Volkswagen şi Bosch au convenit să înfiinţeze o societate mixtă până la sfârşitul acestui an pentru a echipa fabricile de celule de baterii şi pentru a ajuta Europa să fie autonomă în producţia de baterii, informează news.ro.
Compania mixtă va furniza sisteme de producţie de baterii şi va ajuta producătorii de celule de baterii să extindă şi să menţină centrele de producţie, a declarat marţi Volkswagen, adăugând că va deservi propriile fabrici şi altele din Europa.
"Europa are o singură şansă de a deveni puterea globală a bateriilor în următorii ani", a declarat Thomas Schmall, membru al consiliului Volkswagen, care este responsabil pentru planurile VW pentru baterii.
"Lucrăm pentru a construi un lanţ de aprovizionare european complet, localizat, pentru mobilitatea electronică "made in Europe".
Companiile nu au spus cât de mult vor investi în acest proiect. Până acum, în Europa au fost anunţate fabrici de celule de baterii capabile să genereze puţin sub 900 de gigawaţi oră (GWh), potrivit datelor Alianţei Europene pentru Baterii (EBA), care urmează să constituie aproximativ 16% din producţia globală până în 2029.
Dar EBA a spus că o treime din bateriile globale ar trebui să fie produse în Europa până în 2030 pentru a reduce dependenţa de furnizorii care domină piaţa, mai ales din Coreea de Sud şi China.
Cea mai mare fabrică de baterii planificată din Europa este cea a Tesla, situată la Berlin, lângă fabrica sa de vehicule electrice, şi care va avea o capacitate maximă de producţie de peste 100 GWh.
Atât fabrica de baterii, cât şi cea de automobile aşteaptă încă aprobarea autorităţilor regionale pentru a începe producţia.
Volkswagen, care intenţionează să depăşească Tesla ca cel mai mare vânzător de vehicule electrice (EV), a anunţat planuri de a construi şase aşa-numite gigafabrici în Europa până la sfârşitul deceniului, cu o capacitate cumulată de 240 GWh, în încercarea de a controla cât mai mult posibil din lanţului de aprovizionare.
CEO-ul Volkswagen, Herbert Diess, care s-a ciocnit la sfârşitul anului trecut cu puternicul consiliu al lucrătorilor cu privire la strategia sa de electrificare, a declarat că divizia de baterii ar trebui să genereze vânzări de 20 de miliarde de euro până la sfârşitul deceniului şi că este pregătită pentru o vânzare parţială.
Producătorul auto, care şi-a majorat în decembrie anul trecut cheltuielile pentru electrificare în următorii cinci ani la 52 de miliarde de euro, s-a angajat să vândă exclusiv vehicule electrice în Europa începând cu 2035.
Pentru Bosch, asocierea îi va consolida rolul în tranziţia către vehiculele electrice, care pentru mulţi furnizori reprezintă o ameninţare existenţială, deoarece construirea unui vehicul electric necesită mai puţini paşi şi mai puţină muncă decât construirea unei maşini cu motor cu ardere internă.
Furnizorul de componente, cel mai mare din lume, a decis în trecut să nu investească în producţia de celule de baterie în sine, considerând că investiţia de capital iniţială este prea costisitoare.
Ziarul german Handelsblatt a relatat în decembrie că cele două companii se apropie şi de un acord de cooperare în domeniul software-ului auto. Companiile au refuzat să comenteze.