Efectul lockdown-ului global a fost unul dramatic pentru industria de transport aerian. Concret, conform statisticilor la nivel mondial, traficul internaţional de pasageri a scăzut cu aproximativ 67% în 2020 comparativ cu 2019, iar peste 82% dintre călătorii din întreaga lume au fost nevoiţi să îşi schimbe planurile. În total, 50.115 de clienţi Vola.ro au fost afectaţi de aceste modificări în decursul anului trecut. Dintre aceştia, cu ajutorul specialiştilor Vola.ro, 89% au primit deja soluţii de rambursare în valoare totală de peste 5.5 milioane de euro. Alte 1300 de cazuri vor fi soluţionate în scurt timp, însumând 260.000 euro, iar pentru ceilalţi aproximativ 4300 de clienţi îndreptăţiţi să primească de la companiile aeriene 719.000 euro se fac încă eforturi în vedera finalizării proceselor de rambursare deja iniţiate, conform unui comunicat remis redacţiei.
89% dintre clienţii Vola.ro afectaţi de anularea zborurilor în 2020 au primit deja rambursările cuvenite - valoarea depăşeşte 5.5 milioane de euro
Încă din luna martie, de la declanşarea pandemiei, echipa Vola.ro a oferit suport clienţilor în recuperării banilor pentru zborurile anulate sau amânate. Volumele de interacţiuni între specialiştii Vola.ro şi clienţi au crescut de peste 5 ori în decursul anului, iar liniile telefonice şi chatul Vola.ro au
fost suprasolicitate, îndeosebi în perioada stării de urgenţă. În total, în perioada martie-decembrie echipa Vola.ro a trimis circa 315.000 de e-mail-uri şi au fost iniţiate peste 20.000 de chat-uri noi, paşi
care au ajutat la soluţionarea a 89% dintre cazurile de anulări şi întârzieri cu care s-au confruntat clienţii Vola.
Până la finalul anului 2020, Vola.ro a recuperat pentru clienţii săi peste 5.5 milioane de euro. Rambursarea a ajuns la pasagerii afectaţi sub formă de numerar, vouchere de călătorie sau reprogramare gratuită a zborului.
Aproximativ 5.655 de pasageri sunt încă în aşteptarea rambursării contravalorii biletelor de avion de la companiile aeriene, dintre care 1.300 de cazuri vor fi soluţionate în următoarele săptămâni. Pentru restul circa 4.300 de pasageri, echipa Vola.ro încă depune eforturi de recuperare a sumei totale cuvenite de 719.282 de euro.
Perioada de aşteptare pentru soluţionarea cererilor de rambursare s-a înjumătăţit
Încă de la început, în contextul volumelor foarte mari de cereri de rambursare, companiile aeriene au anunţat termene foarte lungi de procesare a acestor solicitări, media fiind de circa 120 de zile. In cazul anumitor companii aeriene, acest termen a fost mai mare de 6 luni. Echipa Vola.ro a făcut constant presiuni asupra operatorilor de zbor pentru a grăbi acest proces, iar în perioada martie-septembrie media de aşteptare a fost de 107 zile pentru clienţii în numele cărora agenţia de turism Vola.ro a declanşat procedura de rambursare. Spre finalul anului, în intervalul septembrie-decembrie, perioada de soluţionare a scăzut chiar la 64 de zile iar pentru anul în curs, pe masură ce politicile companilor se stabilizează, echipa Vola.ro şi-a propus să ajungă la un termen de soluţionare a cererilor de rambursare sub 30 de zile.
"Pentru anul în curs, pe masură ce politicile companilor se stabilizează, ne-am propus să ajungem la un termen de soluţionare a cererilor de rambursare sub 30 de zile. Suntem mândri că am reuşit să recuperăm banii a peste 89% dintre clienţii afectaţi de anulările zborurilor în contextul pandemiei şi nu vom renunţa până când nu vor fi soluţionate toate cererile pe care le-am depus în numele clienţilor noştri. Preconizăm că cererea pentru bilete de avion va creşte treptat până în 2022 la nivelurile de dinainte de pandemie. Segmentul de business va fi cel cu revenirea cea mai lentă, în vreme ce produse precum Vola Boats sau asigurările Vola Medical şi Vola Rambursabil cu clauză de COVID-19 se bucură de o atenţie în continuă creştere din partea publicului." a declarat Claudia Tocilă, Director de Marketing la Vola.ro.