Grupul Digi Communications N.V. a raportat, pentru primul trimestru al anului 2020, venituri în creştere cu 11%, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului precedent (de la 281,2 milioane de euro la 313,2 milioane de euro) şi creşterea RGU cu 9 %, la 16,5 milioane, se arată într-un comunicat remis Redacţiei noastre.
Potrivit sursei citate, EBITDA ajustată a fost de aproximativ 114,7 milioane de euro (inclusiv IFRS 16), o creştere cu 26,4 % faţă de aceeaşi perioadă a anului 2019.
"Grupul Digi a înregistrat performanţe generale importante în primul trimestru al anului 2020. Având în vedere contextul general de sănătate publică de la jumătatea lunii martie, compania s-a concentrat asupra răspunsului la pandemia COVID-19 şi asupra măsurilor de restricţie luate de autorităţile din toate teritoriile (în România din 23 martie 2020, în Ungaria începând cu 11 martie, în Spania din 15 martie şi în Italia din 12 martie). ", arată comunicatul.
În perioada de restricţii impuse de pandemia COVID-19, reprezentanţii Digi Communications N.V. transmit că au fost implementae cu succes măsuri pentru a asigura sănătatea şi siguranţa clienţilor, angajaţilor şi partenerilor şi a urmărit furnizarea de servicii şi derularea operaţiunilor la acelaşi nivel ca în perioadele de normalitate. În această etapă,dată fiind incertutidinea generată de pandemie, durata acesteia şi impactul economic imediat, este dificil să se estimeze efectele financiare la nivelul companiei.
"În România, în perioada de restricţii, s-a remarcat o creştere a utilizarii de servicii fixe de internet şi televiziune prin cablu pentru clienţii rezidenţiali. Necesitatea de a fi conectaţi şi trecerea masivă la munca de acasă au contribuit la utilizarea susţinută de servicii fixe. Aceastas-a reflectat în creşterea traficului în reţeaua fixă cu 20-30%, în special în a doua parte a zilei.
Astfel, la finalul primului trimestru, Digi a înregistrat un progres al RGU pentru serviciile de internet şi televiziune prin cablu şi a atins un număr record de servicii vandute clienţilor: 3,7 milioane RGU (televiziune prin cablu), respectiv 2,9 milioane RGU (internet fix). În Ungaria, cu toate că au fost adoptate măsuri restrictive diferite de celelalte teritorii, nu a existat un impact negativ semnificativ în perioada de restricţie asupra filialei care a urmat, în linii mari, acelaşi ritm ca pentru perioadele normale de activitate. În Spania, ritmul de creştere a serviciilor vândute (RGU) a fost impactat semnificativ până acum, ca urmare a restricţiilor de portabilitate a numerelor de telefonie fixăşi mobilă implementate în această perioadă. Digi Spania a reuşit, în primul trimestru al anului, să depăşească pragul de 2 milioane RGU pentru serviciile de voce şi date mobile, îmbunătăţindu-şi contribuţia la veniturile grupului (20% din veniturile totale ale Grupului) şi EBITDA (11% din EBITDA Grup). ", informează sursa citată.
Serghei Bulgac, Chief Executive Officer (CEO) al Digi Communications N.V., a declarat: "În ultimele 2 luni, priorităţile echipei noastre de management au fost să asigurăm atât condiţiile de sănătate pentru angajaţi şi clienţi, câtşi echipamentele de protecţie necesare.Am făcut eforturi pentru a preveni blocajele în lanţul de aprovionare, am continuat să dezvoltăm capacităţile tehnologice şi să asiguramlichiditatea companiei. Confruntate cu restricţii în toate teritoriile unde operăm şi cu schimbarea comportamentului clienţilor, echipele noastre au depus toate eforturile pentru a păstra acelaşi nivel de calitate al serviciilor ca în perioadele de normalitate. Reţelele noastre au susţinut o creştere de trafic de până la 30%, pentru datele fixe, la ore de vârf, şi o creştere normală a traficului de date mobile de 11%, în martie, comparativ cu februarie, în România. Echipele din vânzările corporate şi-au adaptat strategiile la o nouă realitate a pieţei, concentrându-se asupra activităţilor de suport şi asistenţă pentru clienţii B2B. Suntem recunoscători angajaţilor pentru incredibila flexibilitate şi pentru atitudinea lor proactivă. Graţie disciplinei lor şi capacităţii de reacţie rapidă, am răspuns cu succes cererilor clienţilor şi am reuşit să acordăm sprijin comunităţilor, familiilor şi concetăţenilor afectaţi de criză. Dedicaţi misiunii noastre de partener pe termen lung al societăţii şi al municipalităţilor, am alocat aproximativ 1,7 milioane EUR donaţiilor constând în echipamente medicale către spitalele din România, servicii de conectivitate pentru elevi şi comunităţi rurale sau pentru iniţiative de voluntariat dedicate ajutorării persoanelor vulnerabile în faţa pandemiei".