White Image, firmă de email marketing din România, estimează o creştere a cifrei de afaceri de 10% în 2023, după ce anul trecut a raportat rezultate de peste 1,5 milioane de euro. Perspectivele industriei de email marketing sunt unele pozitive, pe fondul unor tranzacţii importante şi al unui interes în creştere al companiilor pentru canale de vânzări cu rate de conversie mai mari, conform unui comunicat de presă al companiei.
La 20 de ani de activitate pe piaţa locală, după ce a fost preluată, anul acesta, de către Mediapost Hit Mail, deţinut de Poşta Franceză, compania vizează expansiunea internaţională. În acelaşi timp, este menţinut focusul pe dezvoltarea portofoliului local, pe o piaţă favorizată de un context în care inflaţia, dar şi alţi factori externi, precum focusul pe soluţiile de loializare, automatizarile de marketing, rezultatele mai slabe din campaniile de pe reţelele de socializare, au împins companiile către canale mai eficiente prin care să ajungă la clienţi.
"Împlinim 20 de ani de când facem email marketing în România, timp în care am făcut şi pionierat, am trecut şi prin transformări ale pieţei, dar am răspuns mereu cu acelaşi entuziasm provocărilor apărute. Industria s-a schimbat semnificativ în tot acest timp, iar email marketing-ul a evoluat, de la un instrument aproape exclusiv orientat către vânzări, la un domeniu vast care acoperă zona de suport after sales, construirea relaţiei cu clienţii şi susţinere a tuturor proceselor de business. A căpătat un rol foarte puternic ca soluţie de loializare şi are mai multe atribuţii în ziua de azi, răspunde mai multor probleme de business decât la începutul anilor 2000, iar momentul actual este unul bun, marcat de o consolidare puternică", declară Graţiela Lupu, Managing Partner White Image.
Într-un sector cu indicatori de performanţă ridicaţi, ratele de conversie pot ajunge la 5% pentru comunicările constante sau chiar la 6% în cazul celor automatizate, care implică programe de reducere a ratelor de abandon. Drept urmare, este unul dintre canalele cu cel mai mare ROI (return on investment), în medie 36 euro la fiecare euro cheltuit.
Piaţa de email marketing este definită de două tendinţe majore: integrarea soluţiilor de CRM în comunicare, cu ajutorul datelor colectate, dar şi o experienţă mai interactivă oferită clienţilor, prin integrări de componente video pentru explicarea serviciilor sau chiar jocuri. Companiile utilizează aceste instrumente pentru menţinerea unei relaţii apropiate cu clienţii lor, dar şi în promovarea produselor şi a serviciilor.
"Companiile îşi doresc un control mai mare asupra datelor proprii, mai ales că volumul lor este într-o creştere accelerată şi prin urmare au investit mai mult în email marketing, care vine cu performanţe îmbunătăţite comparativ cu alte canale de comunicare. Faţă de acum 20 de ani, când mailul era folosit doar pentru a ţine corespondenţa, piaţa este acum una foarte competitivă, iar adaptarea la schimbările din industrie şi la evoluţia tehnologiei este esenţială. Am avut o dezvoltare puternică în ultimii ani, am atras clienţi şi parteneri noi, iar focusul pe marketing automation şi experienţa oferită clienţilor ne-a adus şi multe premii internaţionale.
În plus suntem încântaţi că avem alături de noi clienţi pentru care lucrăm de 15, 17 sau chiar 19 ani, majoritatea clienţilor de cursă lungă fiind din zona corporate, ceea ce este pentru noi o confirmare că White Image nu este agenţia care se adaptează trendurilor, ci este agenţia care a creat şi creează trenduri. Şi când ne gândim la trenduri, am fost printre primii care au implementat bunele practici în email marketing şi, ca urmare, am fost primii din Europa certificaţi pentru bune practici, printre primii din lume care au avut proiecte live complexe în zona de automatizare în 2005, iar acum suntem printre puţinele platforme care oferă soluţii pentru gestionarea emailurilor interactive cu cea mai noua tehnologie google, AMP", explică Andrei Georgescu, co-fondator White Image.
Cu peste 60 de milioane de email-uri trimise lunar prin sistemul său, White Image a atras clienţi din industrii variate, în timp ce volumele cele mai mari de email-uri le-a înregistrat în auto şi IT, unde creşterile au fost mai mult decât duble.
Printre cele mai noi domenii din care vin companiile atrase de piaţa de email marketing se numără: construcţiile, auto, financiar, serviciile de consultanţă.