Zitec, lider pe piaţa de IT & digital marketing, specializat în dezvoltarea de soluţii şi servicii de transformare digitală, anunţă dezvoltarea în parteneriat a noului magazin online Brico Depôt, unul dintre cei mai mari retaileri de bricolaj prezenţi pe piaţa din România, folosind platforma Magento 2 Commerce Cloud. Aceasta vine în completarea altor acţiuni întreprinse în ultima perioadă de Brico Depôt pentru a accelera digitalizarea companiei, conform unui comunicat remis redacţiei.
Zitec a realizat migrarea magazinului online dinspre platforma iniţială, creată în Laravel, înspre Magento 2 Commerce Cloud, iar alături de echipa Noper a adăugat multiple îmbunătăţiri în zona de UX/UI. Noua platformă de eCommerce a Brico Depôt soluţionează astfel numeroase limitări anterioare, prezente atât la nivel de back office, cât şi la nivelul interfeţei cu consumatorii finali.
Potrivit echipei de dezvoltare, segmentele de operare şi administrare au avut parte de optimizări majore. Platforma Magento 2 oferă mai multă flexibilitate, vizibilitate şi control din punct de vedere al gestionării conţinutului şi al produselor. De asemenea, site-ul beneficiază de funcţionalităţi Magento 2 standard: vouchere, oferte, promoţii, discounturi, reguli de produs, dar şi integrare rapidă a altor funcţii personalizate, precum sisteme de recenzii sau ERP.
Din punct de vedere operaţional, migrarea la Magento 2 oferă o procedură mai clară şi mai rapidă de procesare a comenzilor. Dacă în trecut fiecare comandă avea un flux diferit de procesare în funcţie de specificul comenzii şi tipul ei (ridicare din magazin, plata cash sau cu cardul), procesul actual este construit pe seama unor acţiuni standard, ce uniformizează fluxurile.
Website-ul aduce beneficii tangibile şi pentru cei 67% dintre utilizatorii care accesează zilnic platforma de pe dispozitive mobile. Toate optimizările vizuale şi de fluxuri de utilizare au fost implementate urmând strategia "mobile first".
"Ne-am optimizat constant strategia pentru a îmbunătăţi experienţele cumpărătorilor şi a răspunde în mod eficient noilor obiceiuri de consum. În acest sens, aveam nevoie de un magazin online care să asigure eficientizarea proceselor operaţionale şi în acelaşi timp să ofere o experienţă de cumpărare mai simplă. Cu ajutorul Zitec am făcut un nou pas în sensul consolidării strategiei digitale şi în dezvoltarea noastră ca business", a spus Adela Smeu, CEO Brico Depôt.
În ceea ce priveşte noile funcţionalităţi, echipa Zitec a îmbunătăţit funcţia de căutare şi identificare a produselor pe site cu ajutorul componentelor integrate Magento 2. Cu ajutorul serviciilor UX/UI, a fost regândită şi strategia de informare a consumatorilor în ceea ce priveşte magazinele în care se regăseşte produsul dorit, proximitatea lor în funcţie de locaţia cumpărătorului şi momentul ideal de selecţie a magazinului în procesul de cumpărare.
Totodată, Zitec a optimizat interacţiunea clientului cu cele 3 modele de comandă existente pe platforma Brico Depôt - click & reserve, click & collect, click & deliver. Pentru fiecare produs din coşul de cumpărături online, utilizatorul va şti dacă acel produs poate fi livrat acasă sau trebuie ridicat din magazin. De exemplu, pentru modelul click & deliver, consumatorul poate decide dacă doreşte selectarea altui magazin sau metodă de livrare.
Noile caracteristici şi funcţionalităţi au fost concepute astfel încât să integreze în mod armonios identitatea şi strategia vizuală a Brico Depôt.
Întreaga migrare la noua platformă a presupus un amplu proces de digitalizare şi, împreună cu echipa Brico Depôt, specialiştii Zitec au condus multiple sesiuni de instruire pentru angajaţii din magazinele din ţară ce au acoperit fluxurile operaţionale.
"Comerţul online a devenit un vector de nelipsit din strategia unui comerciant, iar o platformă de eCommerce optimizată se traduce prin creşterea numărului de conversii şi implicit o frecvenţă de cumpărare sporită. Ne bucurăm că Brico Depôt a văzut în Zitec un partener de încredere pentru accelerarea strategiei lor de transformare digitală. Pentru că ne-am dorit ca atât Brico, cât şi clienţii lor să beneficieze de funcţionalităţi sporite şi o experienţă online cât mai bună, am reuşit să finalizăm trecerea la noua platformă în doar 4 luni", a declarat Alexandru Lăpuşan, CEO & Co-Founder Zitec.
Ca Adobe Solution Partner, suită din care face parte şi platforma Magento 2 Commerce Cloud, Zitec oferă cele mai bune soluţii personalizate şi cele mai noi tehnologii pentru magazinele online ale clienţilor lor. Specialiştii Zitec sunt certificaţi în diverse tehnologii eCommerce, care, alături de experţii în UX/UI, au o experienţă vastă în livrarea de soluţii eCommerce de succes.