Actualizare 19:42 Matthias Mueller: "Repoziţionarea Volkswagen ar putea dura 2-3 ani"
Volkswagen se află într-un proces de revizuire care necesită timp, după ce producătorul auto a adoptat o nouă structură a companiei şi a ajustat strategia brandurilor sale, pe fondul scandalului declanşat de manipularea testelor de poluare, a afirmat astăzi directorul general al VW, Matthias Mueller, informează Reuters.
"Repoziţionarea grupului va dura cu certitudine 2-3 ani şi va fi un proces dificil", a explicat şeful VW, într-un interviu acordat publicaţiei germane "Wirtschaftswoche".
Matthias Mueller susţine că ar prefera ca VW să-şi depăşească rivalii în privinţa profitabilităţii şi mai puţin în cea a vânzărilor, după ce, anul trecut, compania germană a vândut pe plan global peste zece milioane de vehicule.
"Din punctul meu de vedere, recordurile de vânzări nu sunt atât de importante", a explicat CEO-ul Volkswagen.
Acesta a dat asigurări că va încerca să continue expansiunea modelelor diesel în SUA, a doua mare piaţă auto din lume, în ciuda problemelor cu care se confruntă grupul german.
Săptămâna aceasta, Matthias Mueller va călători în SUA pentru prima dată de când a început scandalul emisiilor, în octombrie 2015.
(S.A.)
----------
Constructorul auto german "Volkswagen" AG ar putea fi nevoit să plătească daune de până la 80 de miliarde de dolari în procesul care i-a fost intentat luni de Departamentul american al Justiţiei, pentru poluarea generată prin manipularea testelor de emisii la 600.000 de vehicule diesel.
Guvernul SUA acuză producătorul auto că a încălcat normele de poluare şi solicită despăgubiri care s-ar putea ridica până la 80 de miliarde de dolari, de aproximativ patru ori mai mult decât estimau unii experţi.
Conform unor surse citate de presa internaţională, este puţin probabil ca instanţa să acorde suma cerută de autorităţile americane, însă penalităţile s-ar putea ridica, totuşi, la câteva zeci de miliarde de dolari.
"Volkswagen" se confruntă deja cu sute de procese individuale în SUA, în urma scandalului de manipulare a testelor privind emisiile. Totodată, aceasta este investigată de autorităţile de reglementatre din şapte ţări, inclusiv Germania, în acelaşi caz.
La sfârşitul lunii septembrie, "Volkswagen" a anunţat că aproape 11 milioane de automobile ale grupului, la nivel mondial, sunt afectate de scandalul emisiilor poluante. Scandalul a izbucnit după ce Agenţia americană pentru Protecţia Mediului (EPA) a acuzat compania că a instalat sisteme speciale pe unele autoturisme diesel pentru a evita standardele federale din SUA în materie de emisii. EPA susţine că societatea a instalat un software special în calculatorul de bord al unor modele diesel Volkswagen şi Audi. Dispozitivul este programat să activeze un sistem de filtrare completă a particulelor doar în timpul testelor oficiale pentru emisii. După teste, adică în situaţiile generale de funcţionare a motorului, dispozitivul dezactivează sistemul de filtrare a particulelor, conform EPA.