Compania "Apemin" Tuşnad, unul dintre primii cinci producători de apă minerală din România, a încheiat anul financiar 2007 cu o cifră de afaceri de 43,8 milioane de lei, în creştere cu 41,5% faţă de 2006. Profitul brut al companiei a crescut cu 59,4%, ajungând la 3,4 milioane lei.
Anul 2007 a însemnat pentru "Apemin" Tuşnad finalizarea unui amplu proiect de dezvoltare, plan de investiţii care a fost direcţionat către mărirea capacităţilor de producţie şi creşterea capabilităţilor logistice şi de distribuţie. Investiţiile totale s-au ridicat în jurul cifrei de 6,5 milioane euro.
Din iulie 2007 compania dispune de două linii de îmbuteliere cu o capacitate totală de 42.000 litri pe oră. Investiţia într-o nouă linie de îmbuteliere a determinat o creştere de 39% a volumul vânzărilor. În 2007 s-au vândut 84,9 milioane litri, comparativ cu 61,2 milioane litri în 2006. Volumul vânzărilor cantitative a crescut cu 37%, respectiv 44,3 milioane bucăţi în 2007 şi 32,3 milioane bucăţi în 2006.
Ponderea principalelor produse ale companiei la cifra de afaceri a fost distribuită astfel: Tuşnad - 77%, Izvorul Ascuns - 15%, Izvorul Zânelor - 8%.
Din vara anului 2007 Apemin Tuşnad a intrat şi pe piaţa sucurilor naturale prin importul şi distribuţia brandului bulgar Florina. Pentru 2008, compania îşi propune creşterea cifrei de afaceri cu până la 2,2 milioane lei prin comercializarea produselor Florina.
"Apemin Tuşnad îşi propune pentru 2008 continuarea trend-ului ascendent şi consolidarea poziţiei pe piaţa apelor minerale. Targetul de vânzări propus de companie pentru anul 2007 a fost depăşit şi intrarea pe piaţa sucurilor a fost un succes. În acest moment compania are 200 de angajaţi şi vizăm o creştere de 10% pentru anul în curs", a afirmat Balazs Becsi Zsolt Kelemen.
Domnia sa ocupă poziţia de Director General din luna ianuarie a acestui an. Fostul director general, Gyarfas Kurko, acţionar majoritar al companiei, se va implica în continuare în activitatea firmei în calitate de Preşedinte al Consiliului de Administraţie, ocupându-se de proiectele de dezvoltare strategică a companiei.
Apemin Tuşnad este un colaborator important al Fundaţiei pentru Parteneriat alături de care derulează programul "Parteneriat pentru mediu" prin care sunt finanţate în prezent 16 proiecte de mediu aflate în derulare în diverse zone ale României.
Apemin Tuşnad a încheiat anul 2006 cu o cifră de afaceri 30.953.489 RON, cu 28% mai mult decât în anul 2005. Profitul obţinut în 2006 a fost în creştere cu 119% faţă de 2005, ajungând la 2.134.717 RON.
Societatea Apemin Tuşnad s-a format în 1999, prin divizarea societăţii Perla Harghitei. Fosta secţie de îmbuteliere a căpătat personalitate juridică independentă şi a devenit societate pe acţiuni cu capital 100% românesc şi privat (Kurko Gyarfas:72,5%; Perla Harghitei: 24,5%; alţii: 3%).