Grupul britanic Kingfisher, din care face parte Brico Depôt, a lansat raportul de responsabilitate socială corporativă pentru perioada 1 februarie 2022 - 31 ianuarie 2023, a transmis astăzi într-un un comunicat de presă al Brico Depôt. Odată cu acesta, Brico Depôt România anunţă progresele făcute pe cei patru piloni ai strategiei de responsabilitate a grupului: colegi, mediu, clienţi şi comunitate.
Prin urmărirea celor patru priorităţi, Brico Depôt şi-a asumat angajamentul de a avea un impact pozitiv în societate şi asupra mediului, contribuind la combaterea schimbărilor climatice, facilitând accesul consumatorilor la case mai verzi şi mai sănătoase, la preţuri accesibile, devenind o companie incluzivă şi sprijinind organizaţiile partenere pentru a remedia locuinţele din comunităţile vulnerabile.
"Obiectivul Brico Depôt este să facem casele bune accesibile tuturor, iar acest lucru presupune respectarea angajamentului pe care l-am făcut atât faţă de comunitate, colegi, clienţi, cât şi faţă de mediu. În ultimul an, am înregistrat progrese semnificative în toate cele 4 direcţii: am fost alături de comunitate, am investit în protejarea planetei şi am facilitat accesul clienţilor la produse care determină economii semnificative de apă şi energie, două dintre resursele vitale. Ne propunem să ne continuăm misiunea şi să ne menţinem poziţia de companie responsabilă în România", spune Adela Smeu, CEO Brico Depôt România.
Pe parcursul anului 2022/23, Brico Depôt a semnat Carta Diversităţii şi a mai făcut un pas important în ceea ce priveşte obiectivul de incluziune socială. Astfel, numărul femeilor în toate funcţiile de management a crescut de la 35% (în anul precedent) la 37%, iar în prezent, 50% dintre colegii cu funcţii la nivelul de senior management sunt femei.
În 2022/23, în programul "Digital Evolution", printr-o investiţie de 240.000 euro (dintre care 50% din Fonduri Europene), Brico Depôt a oferit 5.780 de ore de training pentru 474 de colegi, care au obţinut certificare pentru competenţe digitale.În total, Brico Depôt a investit în peste 37.000 de ore de training şi a devenit primul retailer HI (Home Improvement) din România care a obţinut certificarea Top Employer.
Brico Depôt România a redus cu 41% emisiile de carbon pentru domeniile de aplicare 1 şi 2 (Protocolul GHG), comparativ cu nivelul de referinţă din 2016/17 şi cu 34% faţă de anul trecut. În acelaşi timp, a fost redus consumul de energie cu 16% faţă de anul trecut, 87% din electricitatea obţinută şi folosită provenind din surse regenerabile, urmărind astfel obiectivul de zero emisii de carbon până în 2040.
În portofoliul Brico Depôt, 80% dintre produse marcă proprie sunt sustenabile, beneficiind de inovaţie şi tehnologie Kingfisher. În 2022/23, 93% dintre produsele din lemn şi hârtie au fost obţinute în mod responsabil, provenind din surse certificate FSC, o creştere de la 89% în 2021/22.
Un procent de aproximativ 36% din totalul vânzărilor (29% în anul 2021/22) a fost reprezentat de produse sustenabile, ce îi ajută pe clienţi să se bucure de eficienţă energetică, scăzând astfel costurile pentru încălzirea locuinţei sau cele pentru consumul apei. Acestea contribuie la obiectivul de a pune la dispoziţia clienţilor locuinţe ecologice la preţuri accesibile, precum şi la protejarea mediului înconjurător.
Unul dintre principalele obiective ale Brico Depôt îl reprezintă îmbunătăţirea condiţiilor de locuit în comunităţile vulnerabile. Prin intermediul programelor companiei şi ale Fundaţiei BricoDepôt, au fost investiţi peste 1 milion de lei, aproape de nouă ori mai mult decât în anul precedent, pentru aproximativ 10.000 de beneficiari direcţi şi indirecţi.
Mai mult, angajaţii Brico Depôt au contribuit în comunitate cu 632 de ore de voluntariat, aproximativ de cinci ori mai mult decât în 2021. Contribuţiile au fost dedicate atât familiilor vulnerabile din România, cât şi refugiaţilor din Ucraina.
Nu în ultimul rând, cel puţin de două ori pe an, angajaţii Brico Depôt oferă cadouri personalizate pentru copiii din comunităţile vulnerabile.
Grupul Kingfisher a făcut progrese esenţiale în anul 2022/23, reducând emisiile de carbon cu peste 50% şi contribuind la îmbunătăţirea calităţii vieţii a peste 2 milioane de persoane, prin intermediul proiectelor comunitare începute în 2016/17.
"În ultimul an am făcut progrese substanţiale pentru multe dintre obiectivele noastre. Am avut un început foarte bun în ceea ce priveşte noua noastră misiune de a atinge un nivel de zero emisii operaţionale până în 2040, precum şi de a reduce în continuare emisiile din domeniul de aplicare nr. 3 (Protocolul GHG), care sunt deosebit de dificil de abordat pentru comercianţii cu amănuntul. Avem o mare oportunitate de a ajuta la crearea unor locuinţe mai sustenabile prin produsele şi serviciile noastre şi de a contribui la un viitor mai durabil prin activitatea noastră. Aşteptăm cu nerăbdare să facem progrese suplimentare în atingerea obiectivelor noastre în acest an", a declarat Thierry Garnier, CEO al Kingfisher.