Xiaomi raportează un profit net în creştere cu peste 126% anul trecut

F.D.
Companii / 20 martie

Xiaomi raportează un profit net în creştere cu peste 126% anul trecut

Xiaomi Corporation, o firmă de electronice de consum şi de producţie inteligentă, cu smartphone-uri şi dispozitive inteligente conectate printr-o platformă Internet of Things ("IoT"), îşi anunţă rezultatele financiare consolidate auditate pentru anul încheiat la 31 decembrie 2023. În 2023, veniturile totale ale Grupului au fost de 271 miliarde RMB, în timp ce profitul net ajustat a crescut cu 126,3%, până la 19,3 miliarde RMB, conform unui comunicat de presă al companiei.

Creşterea profitului net ajustat a depăşit cu mult aşteptările pieţei şi a marcat al doilea cel mai ridicat nivel de profitabilitate înregistrat de la listarea Grupului. Cheltuielile cu segmentul de vehicule electrice inteligente ("VE") şi alte iniţiative noi au crescut la 6,7 miliarde RMB (excluzând cheltuielile cu compensaţiile bazate pe acţiuni legate de VE inteligente şi alte iniţiative noi de 0,8 miliarde RMB). În trimestrul patru al anului 2023, veniturile totale ale Xiaomi au crescut, pentru al doilea trimestru consecutiv, şi au atins 73,2 miliarde RMB, în creştere anuală cu 10,9%, iar profitul net ajustat a crescut anual cu 236,1%, până la 4,9 miliarde RMB.

Pe parcursul anului 2023, Xiaomi a executat cu diligenţă strategia sa operaţională cheie, aceea de "accent dublu pe scalare şi profitabilitate". De asemenea, a fost şi anul inaugural al strategiei corporative actualizate a Grupului privind ecosistemul inteligent "Human × Car × Home". În ceea ce priveşte performanţa afacerii, prima jumătate a anului 2023 a înregistrat o creştere accelerată a profitului, urmată de o revenire trimestrială a veniturilor în a doua jumătate a anului. Ambii indicatori reflectă rezistenţa excepţională şi eficienţa în operaţiunile comerciale. Cât despre dezvoltarea ecosistemului, Xiaomi şi-a dezvăluit noul sistem de operare, "Xiaomi HyperOS", şi a organizat evenimentul de lansare a tehnologiei Xiaomi EV. Lansarea produselor din seria Xiaomi SU7 este programată pentru 28 martie 2024, urmând să îmbogăţească în continuare portofoliul de ecosistem al Grupului.

Accentul pe premium accelerează cererea de modele flagship de smartphone

Pe segmentul smartphone-urilor, livrările globale ale Xiaomi au atins aproximativ 145,6 milioane de unităţi în 2023, veniturile anuale din categorie atingând 157,5 miliarde RMB şi o marjă de profit brut de 14,6%. Conform Canalys, Xiaomi şi-a menţinut poziţia a treia mondială în ceea ce priveşte livrările de smartphone-uri timp de trei ani consecutivi. În trimestrul al patrulea din 2023, livrările globale de smartphone-uri ale Grupului au ajuns la 40,5 milioane de unităţi, în creştere cu 23,9% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului anterior.

Înfruntând o concurenţă acerbă pe piaţă, Xiaomi a continuat să îmbrăţişeze inovaţia tehnologică şi a făcut paşi importanţi pe piaţa smartphone-urilor premium. În 2023, preţul mediu de vânzare (ASP) al smartphone-urilor din China continentală ale Grupului a crescut cu peste 19% de la an la an. Conform datelor furnizate de terţe părţi, cota de piaţă a Xiaomi pe segmentul de vânzări de smartphone-uri din segmentul de preţ 4.000-6.000 RMB în China continentală a ajuns la 16,9% în 2023, în creştere cu 9,2 puncte procentuale, comparativ cu anul anterior. Poziţia vânzărilor în acelaşi segment de preţ a ajuns la locul 1 în trimestrul al patrulea. În China continentală, ponderea smartphone-urilor premium ale Xiaomi (modele cu preţuri de vânzare de 3.000 RMB sau mai mult) a reprezentat peste 20% din totalul livrărilor de smartphone-uri ale Grupului pentru anul respectiv.

Ca unul dintre cele mai de succes branduri globale din China, smartphone-urile Xiaomi şi-au menţinut o poziţie solidă pe piaţa globală, anul trecut. Conform Canalys, în 2023, livrările de smartphone-uri Xiaomi s-au clasat pe podium în 51 de ţări şi regiuni la nivel global şi în top cinci în 65 de ţări şi regiuni la nivel global. Mai exact, livrările de smartphone-uri Xiaomi s-au clasat pe locul 2 în Orientul Mijlociu şi pe locul 3 în America Latină, Africa şi Asia de Sud-Est, cu o creştere a cotei de piaţă în toate aceste regiuni. Modelul flagship de smartphone a obţinut o apreciere extinsă, seria Xiaomi 14 oferind o experienţă excelentă utilizatorilor.

Noua strategie operaţională de retail a Xiaomi de "creştere a expunerii în magazine" a dat roade, cu o îmbunătăţire semnificativă a eficienţei magazinelor sale offline. Conform datelor furnizate de terţe părţi, în întregul an 2023, cota de piaţă a livrărilor de smartphone-uri Xiaomi prin canale offline din China continentală a crescut la 8,4%.

Numărul dispozitivelor IoT conectate la platforma AIoT a atins un nou record, cu apreciere pe piaţa globală

În 2023, veniturile din produsele IoT şi lifestyle ale Xiaomi au fost de 80,1 miliarde RMB, iar marja de profit brut a ajuns la 16,3%, atingând un nivel record. La 31 decembrie 2023, numărul de dispozitive IoT conectate (excluzând smartphone-uri, tablete şi laptopuri) pe platforma AIoT a Xiaomi a ajuns la 739,7 milioane, în creştere cu 25,5% de la an la an; iar numărul de utilizatori cu cinci sau mai multe dispozitive conectate la platforma AIoT (excluzând smartphone-uri, tablete şi laptopuri) a ajuns la 14,5 milioane, în creştere cu 25,3% de la an la an. Numărul lunar mediu de utilizatori activi (MAU) ai aplicaţiei Mi Home a Grupului a crescut la 85,8 milioane, în decembrie.

Xiaomi a continuat să îşi extindă scenariile de smart living, câştigând constant recunoaştere globală. Între timp, Xiaomi TV şi-a avansat strategia cu accent pe premium. Conform All View Cloud, în 2023, livrările de televizoare Xiaomi s-au clasat în top cinci la nivel global. În 2023, vânzările de electrocasnice mari inteligente au menţinut un ritm ridicat de creştere, veniturile avansând cu aproape 40% de la an la an. Livrările globale de tablete Xiaomi au depăşit 5 milioane de unităţi, în creştere cu peste 50% de la an la an. În particular, livrările anuale de tablete Xiaomi pe pieţele externe s-au dublat de la an la an. Pe sectorul produselor purtabile, Xiaomi îşi menţine poziţia de lider în industrie, prin funcţii complexe şi un portofoliu divers de produse. Conform Canalys, în 2023, livrările de brăţări inteligente Xiaomi s-au clasat pe locul 2 atât în China continentală, cât şi pe pieţele globale, iar livrările de căşti TWS s-au clasat pe locul 2 în China continentală.

Colaborarea susţine creşterea constantă pe segmentul serviciilor de internet

În 2023, serviciile de internet ale Grupului au atins valori record atât ca venituri, cât şi ca marjă de profit brut, veniturile din servicii de internet atingând 30,1 miliarde RMB, iar marja de profit brut a serviciilor sale de internet, 74,2%. Profitând de amprenta sa globală, numărul lunar mediu de utilizatori activi (MAU) ai Xiaomi la nivel mondial şi în China continentală (inclusiv smartphone-uri şi tablete) a ajuns la 641,2 milioane, respectiv 155,6 milioane.

În cadrul parteneriatelor sale globale, Xiaomi adoptă o abordare deschisă, valorificând potenţialul de monetizare a afacerii. În 2023, veniturile din serviciile sale de internet din străinătate au crescut cu 24,1% de la an la an la 8,4 miliarde RMB, atingând un nivel record, echivalentul a 28,0% din totalul veniturilor din servicii de internet ale Grupului.

Pe măsură ce Xiaomi a continuat să optimizeze eficienţa pe întreaga sa platformă, veniturile din publicitate ale Grupului au ajuns la 20,5 miliarde RMB, ce reprezintă o creştere de 11,2% de la an la an. Odată cu avansarea strategiei de poziţionare în segmentul premium a smartphone-urilor, numărul de utilizatori activi şi de clienţi care plătesc pentru divizia de jocuri a Grupului a continuat să crească, determinând veniturile din jocuri să ajungă la 4,4 miliarde RMB în 2023, în creştere cu 7,0% de la an la an.

Opinia Cititorului ( 2 )

  1. i au ucis americanii,slabeste huawei,creste xiaumi,scade xiaumi,creste opo!

    un lucru e clar!telefoanele prohibitiv de scumpesi care au pl;usuri tehnologice minore fata de chinezarii la jumate de pret, VOR SCADEA,cred ca trebuie actualizat pretul la mere! 

    1. plus ca merele nu (mai) fac masini

Comanda carte
fngcimm.ro
danescu.ro
raobooks.com
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
chocoland.ro
arsc.ro
domeniileostrov.ro
leonidas-universitate.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

20 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7908
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3538
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9910
Gram de aur (XAU)Gram de aur401.4137

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

erfi.ro
Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb