Companiile din România investesc cu 25% mai mult decât anul trecut şi cu 37% mai mult faţă de 2020 în fidelizarea clienţilor, având bugete între 2.000 de euro şi 30.000 de euro în medie, pentru a preveni scăderea vânzărilor, în contexul în care tot mai mulţi români devin chibzuiţi din cauza inflaţiei crescute, potrivit datelor White Image.
Aproape 69% din clienţii White Image investesc anul acesta în programe de fidelizare, în special companiile din automotive, banking, retail, asigurări şi turism, cererea pentru dezvoltarea de programe de loialitate crescând cu 25% în primele luni din 2023 faţă de aceeaşi perioadă din 2022.
"2023 este anul investiţiilor în păstrarea clienţilor pe piaţa românească. În condiţiile în care inflaţia este ridicată şi românii sunt mai precauţi în ceea ce priveşte cheltuielile, fidelizarea devine o componentă importantă a strategiei de marketing pentru a păstra clienţii şi a-i determina să cumpere mai mult în mod regulat. De altfel, pentru orice companie este mult mai ieftin, poate chiar de cinci ori mai ieftin, să îşi fidelizeze clienţii actuali decât să atragă noi clienţi. În plus, cei actuali sunt mai uşor de convins să cumpere recurent şi să recomande produsele sau serviciile altor persoane", spune Andrei Georgescu, co-fondator White Image.
Prin fidelizarea clienţilor, companiile din România obţin atât o reducere de până la 15% a cheltuielilor de marketing, cât şi o creştere a vânzărilor cu 15%-25% de la clienţii care sunt parte din programele de loializare. În plus, până la 50% dintre consumatori îşi pot schimba obiceiurile de achiziţie, dacă programul de loializare este comunicat corect. Conform studiilor internaţionale, cea mai mare rată de loializare a clienţilor o au companiile care vând servicii, în special cele de utilităţi, asigurări şi de servicii pentru îngrijire personală, cum sunt cele de cosmetică şi fitness.
"Pe fondul cererii crescute pentru programe de fidelizare, la White Image avem o perioadă foarte provocatoare pentru găsirea celor mai eficiente metode care să-i determine pe români să devină fideli brandurilor. Astfel, cele mai folosite şi, de altfel, preferate recompense de fidelizare de către români sunt acumularea de puncte pentru reduceri la achiziţii, primirea de servicii sau produse gratuite, oferte personalizate în funcţie de valoarea achiziţiilor sau a vechimii clientului, păstrarea calităţii serviciilor sau produselor, rezolvarea rapidă a situaţiilor/problemelor şi răspunderea rapidă la departamentul de customer support", explică Graţiela Lupu, co-fondator White Image.