Consiliul Director al Grupului MOL a revizuit şi a aprobat "MOL Group 2030+", o versiune actualizată a strategiei pe termen lung a companiei - care a fost anunţată iniţial în octombrie 2016 - complet integrată cu o nouă strategie de sustenabilitate şi completată cu viziune şi ambiţii pe termen lung, dincolo de 2030, scrie un comunicat de presă al companiei.
S-au confirmat direcţiile strategice de transformare în afacerile curente. Cu o viziune neschimbată a scăderii structurale pe termen lung a cererii de combustibili auto fosili în Europa şi în Europa Centrală şi de Est, MOL va continua să accelereze transformarea de la combustibil către petrochimie în segmentul Downstrea). Ambiţiile MOL rămân neschimbate cu privire la segmentul Consumer Services de a deveni un retailer de bunuri de consum centrat pe excelenţă şi digitalizare şi un furnizor integrat de servicii complexe de mobilitate.
Segmentul Consumer Services îşi va creşte în mod semnificativ contribuţia la Grup prin atingerea unui EBITDA de peste 700 milioane USD anual până în 2025 şi un flux de numerar liber pozitiv simplificat de peste 2 miliarde USD în 2021-25.
Segmentul va investi şi mai mult în dezvoltarea ofertei pentru zona gastro şi a produselor de zi cu zi şi va continua procesele de standardizare şi digitalizare din cadrul reţelei. Energia grupului se va concentra tot mai mult către diversificarea canalelor de vânzare, dezvoltarea unui portofoliu de carburanţi alternativi şi platforme complexe de mobilitate şi servicii.
Upstream (E&P): concentrare pe generare de numerar, gestionarea scăderii producţiei de hidrocarburi în ECE, gestionarea activă şi pe bază de oportunitate a E&P şi investiţii în CCUS. Resursele existente vor continua să fie gestionate pentru a maximiza generarea de numerar şi crearea de valoare cu aproximativ 1,8 miliarde USD flux de numerar liber pozitiv simplificat în 2021-2025 la 50 USD/bbl preţul petrolului (presupunând că nu se înlocuiesc anorganic rezervele). Acest lucru necesită atât gestionarea eficientă a costurilor şi a scăderii producţiei de hidrocarburi din Europa Centrală şi de Est, cât şi o abordare activă, pe bază de oportunitate, a segmentului internaţional E&P, fără a stabili obiective de volum.