Ursula von der Leyen a făcut miercuri primul pas spre mobilizarea economiilor cetăţenilor europeni din depozitele bancare pentru finanţarea întreprinderilor mici şi mijlocii şi a industriei de apărare. Cele 800 de miliarde de euro necesare anual pentru implementarea planului Draghi privind competitivitatea IMM-urilor la nivel global şi cele 800 miliarde euro necesare pentru modernizarea industriei de apărare până în anul 2030 vor fi asigurate de cetăţenii europeni care vor putea să renunţe mai uşor la depozitele bancare pentru a-şi muta banii în piaţa de capital, adică în fondurile de investiţii care activează pe bursele europene, inclusiv la Bursa de Valori Bucureşti.
Strategia anunţată de Ursula von der Leyen este corectă, dacă ţinem cont de faptul că randamentele depozitelor bancare şi ale acţiunilor variază semnificativ între Uniunea Europeană (UE) şi Statele Unite ale Americii (SUA), influenţate de factori precum politica monetară, condiţiile economice şi culturile investiţionale. În timp ce în UE dobânzile la depozitele bancare în euro au fost, în general, scăzute în ultimii ani (de exemplu, în România, dobânzile pentru depozitele în euro pe termen de 12 luni variau între 1% şi 3,5% în 2024, în funcţie de bancă şi sumă), randamentele oferite de pieţele de capital sunt mult mai mari. Cu toate acestea, este o caracteristică pentru piaţa europeană faptul că, în contrast cu cetăţenii americani care investesc economiile cumpărând acţiuni la bursă sau la fondurile de investiţii ori la fondurile de pensii, cetăţenii celor 27 de state membre UE preferă să îşi ţină banii în depozite bancare, considerând că riscul de pierdere al acestora este mult mai scăzut comparativ cu riscurile existente pe piaţa de capital.
Comunicatul de presă emis miercuri seară de Comisia Europeană privind prezentarea strategiei pentru Uniunea de Economii şi Investiţii a trecut neobservat în presa din ţara noastră, la fel cum a trecut şi declaraţia din luna ianuarie a guvernatorului Băncii Naţionale a Franţei privind mobilizarea depozitelor bancare ale cetăţenilor europeni.
În cadrul comunicatului de presă citat, Maria Luis Albuquerque, comisar pentru servicii financiare şi Uniunea de Economii şi Investiţii, afirmă:
"Europenii sunt unii dintre cei mai buni economisitori din lume, dar multe dintre economiile lor se află în conturi de depozit cu randament scăzut. În acelaşi timp, Europa se luptă să îşi satisfacă nevoile de investiţii. Cu SIU, putem crea un ciclu virtuos în beneficiul atât al cetăţenilor, cât şi al companiilor, ajutând europenii să obţină o rentabilitate mai bună a economiilor lor obţinute cu greu, aducând în acelaşi timp investiţii substanţiale în economie. Există bariere pe care trebuie să le depăşim pentru ca acest lucru să se întâmple, iar prin această comunicare avem un ghid pentru această muncă vitală".
Cu alte cuvinte, comisarul european le transmite cetăţenilor UE să scoată banii din depozitele bancare, pentru că au randamente scăzute, şi să îi mute în piaţa de capital, în viitoarele fonduri de investiţii care vor finanţa companiile europene şi giganţii din industria continentală de apărare.
La rândul ei, preşedinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, a declarat: "Cu propunerea de astăzi pentru o Uniune a Economiilor şi Investiţiilor, obţinem un dublu câştig. Gospodăriile vor avea mai multe oportunităţi şi mai sigure de a investi pe pieţele de capital şi de a-şi creşte averea. În acelaşi timp, întreprinderile vor avea acces mai uşor la capital pentru a inova, a creşte şi a crea locuri de muncă bune în Europa".
Practic, liderii UE îi îndeamnă pe toţi cetăţenii europeni, inclusiv pensionarii care timp de 40 de ani şi-au ţinut banii în bănci - bani albi pentru zile negre - să îi scoată de acolo şi să îi joace la bursă prin intermediul fondurilor de investiţii.
• Ce prevede strategia Comisiei Europene?
Strategia pentru Uniunea Economiilor şi Investiţiilor (SIU) urmăreşte să ofere cetăţenilor UE un acces mai larg la pieţele de capital şi opţiuni mai bune de finanţare pentru companii. Potrivit comunicatului de presă emis de Comisia Europeană, SIU este un facilitator orizontal care va crea un ecosistem de finanţare care să beneficieze de investiţiile în obiectivele strategice ale UE.
"După cum se subliniază în Competitiveness Compass, capacitatea Europei de a aborda provocările actuale - cum ar fi schimbările climatice, schimbările tehnologice rapide şi noua dinamică geopolitică - necesită investiţii semnificative, pe care raportul Draghi le estimează la 750-800 miliarde euro pe an până în 2030 şi care este în continuare afectată de nevoile de apărare crescute. O mare parte din aceste nevoi suplimentare de investiţii se referă la întreprinderile mici şi mijlocii (IMM-uri) şi la companiile inovatoare, care nu se pot baza doar pe finanţarea bancară. Prin dezvoltarea pieţelor de capital integrate - alături de un sistem bancar integrat - SIU poate conecta eficient nevoile de economii şi investiţii", se precizează în comunicatul de presă.
Sursa citată arată că cetăţenii europeni deţin 10 trilioane euro în depozite bancare.
"Depozitele bancare sunt sigure şi uşor de accesat, dar de obicei se câştigă mai puţini bani decât din investiţiile pe pieţele de capital. SIU poate susţine bunăstarea cetăţenilor noştri, oferindu-le opţiunea şi oportunităţile de a urmări profituri mai bune punând economiile lor la lucru pe pieţele de capital. În acelaşi timp, mai multe investiţii pe pieţele de capital susţin economia reală, permiţând companiilor din întreaga Europă să se dezvolte şi să prospere. Acest lucru poate crea locuri de muncă mai bune, cu salarii mai competitive pentru lucrătorii europeni şi poate stimula investiţiile şi creşterea în toate sectoarele economice - în special în domeniile pe care UE le-a identificat ca fiind importante din punct de vedere strategic, cum ar fi inovarea tehnologică, decarbonizarea şi securitatea", se mai arată în comunicatul de presă al Executivului comunitar.
Potrivit Comisiei Europene, vor fi urmărite patru direcţii de activitate:
- Cetăţeni şi economii: economisirile cu amănuntul joacă deja un rol central în finanţarea economiei UE prin depozite bancare, dar ar trebui să aibă posibilitatea, dacă cetăţenii doresc, să îşi păstreze mai multe economisiri în instrumente de piaţă de capital cu randament mai ridicat, inclusiv în vederea pensionării (Atenţie! Acest lucru înseamnă mai muţi bani pentru Pilonul 3 de pensii, dar şi un risc ridicat în cazul unei crize economico-financiare cum a fost aceea din 2008-2009 din SUA).
- Investiţii şi finanţare: pentru a stimula investiţiile, şi în special pe cele din sectoarele critice, Comisia va introduce iniţiative menite să îmbunătăţească disponibilitatea capitalului şi accesul pentru toate întreprinderile, inclusiv pentru întreprinderile mici şi mijlocii.
- Integrare şi amploare: reducerea ineficienţelor care decurg din fragmentare va presupune eforturi importante pentru eliminarea oricăror bariere de reglementare sau de supraveghere în calea operaţiunilor transfrontaliere ale infrastructurilor pieţei, gestionării activelor şi distribuirii fondurilor. Acest lucru va permite întreprinderilor să se extindă eficient în întreaga UE.
- Supraveghere eficientă pe piaţa unică: Comisia va propune măsuri pentru a se asigura că toţi participanţii la pieţele financiare primesc un tratament similar, indiferent de locaţia lor în UE. Aceasta va presupune consolidarea utilizării instrumentelor de convergenţă, precum şi o realocare a competenţelor de supraveghere între nivelul naţional şi cel al UE.
Acţiunile propuse în strategia Comisiei Europene vor fi dezvoltate în continuare în perioada următoare, în dialog continuu cu părţile interesate. Se vor lua pachete de măsuri într-o gamă limitată de domenii, cu o legătură clară cu stimularea competitivităţii în economia UE, acţiunile cele mai de impact având prioritate în 2025. Implementarea SIU se va baza atât pe măsuri legislative şi nelegislative, cât şi pe măsuri care vor fi dezvoltate de statele membre înseşi. Succesul viitor va necesita eforturi de colaborare din partea tuturor părţilor interesate, inclusiv a statelor membre, a Parlamentului European, a sectorului privat şi a societăţii civile. În trimestrul II din anul 2027, Comisia va publica o analiză intermediară a progresului general în realizarea Uniunii Economiilor şi Investiţiilor.
Ziarul BURSA a solicitat puncte de vedere pe subiect atât de la Banca Naţională a României, cât şi de la Asociaţia Română a Băncilor, dar, până la închiderea ediţiei, nu am primit niciun răspuns.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 21.03.2025, 05:27)
Cand o sa vada ca nimeni nu risca banii in aventuri aiuristice, Ursula von der Hitler va nationaliza depozitele. [...]
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 21.03.2025, 05:57)
Vb prostii ,inclusiv UE este o afacere de succes,vz că niciodată o țară integrată nu a devenit mai săracă.
Dacă ai o familie educată și numeroasă ești fb
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 21.03.2025, 06:50)
Daca va fi asa de bine, de ce nu investesc bancile?
Ele intotdeauna au raspuns "prezent" cand a fost vorba de a castiga mai mult. Acum tac.
1.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de Gelu în data de 21.03.2025, 07:14)
Exact ,precum comuniștii când au ajuns la putere în România.
1.4. diliule (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 21.03.2025, 10:43)
impostorul asta trimite din rusia acolo este ora locala 6:37,altfel nu se expilca ce om tampit publica aceiasi mizerie in fiecare zi
1.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 21.03.2025, 12:51)
"O mare parte din aceste nevoi suplimentare de investiţii se referă la întreprinderile mici şi mijlocii (IMM-uri) şi la companiile inovatoare, care nu se pot baza doar pe finanţarea bancară. Prin dezvoltarea pieţelor de capital integrate - alături de un sistem bancar integrat - SIU poate conecta eficient nevoile de economii şi investiţii", se precizează în comunicatul de presă."
Deci baga si bancile, doar ca trebuia sa citesti articolul.
1.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 21.03.2025, 17:24)
Da, e posibil ca asta sa fie un test al Ursulei von der Hitler,
daca oamenii nu vor avea incredere si treaba nu merge, ar fi foarte posibil sa ne fure banii cu un decret dictatorial in stilul ei, ca "vin rusii maine"
1.7. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 22.03.2025, 01:15)
Pentru ca nu sunt lasate de reglementari. Si foarte bine, nu e indicat sa se expuna riscurilor mari pe banii deponentilor.
1.8. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.5)
(mesaj trimis de anonim în data de 22.03.2025, 07:25)
Ce frumusețe de SOPuri se vor face atunci!
Ce aglomerație de bani se vor strânge pe SIFurile lui Dragoi!
Să continui?
1.9. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 22.03.2025, 08:28)
Nu-mi vine sa cred ca va putea decide altcineva ce se intampla cu banii mei. E distopic, ca in cartea 1984.
Noroc ca am bitcoin, sa vedem daca poate sa decida ea ce face cu ei
1.10. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 22.03.2025, 14:46)
Cine nu se mulțumește cu puțin pierde și ce mai are
1.11. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.9)
(mesaj trimis de anonim în data de 22.03.2025, 16:34)
Daaaa....mare noroc, eu zic sa vinzi tot, dacă mai ai ceva, și sa cumperi bitcoin. Sau mai bine, fa un credit și cumpara puternic bitcoin!
1.12. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.03.2025, 07:29)
Imi place ca astia cu Investiti de 10-20k EUR sunt aia care fac cel mai mare scandal. Ceilalti, cu 400-500 k EUR cred ca este o idee buna, daca regulile sunt corecte. Oare de ce exista diferenta si cum au reusit astilalti sa acumuleze capital? Asta sa va intrebati!
Stiu ca primul lucru se va spune - astia cu bani au furat. Idea e ca daca nu te duce capul, nu inseamna ca ceilalti sunt Hoti, esti doar prost!
1.13. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.10)
(mesaj trimis de anonim în data de 24.03.2025, 09:15)
... dar CINE ii opreste pe liderii UE (mai ales pe madam Ursula) sa-si joace TOATA AVEREA la bursa? Nu, zau, ar fi un ex pt intreaga uniune!
2. Bula Ursula?
(mesaj trimis de Dan Coe în data de 21.03.2025, 06:10)
Pai asta ar insemna o crestere insemnata pentru piete daca intra "carutele" cu bani.
3. De observat
(mesaj trimis de Anonim în data de 21.03.2025, 07:45)
De observat ca Ursula nu vrea sa emita niste obligatiuni europene de tip Fidelis ci niste actiuni, niste unitati de fond in schimbul banilor. In cazul unei crize majore acesti bani se vor evapora odata cu pretul actiunilor
3.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de anonim în data de 21.03.2025, 08:17)
Nu trebuie nici o criza majora. Prabushirea regimului Putin in maxim 4 ani va pulveriza valoarea fondului UE de investitzii in armament.
3.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 22.03.2025, 01:16)
Patru ani de cand? :))
3.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 22.03.2025, 20:43)
sigur, ca in Rusia o sa vina o zana presedinte, iubitoare de pace si armonie...
3.4. Investitor (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de Crai în data de 23.03.2025, 16:44)
Ea nu risca nimic, investitorii pierd la o adica.
4. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 21.03.2025, 08:25)
Banii se investesc in actiuni. Economiile la banca, mult mai mari decat investitiile, nu duc decat la o lipsa de lichiditate si de initiativa.
4.1. Un mare daca (răspuns la opinia nr. 4)
(mesaj trimis de Ionescu în data de 21.03.2025, 08:34)
Se investesc daca ai in ce. Ai nevoie de companii solide cu management cinstit si oportunitati de dezvoltare. Nu prea sunt multe.
4.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 21.03.2025, 13:56)
UE trebuie sa iasa din amorteala. E specific europenilor sa-si doreasca mai mult stabilitatea si mai putin riscul.
4.3. ce vrei sa spui? (răspuns la opinia nr. 4.1)
(mesaj trimis de ian în data de 22.03.2025, 19:46)
ca nu avem corporate management bun? pai tocmai ne-a dat OECD nota buna la asta, cica. cum ne-a trecut si examenul de MCV sa nu ne mai tot vada la restante...
5. -
(mesaj trimis de Nimeni în data de 21.03.2025, 08:35)
Pentru cei care sunt atenti la discursurile stăpânilor: NU VOM AVEA NIMIC , DAR VOM FI F E R I C I T I( SCLAVII), vă spune ceva????? Deci ei vor sa DEPOSEDEZE T U R M A( CETATENII/ SCLAVETII) DE TOATE BUNURILE PENTRU A DEVENI ASISTATI SOCIALI
P.S. De ce NU SE RISCA BANCIILE? FARA REGLEMENTARI BANII VOR FI ȘIFONAȚI IN FONDURI/ GAURI NEGRE...iar stăpânii nostri își vor PASTRA PROTEJA + ADAUGA ECONOMIILE NOASTRE, INTRU BUNASTAREA LOR...
5.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5)
(mesaj trimis de anonim în data de 21.03.2025, 12:54)
Citeste articolul! Si bancile participa. Ce e asa greu de inteles? Sunt IMM uri care nu-si permit toata suma de la banci si isi dau parte din afacere in actiuni la bursa. Daca vor avea profit - si mai mult ca sigur vor avea unde sa vanda armele in perioada asta - vor castiga si actionarii. Nu vad ce e rau aici.
5.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 21.03.2025, 15:07)
El nu este CAPABIL sa inteleaga
Este un AMARAT de rusnac
5.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 21.03.2025, 17:26)
Dar cine e capabil sa inteleaga, tu, AMARATUL BANDERIST ?
5.4. Nu (răspuns la opinia nr. 5.1)
(mesaj trimis de Nu în data de 22.03.2025, 17:49)
Nu participa nici-o banca.Acolo se refera la creditele de finantare luate de IMM-urile respective.
5.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.03.2025, 07:18)
Sa explicam pt suveraninisti, cu toate ca astia tot vor ctede ca cineva le firma banii aia putini pe care ii au.
E vorba de finantare care se cheama "mezanin". Adica bancile finanteaza 60% din proiect, si mai e nevoie de 40% sa acopere riscurile pt banca. Daca firma are banii astia e ok. Daca nu fondurile de Investiti acopera diferenta.
Riscurile sunt mari daca te uiti pe fiecare proiect, dar daca ai un portofoliu de proiecte, unele vor genera profit mare, altele pierdere. Teoria zice ca la sfarsit ramane un profit mai mare decat dobanda bancara.
E clar ca nu e pentru oricine, eu cred ca este o idee buna.
5.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5.5)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.03.2025, 10:18)
Daca crezi ca e o idee buna, investeste tu tot ce ai
6. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 21.03.2025, 09:05)
Numai vesti proaste.
SNP a estimat in 2024 un profit in 5.1mld si a facut 4.1mld. Pentru 2025 estimeaza 3.4 mld.
TLV vroiam sa intru dar odata cu aceasta veste pare riscant de intrat.
6.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6)
(mesaj trimis de anonim în data de 22.03.2025, 20:46)
lasa, nu te ingrijora, ca sunt multi doritori de TLV. tu tine banii la saltea ca poate cade meteoritul
7. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 21.03.2025, 09:29)
Planul lui Ursula Von der leyen , aiurea , ea nu stie care-i stanga si care-i dreapta , era cea mai slaba membru al guvernului german , dupa spusele ziaristilor germani . am impresia ca toate ce se intampla in SUA cu reverberatii si in Europa sunt planurile lui Musk , omul asta este extraterestru , este diabolic , urmeaza sa vedem cu ce consecinte .
8. Mda
(mesaj trimis de Oarecare în data de 21.03.2025, 09:40)
"Iadul e pavat cu intenții bune'.
Ar trebui ca Ursula von der Pfizer să și ordone administratorilor fondurilor în ce să investească concret.
Și ca tacâmul să fie complet, banii ținuți de europeni sub saltea să fie confiscați și redirecționați în punga groasă a virusului ucigaș Zele Întâiul cel Drogat.
9. Cum s a foolosit de razboi sa amane reforma
(mesaj trimis de Nobody în data de 21.03.2025, 11:09)
Piata de audit europeana trebuia la sfarsitul anului 2022 sa implementeze reforma mult discutata. Totusi, datorita inadvertentelor in asa numitul Peer Report al Uniunii Europene nu s a dorit o remediere a adevaratelor cauze care au dus la insolventa unei companii de 24 de miiliarde,, mentionandu se razboiul din Ucraina.Raportul final asupra cauzelor a fost prezentat Comisiei Europene la ultima sa sedinta din vara anului 2024, cand noii reprezentanti ai Comisiei erau deja desemnati.
Nu uitati dupa inchiderea de la Viena sa consultati raportul financiar al primei banci care a consolidat relatia Bucuresti Chisinau.
10. fără titlu
(mesaj trimis de B. Z. în data de 21.03.2025, 14:45)
Dacă s-ar îmbulzi toți investitorii pe bursă, din pricina cererii exagerate, prețul acțiunilor ar crește până-n stele. Primii cumpărători, care ar prinde la început cotații mici, ar ieși în câștig; dar restul?
Dar dacă e o afacere atât de bună și sigură, să-ți investești capitalul în industria de armament, de ce nu intră băncile cu fondurile acumulate de la deponenți? Ar putea mări astfel dobânzile oferite deponenților, care se țin departe de investițiile mai riscante, și ar câștiga și ele...
Ori, dacă politicul tot își bagă coada în piața de capital: companiile producătoare de armament să emită obligațiuni corporative garantate de stat, pentru ca și cei cu aversiuni la risc, să prindă curaj.
Însă, tare mi-e că, toată "afacerea" asta cu reînarmarea Europei, este doar o mare păcăleala, din care singurii câștigători vor fi doar industria de armament și eventualii politicieni corupți.
10.1. ți-o cauți cu lumanarea URS (răspuns la opinia nr. 10)
(mesaj trimis de UrsulaCHE în data de 21.03.2025, 16:05)
Oare de la ce vine numele URS ula ?
Să vezi când va pica prima și apoi imediat următoarele bombe nucleare, o sa mai aibe cineva ceva ?
Nema creier, nema actiuni, nema speranțe...
Cică planurile astea le face nenea Anticrist ????.
Lasă că vine El, Domnul Isus ! ????
Apropo, Marele Avertisment este aproape.
11. Caritas bruxelez
(mesaj trimis de Nic în data de 21.03.2025, 15:57)
Ramane totusi intrebarea de unde va lua ursula 800 mld euro / an si 800 mld euro pentru inarmare ca sa investeasca cu draghi si sa mearga la cumparaturi.ca noi scoateme banii din banci si ii investim in piata de actiuni.si mai departe???cine si cu ce va cumpara gramezile de armament care vor umple europa???cine da banutul pentru inovare si cresterea competivitatii??proasta asta pare leftera si dispusa sa se joace cu banii altora.vrea si ea un caritas.
11.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 11)
(mesaj trimis de anonim în data de 21.03.2025, 17:28)
pai ea e experta la furat, nu la altceva
12. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 21.03.2025, 17:56)
Nu ar fi mai bine ca UE sa faca afaceri cu rusii din care ar avea de castigat mult mai mult decat 800 de miliarde? Nu ar fi mai bine ca Rusia sa fie interesata in investitii si nu in a ataca din nou? Europa se comporta de parca ar dori sa fie razboi, este o excitatie maxima la gandul ca poate poate rusii ataca si alte tari. Tot entuziasmul va disparea cand primele bombe rusesti vor cadea prin Talin, Gdansk, Constanta sau Halle.
12.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 12)
(mesaj trimis de anonim în data de 21.03.2025, 22:29)
Respect pt analiza simpla, dar la obiect.
12.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 12.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 21.03.2025, 23:43)
Da, jos palaria !
12.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 12)
(mesaj trimis de anonim în data de 22.03.2025, 01:17)
Numai ca nu o sa cada, rusii nu-s atat de prosti.
12.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 12)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.03.2025, 07:22)
Iar prostia asta! Sa trimitem rusii de unde au venit, eu nu vreau sa fac afaceri cu ei!
12.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 12.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.03.2025, 10:20)
Pai daca nu vrei, nu face tu afaceri cu ei, esti liber
13. Drumul spre iad știți cu toții cu c
(mesaj trimis de Petre în data de 21.03.2025, 19:12)
Citesc mesajele de aici si vad ca lumea este razna rău de tot!! Auzi, scrie unul despre alt postac, ca este rus, frate, tragand aceasta concluzie după ora la care a facut postarea ( era nu stiu ce oră si s-a gandit el ca la komentul postării ora aia era la Moscova)!!!!!! Te doare mintea cat s-a tâmpit lumea!! De parca un român care nu avea somn nu putea posta la ora aia!!!
Cat despre ,, e bine/nu e bine" sa faci ce spune ursoaica treaba este extrem de simplă: care aveti curaj, faceți-o, care nu , nu!! Dar inainte sa o faceți, cautati si citiți un pic ce s-a întâmplat cu fondurile de investiții in timpul marii crize economice din 1929-1933( daca ați auzit de ea doar)!!!
Deci , curaj șmecherilor!!!
Ce spune ursoaica eu unul ma tem sa nu aibă două taișuri și, la un moment dat, speriati de tot ce se discută pe tema asta, ăia fraierii(cum vad ca sunt categorisiti in comentari cei ce nu au incredere in propunerea ursoaicei) care sunt destul de multi, sa se apuce sa își retragă economiile din banci si sa le tezaurizeze in aur ca, daca pleacă așa, un zvon, ca ue va confisca bani cetatenilor( chiar neadevarat) in doua săptămâni o sa vedeti ,,close" pe toate bancile din iuropa de se duce UE in cap una doua!!!
Oricum, conducerea UE a demonstrat ca step by step si-a tot mintit cetatenii si a luat doar masuri impotriva acestora așa ca oamenii nu mai cred in ea!!!
13.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 13)
(mesaj trimis de anonim în data de 21.03.2025, 20:34)
Exact asa e frate,
UE isi bate sistematic joc de cetatenii ei, ii minte si insealla la un mod execrabil,
de aia nu are lumea incredere si nu stie ce sa faca
13.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 13)
(mesaj trimis de anonim în data de 21.03.2025, 23:07)
Corect
13.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 13.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 21.03.2025, 23:07)
CARE UE , CĂ SUNT EVREII LA CONDUCERI .?!
13.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 13.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 22.03.2025, 01:18)
Evreii sunt mai destepti decat gainarii astia
13.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 13.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 22.03.2025, 12:44)
Nu sant evreii la conducere, ca sant prea prosti
13.6. Felicitari (răspuns la opinia nr. 13)
(mesaj trimis de Felicitari în data de 22.03.2025, 17:58)
Felicitari pentru comentariu.In privinta miscarii cu aurul,cred ca a inceput deja.
14. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 22.03.2025, 08:46)
Banii parasesc Europa deoarece miroase a razboi....Aurul pleaca din UE si chiar din Elvetia spre SUA....Oare de ce?
15. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 22.03.2025, 08:49)
In 2009-2012 ce a salvat UE de la colaps au fost liniile de swap cu Federal Reserve.Acum cu admin Trump si cu superostilitatea Bruxelles-ului fata de americani ,UE are toate sansele sa faca poc! hahahahahaha
16. Praful de pe toba
(mesaj trimis de anonim în data de 22.03.2025, 11:35)
Voi transfera ce mai am prin tara la Ibkr in cont brokerage. Am deja portofoliu de vreo 15 ani, nu mi pasa de planurile birocratilor iar daca lucrurile se strica in tara si Europa, aufwiedersehen!
17. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 22.03.2025, 18:04)
E posibil ca asta sa fie un test al Ursulei von der Hitler,
daca oamenii nu vor avea incredere si treaba nu merge,
ar fi foarte posibil sa ne fure banii cu un decret dictatorial in stilul ei,
ca "vin rusii maine"
18. exceptional
(mesaj trimis de ian în data de 22.03.2025, 19:44)
voi avea acces la investitii cu randament mare" voi avea o pensie fericita la 40 de ani ca orice special! ura, ura! (astia ne iau de prosti? - vor sa inventeze capitalismul centralizat si de stat.
19. Parere
(mesaj trimis de Cetatean în data de 23.03.2025, 10:06)
Ursula avea interese in fabricarea vaccinelor si a creat panica pandemiei. Acum are probabil interese in vinderea armelor si intretine razboiul, bagandu-ne in sperieti ca vine rusul, cand rusul face totul pentru a incheia razboiul.
19.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 19)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.03.2025, 10:23)
Jos palaria pentru comentariu, arata exact faptele, btavo !