Peste 200.000 de clienţi şi-au redus consumul de electricitate anul trecut faţă de cel din 2021, astfel încât vor primi facturi de regularizare cu minus, conform vicepreşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE), Zoltan Nagy-Bege.
Oficialul instituţiei a declarat ieri, în cadrul conferinţei "Criza şi Tranziţia Energetică - Provocări curente pe piaţa de energie", organizată de AFEER: "Recent am finalizat machetele ce vor viza acele regularizări care se fac în baza ordonanţei de urgenţă pentru clienţii care şi-au redus consumul în 2022, faţă de consumul mediu din 2021. Cei care nu au beneficiat de niciun plafon. Este vorba despre un număr considerabil de clienţi. Am primit de la unii furnizori nişte cifre, încă nu am primit de la toţi, dar cred că am cifrele de la furnizorii care acoperă cam 70% din consumul casnic şi vorbim de peste 150.000 de clienţi. Probabil că şi dacă ultimul mare furnizor va face aceste calcule vom depăşi cifra de 200.000. Este o cifră impresionantă, dovadă că clienţii casnici chiar s-au preocupat să-şi reducă consumul în această perioadă de criză, chiar în condiţiile în care foarte mulţi au beneficiat de preţ plafonat şi nu le-a păsat. Dar cei care nu au beneficiat se pare că s-au mobilizat şi au luat măsuri".
Despre noile modele de facturi, vicepreşedintele ANRE a afirmat că Autoritatea a încercat să le simplifice cât mai mult posibil, astfel încât prima pagină să includă elementele necesare pentru client.
"Toate acele elemente care apar în facturi ca informaţii obligatorii nu sunt invenţiile noastre. Apar în directivele europene. Noi ne-am străduit ca prima pagină a facturii să fie simplificată. Vă pot spune din experienţă că, în momentul în care simplifici factura, imediat apar contestatari care vor mai multă informaţie. Atunci, sub presiune, modifici din nou modelul facturii. Incluzi câteva elemente, moment în care apar cei care spun că factura este prea complicată şi trebuie simplificată. Este un ciclu pe care l-am văzut de câteva ori în ultimii şaisprezece ani", a spus Zoltan Nagy-Bege. "Noi ne-am străduit să simplificăm şi să obligăm furnizorii să pună pe prima pagină elementele necesare pentru client - pentru a şti cât are de plătit, când are de plătit şi ce plăteşte, precum şi unde se poate adreasa în momentul în care are o problemă. Unde contestă factura. Iar detaliile, acele elemente obligatorii, prevăzută în directivă, vor aparea în anexe".
Potrivit vicepreşedintelui ANRE, începând cu luna aprilie a acestui an se va folosi noul model de factură.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 31.03.2023, 08:47)
Am un nume care se termină cu " escu " și mă tot întreb de ce acest domn nu este șeful ANRE ci nulitatea de Chiriță care nu poate lega 2 fraze!
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 31.03.2023, 09:37)
Noi vrem să crească economia și ne mindrim că reducem consumul la energie.,????
2.1. Titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de Protaru în data de 31.03.2023, 12:15)
Au "eficientizat" capitalismul, produc crestere economica consumand mai putin.
3. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 31.03.2023, 11:38)
Electricianul care conduce ce mai face ?
4. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 31.03.2023, 13:13)
F bine, pt ca de aceea scad si preturile.