"Volkswagen" îşi reduce cheltuielile de capital

ALINA VASIESCU
Ziarul BURSA #Companii / 23 noiembrie 2015

"Volkswagen" îşi reduce cheltuielile de capital

Actualizare 20:24 Alte 85.000 de vehicule Audi fabricate în 2009 sunt echipate cu softul de trucare

Audi, divizia de lux a grupului german Volkswagen, a recunoscut acuzaţiile Agenţiei pentru Protecţia Mediului din SUA (EPA), conform cărora VW ar fi instalat softul care permitea maşinilor să îndeplinească standardele referitoare la poluare în timpul testelor, dar nu şi în timpul operaţiunilor normale, la încă 85.000 de vehicule cu motoare diesel, scrie Financial Times.

Potrivit unor surse apropiate de grupul VW, Audi a recunoscut în faţa EPA că softul încalcă reglementările din SUA, iar numărul vehiculelor afectate se ridică la 85.000.

Reprezentanţii Audi nu au comentat informaţia, în timp ce VW a repetat că va colabora cu EPA pentru a clarifica toate problemele.

(S.A.)

-----------

Actualizare 14:28 VW nu va oferi compensaţii europenilor care au cumpărat maşini diesel dotate cu softul ilegal

Grupul Volkswagen (VW) nu va oferi compensaţii clienţilor europeni care au cumpărat automobile diesel dotate cu softul care reduce nivelul emisiilor în timpul testelor, adoptând o tactică diferită faţă de SUA, unde producătorul auto va oferi un pachet financiar în valoare de 1.000 de dolari, informează Auztomotive News Europe.

În Europa, producătorul auto va concepe un pachet de măsuri pentru a se asigura că proprietarii de maşini vor fi cât mai puţin afectaţi, atunci când vehiculele vor fi rechemate în service pentru remedii care să asigure că vehiculele respectă reglementările în vigoare, precizează sursa citată.

"Compensaţiile financiare vor fi oferite exclusiv clienţilor din Statele Unite şi Canada", a declarat un purtător de cuvânt al grupului pentru Automotive News Europe.

Grupul german a recunoscut în septembrie că până la 11 milioane de modele diesel comercializate de Volkswagen la nivel mondial sub mărcile VW, Audi, Skoda şi Seat au fost dotate cu un soft care manipulează rezultatele testelor de poluare.

În Europa sunt afectate circa 8,5 milioane de automobile, faţă de 485.000 în Statele Unite, unde proprietarii primesc un card preplătit Visa cu 500 de dolari şi un al doilea card preplătit de 500 de dolari care poate fi folosit la dealerii VW şi timp de trei ani pentru asistenţă la drum.

Acordarea de compensaţii similare în Europa ar genera grupului costuri de 8,5 milioane de euro.

Potrivit VW, clienţii americani au dreptul la compensaţii pentru că au cumpărat vehicule promovate de grup ca fiind "automobile diesel nepoluante".

În plus, clienţii americani suportă costuri mai mari pentru folosirea automobilelor diesel, întrucât motorina este mai scumpă decât benzina. Cumpărătorii europeni de vehicule diesel au dreptul la beneficii fiscale şi, în unele ţări, motorina este mai ieftină decât benzina.

Reprezentanţii VW consideră că clienţii europeni vor fi mai puţin afectaţi de scandal pentru că planurile de rechemare a maşinilor afectate, la nivelul UE, vor fi finalizate în curând.

Discuţiile cu autorităţile din SUA referitoare la soluţia propusă sunt mai puţin avansate.

VW a găsit o soluţie pentru toate motoarele diesel afectate în scandal, cu excepţia versiunii de 1,2 litri, pentru care remediul, constând într-o ajustare de software, ar urma să fie anunţat în curând, potrivit companiei.

(I.D.)

-------

Compania auto germană "Volkswagen" AG a decis să-şi diminueze cu 30% cheltuielile de capital anul viitor, la 12 miliarde de euro, în condiţiile în care nu a finalizat discuţiile cu autorităţile de reglementare din Europa şi Statele Unite, pe marginea scandalului emisiilor.

"Volkswagen" a anunţat, vineri, că în 2016 va cheltui 12 miliarde de euro pentru dezvoltarea de vehicule, fabrici şi tehnologie. Anul trecut, compania se angajase să aloce, în medie, 17,1 miliarde de euro anual, în următorii cinci ani, pentru investiţii.

Anterior scandalului emisiilor, "Volkswagen" şi-a crescut de peste două ori investiţiile, începând din 2008.

Directorul executiv al grupului, Matthias Müller, a declarat că nu va reduce cheltuielile astfel încât să afecteze viitorul "Volkswagen".

În octombrie, "Volkswagen" a anunţat că scandalul motoarelor trucate i-a provocat pierderi operaţionale de 3,48 miliarde de euro în trimestrul al treilea, acestea fiind primele pierderi trimestriale înregistrate de cel mai mare constructor auto european în ultimii 15 ani.

Opinia Cititorului ( 1 )

  1. de ce VW sa aiba 2 politici diferite fata de 2 clienti la aceeasi minciuna comerciala ?

    Reclama mincinoasa pentru care clientii au platit considerand ca vw nu inte.

    VW trebuie sa remedieze defectele si sa plateasca compensatii, daune. 

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
domeniileostrov.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9755
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7397
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3041
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0232
Gram de aur (XAU)Gram de aur403.6495

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb