Volkswagen AG va continua să asambleze vehicule electrice la fabrica sa Gläsernen Manufaktur din Dresda, estul Germaniei, cel puţin deocamdată, a anunţat joi un purtător de cuvânt al celui mai mare producător auto european, relatează Agerpres.
Declaraţia vine după ce revista auto germană Automobilwoche anunţa că VW intenţionează să încheie producţia de vehicule la Dresda, iar cei aproximativ 300 de angajaţi vor avea alte atribuţii.
"Producţia de vehicule din gama ID.3 în Dresda încă continuă, şi nu sunt planificate ajustări pe termen scurt. Compania analizează cu o atitudine deschisă potenţiale viitoare utilizări ale unităţii şi are discuţii cu reprezentanţii angajaţilor", a declarat purtătorul de cuvânt al Volkswagen
Acesta a adăugat: "Securitatea locurilor de muncă până în 2029 rămâne neschimbată pentru toţi cei aproximativ 300 de angajaţi, indiferent de aceste discuţii".
Câteva zeci de maşini sunt fabricate zilnic la Dresda.
La uzina din apropiere - Zwickau - Volkswagen a decis să reducă efectivele, din cauza cererii reduse pentru automobile electrice. Volkswagen a precizat că nu va mai prelungi contractele de muncă pe durată determinată pentru 269 de angajaţi de la Zwickau, contracte care urmează să expire în viitorul apropiat. În consecinţă, compania se aşteaptă că va fi nevoită să ajusteze orarul de muncă la această uzină amplasată în apropiere de graniţa cu Cehia.
Aproximativ 10.700 de angajaţi lucrează la uzina de la Zwickau, unde sunt produse şase modele de vehicule electrice pentru trei din mărcile din portofoliul Volkswagen Group, inclusiv modelele ID.3, ID.4 şi ID.5
Volkswagen se confruntă cu o competiţie crescută din partea companiei americane Tesla şi a numeroşi producători chinezi de automobile electrice, precum şi cu reducerea cererii de vehicule electrice pe piaţa europeană, din cauza inflaţiei ridicate şi a diminuării subvenţiilor guvernamentale.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 21.09.2023, 21:14)
Cauzele nu sunt Tesla si chinezii, ci faptul ca stai 10000 de ore ca sa incarci bateria aia. La benzina/motorina ai terminat problema in 30 de secunde. Electricele sunt mare teapa.
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 21.09.2023, 22:43)
Ai dreptate, seamana e-auto cu
decizia UE, ca si barbatii pot naste copii
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 22.09.2023, 08:39)
La auto electrice manopera este sensibil mai mare decat la termice. Inclusiv caroseria.