Directorul general al grupului Volkswagen, Herbert Diess, îşi va păstrează funcţia, cu un rol uşor diminuat, a anunţat joi producătorul german de automobile, punând capăt incertitudinilor din ultimele săptămâni legate de viitorul acestuia, informează news.ro.
Rolf Brandstaetter, care a preluat anul trecut de la Diess funcţia de şef al mărcii de bază Volkswagen, se va alătura consiliului de administraţie şi va conduce o nouă divizie intitulată Volkswagen Passenger Cars, de la 1 ianuarie, a anunţat grupul într-un comunicat. El va prelua, de asemenea, coordonarea diviziei Volkswagen China de la Diess, de la 1 august.
Diess va prelua responsabilitatea pentru unitatea de software a companiei, Cariad.
"Nu pot să mă plâng de lipsa responsabilităţilor, continui să mă simt pe deplin responsabil pentru companie", a spus Diess.
Viitorul lui Diess a fost pus la îndoială în urma ciocnirilor cu puternicele sindicate ale Volkswagen, deşi surse au declarat pentru Reuters la începutul acestei săptămâni că probabil acesta va rămâne în funcţie.
Stilul de management şi comunicare al lui Diess, care a avertizat privind posibila pierdere a zeci de mii de locuri de muncă în următorii ani şi a evidenţiat frecvent ameninţarea concurenţei din partea Tesla, a înfuriat consiliul de administraţie al producătorului auto, ceea ce a dus la săptămâni de negocieri asupra viitorului său la conducerea grupului.
La o conferinţă de presă de joi, şefa consiliului de întreprindere, Daniela Cavallo, s-a declarat mulţumită de rezultatul negocierilor.
"Nu am niciun interes să avem aceste conflicte în public. Concluziile acestei runde de planificare sunt clare: avem un plan solid şi robust cu care putem fi mândri cu toţii", a spus Cavallo.
Consiliul de supraveghere al companiei şi-a prezentat actualizarea anuală a planului de investiţii pe cinci ani al companiei, subliniind investiţii de 159 de miliarde de euro (180 de miliarde de dolari), în creştere faţă de 150 de miliarde de euro anul trecut şi care implică electrificarea mai multor fabrici Volkswagen din Europa.
Cheltuielile pentru vehiculele electrice vor creşte cu aproximativ 50%, până la 52 de miliarde de euro, comparativ cu proiectul de anul trecut.
"Devenim un producător de baterii, un administrator de infrastructură de încărcare, software-ul joacă un rol mai dominant... dezvoltăm noi activităţi de afaceri cu o dimensiune incredibilă pentru noi", a spus Diess, adăugând că grupul se aşteaptă să genereze venituri de 20 de miliarde de euro până în 2030 numai din divizia sa de baterii.
Reorganizarea echipei de conducere va presupune ca grupul Volkswagen să delege managementul mărcilor individuale de maşini pentru a se concentra asupra acestor domenii de afaceri globale, a spus Diess.
Producătorul auto a confirmat, de asemenea, că se aşteaptă ca marja sa operaţională să se situeze la nivelul superior al intervalului său ţintă de 6-7,5% pentru 2021.