Zexe Braserie, afacerea lansată de Ana Consulea, Chef cofetar multipremiat, devine Zelateria, după un amplu proces de rebranding iniţiat în 2023. Această schimbare marchează o nouă etapă în evoluţia afacerii, iar noua identitate reuneşte toate liniile de business: BraseriaLaboratorul de cofetărie, Divizia de evenimenteGelateria Zelato (în Parcul Regele Mihai I), conform unui comunicat transmis redacţiei.
Noul brand reflectă nu doar o simplă schimbare de nume, ci dorinţa echipei de a evidenţia pe care le creează şi totodată viziunea acesteia de a aduce spectaculosul şi excelenţa în vieţile clienţilor săi. Sub noul nume, echipa Zelateria îşi reafirmă angajamentul de a transforma fiecare desert într-o ocazie specială, o sursă de bucurie şi de amintiri unice, construită în jurul Gustului care surprinde şi răsfaţă, potrivit comunicatului.
Decizia de a redefini identitatea sub brandul Zelateria a venit natural. Zexe Braserie a reprezentat un punct de plecare important, însă noul brand reflectă mult mai bine amploarea şi diversitatea activităţilor pe care le desfăşoară astăzi.
Zelateria înseamnă mai mult decât deserturi - este despre gust, amintiri şi atitudine - despre momente care surprind şi rămân adânc întipărite în memoria gustativă şi emoţională a clienţilor. Fiecare interacţiune cu brandul este gândită să fie o experienţă desăvârşită, adaptată perfect nevoilor fiecărui client.
O călătorie a Gustului începută în urmă cu un deceniu
După absolvirea unei şcoli de cofetărie din Franţa şi doi ani de ucenicie, Ana Consulea şi-a propus să aducă în contemporan vechi reţete româneşti, folosind tehnici moderne şi ingrediente foarte atent alese.
aduce "la modă" deserturi precum Savarina, Amandina sau Carpaţi a venit dintr-o pasiune profundă pentru cofetăria românească şi din convingerea că aceste reţete clasice merită să fie redescoperite şi apreciate din nou. Revitalizarea cofetăriei româneşti a devenit, de atunci, misiunea mea", declară Ana Consulea, fondatoarea Zelateria.
În 2011, din dorinţa de a schimba modul în care românii percep, mănâncă şi produc deserturi, Ana Consulea a hotărât astfel să pornească pe drumul renaşterii cofetăriei româneşti. În 2014, a deschis propriul laborator de cofetărie, iar în 2016 a inaugurat Zexe Braserie. În 2019, Ana a fost distinsă cu unul dintre cele mai importante titluri din carieră oferit de prestigiosul ghid Gault & Millau: "Pastry Chef of the year". În 2020, a luat naştere şi Zelato, divizia de îngheţată, se menţionează în comunicat.
Zelateria are la bază patru direcţii principale:
Braseria - Aviatorilor 65
Braseria este un loc cu personalitate şi intenţii clare, expresie a ospitalităţii, un cadru perfect creat pentru momente de conexiune cu ceilalţi şi pentru a celebra bucuria.
Mic-dejun, brunch, prânz sau cină, încununate de un desert spectaculos, stropite cu băuturi alese pe sprânceană, toate oferă o experienţă completă ce reflectă viziunea echipei de a aduce bucurie şi naturaleţe în momentele petrecute împreună cu cei dragi. Misiunea este clară: hrană echilibrată şi responsabilă, doar ingrediente de cea mai bună calitate.
Laboratorul de prăjituri şi torturi
Zelateria aduce în faţa publicului o gamă variată de deserturi, ce îmbină tradiţia cu inovaţia, cu o amprentă unică, inconfundabilă. Prăjituri istorice revizitate, aduse în contemporan (Regina Maria, Carmen Sylva, George Enescu sau Tache Ionescu), prăjituri cu caracter nostalgic, bine întipărite în memoria gustativă colectivă (Savarină, Amandină, Carpaţi, pandişpan cu vişine, Profiterol sau chec), prăjituri cosmopolite, inspirate din cofetăriile internaţionale, dar mereu adaptate gustului local (Foret-Noire, Medovik sau Tiramisu) sunt câteva din gamele de produse. La acestea se adaugă torturi aniversare, ce completează cele mai frumoase momente.
Divizia de Evenimente Private & Corporate
Divizia de Evenimente Private & Corporate manufacturează evenimente memorabile. Cu o atenţie deosebită la nevoile clienţilor, echipa de consultanţi se implică în înţelegerea şi personalizarea fiecărui detaliu, pentru a crea momente speciale. De la candy baruri şi torturi festive, până la platouri dulci sau sărate. Fiecare eveniment devine astfel o celebrare a gustului, o ocazie de a crea amintiri durabile şi de a aduce emoţie în vieţile celor care participă.
Divizia de Îngheţată - Zelato
Gelateria Zelato aduce o notă de originalitate în Bucureşti cu îngheţată exclusiv artizanală şi pune în lumină arome inedite precum colivă, eugenie, magiun cu prune şi pâine prăjită sau orez cu lapte. Fiecare sortiment este realizat din ingrediente naturale, păstrând standardele de excelenţă ale Zelateriei. Zelato adaugă o notă ludică prin unicitatea gusturilor şi imaginea jucăuşă a "Păsăroiului", expertul în îngheţată şi lucruri bune.
Zelateria a încheiat anul 2023 cu o cifră de afaceri de 1.350.000 euro şi perspective solide de creştere pentru 2024 cu minimum 15%. Strategia pentru următorii ani este centrată pe consolidarea celor patru direcţii principale ale afacerii, cu un accent deosebit pe segmentul de evenimente private şi corporate, care continuă să câştige teren. Numărul evenimentelor a crescut cu 44% în primele 9 luni ale anului 2024 faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, se precizează în comunicat.
O strategie axată pe nevoile clienţilor
Rebranding-ul Zelateria vine şi în contextul unei preocupări constante pentru îmbunătăţirea experienţei oferite clienţilor. În acest sens, anul trecut, în urma unei investiţii de 150.000 euro, Braseria a fost complet renovată. Designul modern îmbinat cu elemente de confort şi eleganţă a fost gândit pentru a crea un spaţiu unde clienţii se pot bucura nu doar de produse, ci şi de momente pline de relaxare şi bun-gust.
Tot pentru a răspunde nevoilor clienţilor, accesul la produse în mediul online este acum mai simplu, mai eficient şi intuitiv. Această iniţiativă reflectă angajamentul Zelateria de a rămâne conectată la cerinţele clienţilor săi.
De curând, s-a extins şi capacitatea de producţie prin mutarea într-un nou laborator, care va sprijini creşterea organică a afacerii şi va permite deservirea mai bună a clienţilor din toate segmentele.
Totodată, a fost lansată şi noua linie de ambalaje, care are la bază ilustraţiile create de Ioana Pârvan, artist grafic. Echipa Zelateria continuă astfel, iniţiativa de susţinere a artiştilor români lansată acum şase ani. Prima artistă invitată să transpună spiritul brandului în lucrări de artă în 2018 a fost Maria Dermengiu, urmată în 2019 de Alexia Udrişte, artist ilustrator.
"După 10 ani de la prima cărămidă - deschiderea laboratorului de cofetărie, ani în care gustul bun şi bunul-gust au fost preocuparea noastră zilnică, eu şi echipa mea ştim că lucrurile sunt, în sfârşit, pe făgaşul cel bun pentru cofetăria românească. Am făcut o misiune din a reda savoarea cofetăriei noastre şi ne bucurăm că am fost în prima linie a acestei evoluţii. Am crescut organic, oferind produse create din cele mai bune ingrediente şi servicii premium.
Am fost Zexe Braserie. Acum suntem Zelateria - Manufacturieri de Gust, Amintiri şi Atitudine. Avem nume şi haine noi, dar rămânem fideli aceloraşi valori care ne-au condus până aici: dragoste pentru produs şi oameni, sinceritate, autenticitate şi consecvenţă. Vă invităm să descoperiţi cofetăria românească aşa cum o vedem noi - revigorată, echilibrată, elegantă şi plină de emoţie", adaugă Ana Consulea, fondatoarea Zelateria.