Actualizare 15:07 Audi a suspendat doi ingineri în urma anchetei interne
Audi, divizia de lux a Volkswagen, a suspendat doi ingineri după ce s-a descoperit în motoarele sale diesel mai mari echipamente care falsifică rezultatele testelor de emisii poluante în SUA, a anunţat joi directorul general al Audi, Rupert Stadler, într-un interviu acordat publicaţiei "Donaukurier", transmite Reuters.
Audi a recunoscut în faţa autorităţilor de reglementare din SUA că vehiculele sale diesel cu motor V6 de trei litri utilizează trei programe software care nu au fost dezvăluite anterior, transmite Reuters. Unul din aceste sisteme electronice speciale ar fi putut fi utilizat pentru evitarea standardelor referitoare la poluare, conform reglementărilor din SUA.
Audi verifică acum dacă angajaţii de la dezvoltare tehnică şi alte departamente au manipulat în mod deliberat dispozitivele de control a emisiilor şi a suspendat doi ingineri, a anunţat Rupert Stadler, fără a da informaţii suplimentare.
(I.D.)
--------
Grupul Volkswagen a prezentat Autorităţii Naţionale Germane pentru Transport Motorizat măsurile tehnice specifice pentru motoarele diesel EA 189 afectate, cu cilindreea de 1,6 şi 2,0 litri, potrivit unui comunicat de presă VW. Aceasta înseamnă că au fost stabilite măsurile de remediere pentru majoritatea autovehiculelor afectate.
"La dezvoltarea soluţiilor, un accent deosebit a fost pus asupra evitării dezavantajării de orice fel a clienţilor. După implementarea măsurilor tehnice, autovehiculele vor îndeplini standardele de emisii aplicabile. Soluţia tehnică finală pentru motorul diesel de 1,2 litri va fi prezentată Autorităţii Naţionale Germane pentru Transport Motorizat, la finele lunii şi este de aşteptat ca aceasta să constea într-o actualizare de soft", scrie în comunicatul grupului auto german.
Autoritatea Naţională Germană pentru Transport Motorizat a confirmat măsurile de remediere pentru majoritatea autovehiculelor afectate:
- Un "transformator de flux" va fi montat direct înaintea senzorului de debit de aer al motorului EA 189 de 1,6 litri. Acesta constă într-o plasă care temperează curenţii turbionari ai fluxului de aer din faţa senzorului de debit de aer, optimizând astfel decisiv acurateţea măsurătorilor senzorului de debit de aer. Senzorul de debit de aer determină debitul instantaneu de aer, care este un parametru foarte important pentru managementul motorului, în vederea obţinerii unui proces optim de ardere. Adiţional, la acest motor va fi efectuată o actualizare de soft. Este de aşteptat ca timpul necesar pentru implementarea măsurilor tehnice să fie de mai puţin de o oră
- La motoarele de 2,0 litri va fi actualizat softul. Timpul alocat exclusiv manoperei va fi de circa o jumătate de oră.
În comunicatul VW se mai precizează că, la dezvoltarea măsurilor tehnice, obiectivul constă în continuare în atingerea limitelor emisiilor aplicabile, în fiecare caz în parte, fără vreun efect negativ asupra puterii motorului, consumului de combustibil şi performanţelor.
"Având însă în vedere că mai întâi trebuie făcute măsurători pentru toate variantele de modele, atingerea acestor obiective nu poate fi confirmată definitiv", scrie în comunicat.
Grupul VW a precizat că toate măsurile din cadrul rechemării tuturor variantelor de motoare se va extinde pe parcursul întregului an calendaristic 2016.
În acest sens, marca Volkswagen se va asigura că tuturor clienţilor li se vor oferi opţiuni corespunzătoare gratuite pentru asigurarea mobilităţii, se mai arată în comunicat.
În baza procedurilor aplicate de marca Volkswagen, şi celelalte mărci ale Grupului (Audi, SEAT, ©KODA şi Volkswagen Autovehicule Comerciale) planifică măsuri corespunzătoare pentru autovehiculele lor afectate, informează grupul auto german. În comunicatul VW se precizează că aceste informaţii nu se referă şi la produsele şi serviciile Volkswagen Group of America sau Volkswagen Canada.