Ţara noastră are un bun potenţial de creştere în ceea ce priveşte piaţa sistemelor de management al flotelor auto (telematice) care sunt tot mai căutate, deoarece lumea a început să conştientizeze impactul lor asupra afacerilor, acela de reducere a costurilor operaţionale ale companiilor, a declarat Levente Gall, directorul de vânzări al WebEye România.
Potrivit lui Gall, piaţa autohtonă a început să se maturizeze iar soluţiile ieftine tip GPS aduse din China, cu softuri dezvoltate în garaj, pierd teren. Astfel, clienţii caută astăzi mai mult decât simple sisteme "track and trace". Pe de altă parte, sistemele telematice sunt extrem de sofisticate şi complexe, iar rezultatele sunt pe măsură: optimizarea activităţii companiilor care gestionează flote auto şi scăderea costurilor operaţionale.
Levente Gall a explicat: "Anul trecut, am avut o cifră de afaceri de peste 2 milioane de euro şi pentru 2015 estimăm o creştere cu 25% a afacerii pe fondul abordării acestor zone noi şi al unui interes crescut al managerilor pentru soluţii telematice. (...) Lumea a început să înţeleagă că, pe termen mediu şi lung este preferabil să implementeze sisteme telematice inovatoare, chiar dacă sunt mai scumpe, deoarece impactul asupra afacerii este semnificativ: scăderea costurilor de întreţinere a flotelor cu 15-20%/ vehicul şi cu 5-8% a consumului de carburanţi".
Prezent în România din 2008, WebEye (parte a companiei ungare Lambda-Com Group) intenţionează să se extindă în agricultură şi transportul de pasageri, potrivit unui comunicat trimis redacţiei. Cu 500 de clienţi şi peste 6.000 de vehicule echipate cu sisteme telematice WebEye, compania furnizează sisteme de management al flotelor pentru transporturi de marfă de 3,5 tone şi activează pe piaţa autohtonă în domeniul soluţiilor de management al flotelor pe segmentul transport de marfă de maximum 40 de tone. WebEye a intrat şi în zona traficului de persoane şi a transportatorilor din agricultură, sectoare pe care le consideră foarte dinamice.
Printre clienţii WebEye România, se numără: Filip, Viator&Vektor, Luar, Fornetti, Eurolines, International Transporte Popovici, Transcom, Interliner, Pankarpathia, Rodbun, Tiger Amira, Mecaind, etc. La nivel internaţional, compania are clienţi precum: DAF, Holcim, MF Cargo, Schmitz, Metro, Gebruder Weiss, Tesco, Spar, Sara Lee, British American Tobacco, Transintertop, Schwarzmuller.
Grupul Lambda-Com a fost inaugurat în Ungaria în 2001 şi cuprinde astăzi diviziile WebEye, SpedMart, DataFlow şi BestWay. În 2006, a fost înfiinţată compania WebEye International, ca parte a grupului Lambda-Com Group, care dezvoltă soluţii în domeniul informatizării transporturilor. În prezent, WebEye activează în 14 ţări din Europa şi are 31.000 de sisteme telematice implementate.