de angajaţi, dintre care 78% de pe piaţa de muncă locală"

Huawei, furnizor de top la nivel global în domeniul soluţiilor de tehnologie pentru informaţii şi comunicaţii (IT&C), a înregistrat, anul trecut, vânzări de aproape 1,25 miliarde de lei, potrivit domnului Vlad Doicaru, director Entreprise Business Group, Huawei Technologies România.

Domnia sa ne-a acordat un interviu în cadrul căruia ne-a vorbit despre evoluţia companiei, despre planul investiţional, dar şi despre cel mai nou smartphone lansat, Huawei Mate 10.

Reporter: Cum arată situaţia actuală a vânzărilor Huawei România?

Vlad Doicaru: Huawei a crescut mult ca popularitate, în România, în ultimii trei ani, iar cota de piaţă, anul acesta, s-a dublat faţă de cea înregistrată în anul precedent. Cum livrările de smartphone-uri au crescut considerabil, cu peste jumătate de milion de unităţi vândute în 2016, Huawei se clasează pe locul doi în topul preferinţelor românilor când vine vorba de achiziţia unui smartphone. Estimăm că vânzările de smartphone-uri vor fi în continuare în ascensiune în 2017, iar cele din domeniile telecom şi B2B se vor menţine la acelaşi nivel.

Reporter: Ce ne puteţi spune despre anul financiar curent, comparativ cu cel anterior?

Vlad Doicaru: Pe fondul creşterii vânzărilor, cifra de afaceri a Huawei a fost aproape dublă în 2016, faţă de 2015. În 2016 am înregistrat vânzări de aproape 1,25 miliarde lei, depăşind, pentru prima dată, acest prag. De exemplu ne-am propus să atingem o cotă de piaţă de 20% pentru smartphone-uri în 2017.

Reporter: Ce sumă mai aveţi de realizat din bugetul de investiţii, de 100 de milioane de euro, pe care îl aveaţi planificat până în anul 2018?

Vlad Doicaru: Cea mai mare parte a bugetului de investiţii Huawei a fost direcţionată către creşterea recrutărilor pe plan local şi către achiziţionarea de bunuri şi servicii de la parteneri şi subcontractori locali, ce au fost folosite, ulterior, în proiectele de telecom. În 2018, dorim să continuăm investiţiile în ceea ce priveşte recrutările din România. Avem peste 1.500 de angajaţi, dintre care 78% de pe piaţa de muncă locală, şi am intrat în topul companiilor de tehnologie care au operat cele mai multe recrutări anul trecut.

Reporter: Ce viitoare proiecte are Huawei România în vedere?

Vlad Doicaru: Transformarea digitală este un proces important în progresul companiilor de azi. În prezent, sectorul public şi guvernamental, sectorul Energetic, Transporturi, producţia industrială sunt într-un punct critic al acestui proces de transformare digital. Noile tehnologii, precum cele de tip cloud, Internet of Things, Big data, SDN şi Inteligenţă Artificială au puterea de a schimba radical aceste industrii, iar dezvoltarea noilor ecosisteme formate cu aceste tehnologii creează noi modele de business. Huawei îşi doreşte să devină un facilitator de încredere în acest proces de transformare digitală al industriilor şi un partener strategic pentru clienţii săi, pentru a-i ajuta să treacă cu succes prin aceste transformări de business.

Reporter: Ce produse urmează să lansaţi?

Vlad Doicaru: Tocmai am lansat cel mai recent flagship al Huawei, Mate 10, cu un procesor propriu, primul dotat cu inteligenţă artificială (AI) de pe piaţă, ce urmează să fie disponibil şi pe piaţa din România cât de curând. Abia aşteptăm să vedem impactul pe care acest produs inovator îl va avea în rândul consumatorilor.

Reporter: Cu ce tipuri de probleme vă confruntaţi şi care sunt soluţiile pentru rezolvarea lor?

Vlad Doicaru: Suntem prezenţi pe o piaţă dinamică, în continuă schimbare, iar cea mai mare provocare a noastră este să ţinem pasul cu ea - o facem investind mult în departamentele de cercetare şi dezvoltare ale Huawei, lansând în permanenţă produse şi servicii noi, tot mai performante şi încheind parteneriate strategice relevante.

Reporter: Cum vedeţi piaţa din România comparativ cu alte pieţe din Europa unde este prezentă compania? Cum aţi descrie piaţa de la noi din ţară?

Vlad Doicaru: Piaţa de ITC din România este alertă, mereu în dezvoltare - tot mai mulţi tineri profesionişti îşi pun la bătaie cunoştinţele şi potenţialul. Din acest motiv am decis să implementăm un Enterprise Global Service Center (EGSC) în Bucureşti, o platformă unică multi-servicii, ce îşi va derula activitatea în patru unităţi: suport tehnic, implementare de la distanţă, operaţiuni de reţea, precum şi suport pentru canale şi marketing. Această capabilitate extinsă de service, în combinaţie cu o linie de produse de vârf şi cu o colaborare strânsă cu parteneri logistici de top, permite Huawei să ofere servicii de înlocuire a pieselor de schimb şi implementare de la distanţă non-stop, în peste 170 de ţări.

De asemenea, acordăm o mare atenţie posibilităţii de specializare a tinerilor din sfera ITC prin programul "Telecom Seeds for the Future", ce beneficiază de sprijinul Ministerului Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice, Ministerului Societăţii Informaţionale şi al universităţilor tehnice din ţară. Prin intermediul acestui program, Huawei oferă sesiuni de internship şi şansa ca studenţii români să poată ajunge în China, la sediul central Huawei din Shenzhen, pentru un stagiu de specializare cu o durată de două săptămâni.

Reporter: Cum a evoluat piaţa de profil de la noi în ultimii ani şi ce traseu credeţi că va urma aceasta?

Vlad Doicaru: Pregătirea pentru domeniul IT va rămâne o decizie inspirată pentru următorii ani, iar şansele de a avea o carieră de succes în industrie sunt în continuare mari, mai ales că solicitări vor exista mereu, atât pentru pieţele consacrate, cât şi pentru noile ramuri în care este nevoie de specialişti IT. Iar Huawei va avea nevoie întotdeauna de specialişti şi de profesionişti pe piaţa locală.

Reporter: Ce părere aveţi despre contextul politic din ţară şi cum consideraţi că interferează acesta cu activitatea companiei?

Vlad Doicaru: Suntem foarte mulţumiţi de faptul că autorităţile locale susţin constant dezvoltarea industriei IT&C şi ne-am dori ca acest lucru să se menţină de actualitate şi în anii următori. Relaţia cu autorităţile este foarte bună, dovadă fiind programul de internship pentru studenţi dezvoltat de Huawei în parteneriat cu Ministerul Educaţiei şi Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale - "Telecom Seeds for the Future, 2017".

Reporter: Vă mulţumesc!

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
rpia.ro
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Oct. 2024
Euro (EUR)Euro4.9724
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5865
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2949
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9815
Gram de aur (XAU)Gram de aur399.9201

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
cnipmmr.ro
thediplomat.ro
hipo.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb