Gradul de digitalizare al afacerilor româneşti este de 36%, conform unui studiu efectuat de Vodafone România pe 300 de companii (IMM-uri şi corporaţii), în lunile septembrie şi octombrie ale acestui an.
Vodafone a lansat, vineri, un instrument online de analiză - Ready Business Score, cu ajutorul căruia companiile pot evalua punctele forte şi punctele slabe ale afacerii din punct de vedere al digitalizării.
În cadrul aplicaţiei, gradul de digitalizare este afişat în urma completării unui chestionar online.
Valeriu Nistor, director enterprise business unit al Vodafone România, a afirmat că în urma completării chestionarului, sistemul generează soluţii pentru creşterea gradului de digitalizare din punct de vedere a trei arii: agilitatea operaţională, interconectivitatea angajaţilor şi interacţiunea cu clienţii.
Proiectul este deja prezent în zece ţări europene, fiind lansat prima oară în Turcia, acum aproximativ un an şi jumătate. Conform site-ului companiei de telecomunicaţii, "o companie Ready Business are anumite atribute cheie ce o ajută să reuşească, iar unul dintre ele este capacitatea de a se adapta dinamicii şi provocărilor comunicării şi utilizării comunicaţiilor electronice în era digitală".
În luna mai, Vodafone a început un proiect cu Volkswagen, pentru instalarea de internet în automobile, din fabrică. Până în prezent, au avut loc 3000 de activări.
Valeriu Nistor a precizat că numărul utilizatorilor business s-a dublat din anul 2014, traficul de internet pentru departamentul business a crescut de patru ori în doi ani, iar securizarea şi monitorizarea (intervenţie în timp real) a proprieţătilor a crescut de zece ori din anul 2015 până în prezent.